Hlavní obsah
Umění a zábava

Jak Betta saltem vyskočila…

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Petr Chalupa

Umí rybky skákat ?

Článek

Jak Betta bojovnice saltem vyskočila z akvária…

Máme vnučku. Ta nám před svým odjezdem do Anglie svěřila svojí jednu rybičku, kterou chová v mini akváriu o objemu asi jeden a půl litru.

Rybička je krásně temně modrá, ploutve jí vlají, jako by pohybovala závojem. Zjistil jsem, že se jmenuje Bojovnice pestrá (Betta splendens) patří do čeledi guramovití (Osphronemidae). Ryby této čeledi mají nad žábrový orgán zvaný labyrint, který slouží jako pomocné dýchací zařízení díky němuž mohou využívat atmosférický kyslík. O rybku se stará moje žena s pečlivostí jí vlastní. Intenzitu její péče lze srovnat snad jen s jejím luxováním, praním a dalšími pracemi, kterými vzorně udržuje naší domácnost v zářivé čistotě a pořádku. Dnes mi například vyměnila tričko na doma, co jsem si včera vzal čisté. Prý jsem se zase pokecal. Nevím. Asi ano. Moje žena rybku pravidelně krmí, ťuká jí na skleněnou stěnu, aby jako rybka věděla, že je čas k jídlu, nebo co. Také v  mini-akvárku čistí barevný písek, nechává odstát čistou vodu určenou k náhradě za tu, ve které si rybka plavala minulý týden.

Dnešní ráno v naší kuchyni, kde na poličce má ta naše bojovnice své místo, došlo k dramatickým událostem. Jen si představte….

Sedím v klidu (a nyní se omlouvám) na WC. Čtu denní tisk. Tento zlozvyk je asi dost rozšířený, ale osobně si myslím, že pro zprávy, které tisk obsahuje, je to to nejlepší místo. Co kdyby se vám z událostí udělalo šoufl, že? Takže…obracím list a z kuchyně slyším zoufalé manželčiny výkřiky, něco jako: „Ježíšmarjá, tatínku, honem, honem, pojď sem“, nebo tak nějak. Intonace je veskrze zoufalá, a já si představuji, že nám někdo otevřeným oknem hodil do kuchyně odjištěný ruční granát, který už, už bude explodovat.

Vyrážím z WC v předklonu, zcela neupraven a očekávám to nejhorší. Na prahu kuchyně výkřiky dostávají konkrétní podobu… „Vona je venku, vona vyskočila, honem ji seber, koukej jak skáče“…. Sláva, není to granát !!

A co že se to stalo, ptáte se? Betta splendens, modrá rybička prostě vyskočila z toho svého jednoho a půl litru vody. A to při krmení. Plácá se chudinka na poličce a je najednou taková menší, placatá, zplihlá, skoro fujtajblová jako modrý chrchel. První pokus o odchyt mi nevyšel, ta bojovnice je skutečně bojovná. Vyklouzla mi a zapadla za hrnečky na polici. Ááá…už tě mám, ty jedna Bettyno ! A šup s tebou zpátky do akvárečka. Zamrskala se, rozevřela ty své modré závojíčky a klidně, jako by se nic nestalo, pokračuje v lapání vloček rybičkového krmení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám