Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Je to již 61 let od naší svatby

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Petr Chalupa

Denně slýchám a čtu úvahy na téma soužití muže a ženy. A v dnešní době se většina z nich nese v duchu „proč se vázat sňatkem“.

Článek

Necítím se při zdůvodňování „být singl“ dobře. A stejně silně se necítím oprávněný k nějakému hodnocení, co je lepší, zda svazek manželský nebo volné soužití. Ale přiznávám, že jsem „stará škola“ a tedy, že se mi manželství jeví jako přirozenější.

Letos v srpnu tomu bude 61 let, kdy jsme se v roce 1962 s mojí drahou ženou brali.

Já „karlovarák“ přistěhováním v roce 1945, ona z Vysočiny bydlící ve Varech od roku 1959.  Velmi dobře si pamatuji, jak dlouho a jak silně jsem se tehdy na ten den, „až budeme svoji“, těšil.

Dnes to asi zní trochu divně, ale opravdu to tak bylo. A nikdy, ani na jediný den, jsem toho našeho rozhodnutí být manželé nelitoval.

Snad i má žena měla a má stejné pocity. I když… někdy to se mnou neměla lehké. Vím však, že jsme celých těch šedesát jedna let vždy stáli při sobě, drželi se, pozdvihovali i společně hodně protrpěli. Tak, jak to v životě chodí.

Za sebe vím, že nebýt mé ženy „úplně bych zvlčil, chodil jako špindíra, neholil se, neměnil si spodní prádlo a vypadal jak bezdomovec“. Denně si uvědomuji, i když o tom nemluvím, což bych asi měl, že starostlivá péče, kterou mi žena věnuje, má blízko servisu poskytovaného VIP. Rozdíl je v tom, že z toho všeho, cítím její laskavou lásku a trpělivost, co mne drží nad vodou a vlastně s trochou nadsázky „při životě“. Moc jí za to děkuji.

A tak pokud bych se měl znovu rozhodovat zda je manželství dobré, zda je naplněním člověčího žití, láskyplným objetím nebo tak nějak… rozhodně hlasuji pro manželství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám