Článek
Děti nejsou šťastné. Vedle obrovského rozšíření duševních onemocnění u mladých se v Česku dětem žije ve vztahu ke škole velmi špatně. Nejhůře dopadají data právě na vztah ke škole jako instituci, k učitelskému sboru, ale také ke školnímu kolektivu. Dobře ve školním prostředí není nikomu, včetně dospělých.
Škola totiž vytváří malý, sám pro sebe stvořený autoritativní systém trestů a odměn, kde se neposlušnost trestá. Děti se (pro mě dnes už úplně zřejmě) chtějí jen přirozeně stimulovat, chtějí poznávat nové věci, ale v prostředí stresu a strachu jim to nejde snadno.
Děti a dnešní mladí nejsou „sněhové vločky“, prostě si jen prochází intenzivním stresujícím a traumatizujícím prostředím, ve kterém jim není dobře. Když se nad tím zamyslím, tak je vlastně ještě kupodivu, že situace není ještě daleko horší. Možná je načase se zamyslet nad tím, jak udělat školu pro všechny zúčastněné dobrým místem pro život.