11. den (volný den) Burgos

úžasná a ohromující katedrála sv. Marie v Burgosu

Dnes jsme nabírali síly po dokončení prvního pyrenejského úseku Svatojakubské stezky v Burgosu. Navštívili jsme úžasnou katedrálu sv. Marie, zašli na obĕd, navštívili muzeum lokality Atapuerca.

Mĕli jsme pohodový odpočinkový den. Po hotelové snídani a vyřízení nĕkolika pracovních záležitostí se vydáváme na návštĕvu katedrály. Tu je možné navštívit i zdarma, ale pouze ve vymezeném oddĕleném prostoru, který působí dojmem strohé gotické katedrály. Zakoupili jsme si výhodné poutnické vstupenky na prohlídku celé katedrály a můžeme konstastovat, že to byl nezapomenutelný zážitek. Nevím, zdali to lze chápat jako jednoznačnĕ pozitivní poselství katolické církve, ale katedrála je prostĕ ohromující. Nejde o jeden velký prostor chrámové lodi, i ten je rozdĕlen, ale především o řadu členitých bočních kaplí, kdy je každá nádhernĕ zdobena, a to v různém slohu. Včera jsem byl velmi zvĕdav, zdali, a pokud vůbec, tak kdy, zhasne noční osvĕtlení katedrály, na kterou máme nádherný výhled přímo z hotelového pokoje (vzdušnou čarou asi 600 m). Stalo se tak přesnĕ ve tři hodiny ráno.

interiéry katedrály v Burgosu

Jsme natĕšeni na španĕlský obĕd v restauraci. Za tímto účelem stoupáme za katedrálou na kopec, na kterém leží pevnost a včera večer jsem tam z našeho hotelu identifikoval pĕknĕ položený restaurant. Tento ovšem otevírá až ve čtyři odpoledne. Do té doby zde čekat určitĕ nebudeme, nemáme totiž čas, avšak máme hlad. Nakonec nacházíme řadu pĕkných restaurací v uličkách starého mĕsta východnĕ od katedrály, kde kvalitu garantuje spousta návštĕvníků včetnĕ místních. Čas obĕda je ve Španĕlsku výraznĕ posunutý do pozdnĕjších hodin, do jedné odpoledne se zde prakticky nejí a typickou hodinou pro obĕd je druhá odpoledne.

V rámci odpočinkového dne příjemným způsobem doplňujeme inzenzívnĕ živiny.

Po obĕdĕ nás už čeká poslední bod návštĕvy mĕsta - expozice Muzea evoluce človĕka, která je opravdu nádhernĕ řešená, v moderní obrovské budovĕ blízko centra a zahrnuje exponáty nalezené za 40 roků výzkumů v lokalitĕ Atapuerca, přes kterou jsme včera bĕželi. Trochu jsme zklamáni jen tím, že je v sekcích muzea vĕnovaných exponátům v Atapuerce zakázáno fotografování.

moderní budova Muzea vývoje človĕka v Burgosu

Při přechodu na hotel nás již zachytí předpovídaný déšť, který se však do zítřka vyprší, a my budeme mít zase ideálnĕ na další bĕžeckou etapu, za což tomu nahoře velmi dĕkujeme.

Už jen zbývá zhlédnout v televizi večerní zápas ME ve fotbale Portugalsko - Česko a fandit našim, aby to dobře dopadlo.

Celkový dojem z mĕsta je velmi zvláštní, takto velkých mĕst, která se nachází témĕř 900 m vysoko, v Evropĕ moc není. Tato nadmořská výška bude typická pro náš druhý úsek na bĕžecké stezce po zvlnĕné rovinĕ mezi mĕsty Burgos a León, která se zde nazývá Meseta.

Počasí: oblačno až zataženo, navečer intenzivní spršky, min 16 C, max 20 C.