Hlavní obsah
Sport

Před startem jsme makali na doraz

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Petr Kříž

na startu v Praze

Poslední mĕsíc po Pražském maratonu byl v bĕžecké přípravĕ velmi atypický. Bĕhal jsem prakticky jen v sobotu ultramaratonské vzdálenosti, Olga toho nabĕhala po maratonu jen málo.

Článek

Výjimkou byl poslední kvĕtnový víkend, kdy jsme v sobotu bĕželi 46 km po východní stranĕ Doupovských hor a v nedĕli 17 km v Nĕmecku k prameni Ohře.

Foto: Petr Kříž

bĕžecké boty nad postelí

Obdiv k botám. U mne k bĕžeckým. Projevuje se tak, že dva nejcennĕjší páry mojí bĕžecké kariéry jsou jako zasloužilé navždy vylepeny na strop nad mou postelí. Oranžové nezničitelné adidasky, už ani nevím jaké, se mnou, mimo jiné, absolvovaly nádherný závod Lapland Ultra 100 v roce 2014, šedé New Balance 880 jsou mou vzpomínkou na úspĕšný Spartathlon 2021, 246 km dlouhý nonstop ultramaraton z Athén do Sparty, který je mnohými považován za pokud ne nejtĕžší, tak určitĕ nejslavnĕjší ultramaratonský závod svĕta. Po dosažení cíle jsem tenkrát složil nejvyšší poklonu za skvĕlou podporu na trati své ženĕ. A od té doby mĕ lákalo zkusit nĕco velkého bĕžeckého nejen sólo, ale i v páru.

Foto: Petr Kříž

boty Petr

Foto: Petr Kříž

boty Olga

Na naši 23denní trať nastupuji opĕt v New Balance 880 v modelu 2023, Olga si potom jako vzácnou relilvii pro tuto akci schovávala v krabici Adidas Solar Boost 19W. Není to rozhodnĕ skrytá reklama, protože každému bĕžci vyhovuje nĕco úplnĕ jiného.

Oba dva jsme více než dvanáct roků zvyklí používat do bĕžeckých bot vložky Formthotics, které mají neuvĕřitelnou výdrž a skvĕlou stabilizační funkci.

Foto: Petr Kříž

Tento týden to byla jízda. Jako vždy, když se odjíždí z plné práce bez dne volna. Z domova jsme mĕli odejít v 11:00, stihli jsme to až v 11:02, a tak se muselo již na metro stylovĕ popobĕhnout. Hned tam jsem zjistil, že Olga má na sobĕ oblíbené tričko, a to je její třetí, druhé mi propašovala do batohu. Jako ženĕ je jí přáno, já mám jedno na sobĕ a jedno v batohu. Cesta na lehko má velké výhody, letištní kontrolou procházíme bĕhem nĕkolika minut. V gatu jsme 45 min před odletem a prvním dobrým znamením je, že naše letadlo Vuelingu z Barcelony je již zde. Dáváme kávu, chybí mi spánek za asi jeden a půl noci, a to není vskutku optimální příprava na sportovní výkon, který nás čeká. Všude je dnes horko, dokonce i v letadle, a tak bĕžecká bundička zůstává schována ve své vlastní kapsičce navléknuté na zápĕstí.

Cesta může být i cíl, to je naše životní filozofie, a týká se to i letecké dopravy, kterou vždy řadím mezi top zážitky každé cesty. Mým vysnĕným povoláním by dnes byla kariéra pilota dopravního letadla.

Foto: Petr Kříž

stoupání z dráhy 06-24 nad Kladno

Na to, že dnes nejsou bouřky, je vzduch po startu značnĕ turbulentní, turbulence jsou i nad Bavorskem, kde vidíme aktuálnĕ rozvodnĕné řeky. Nestabilní červnový vzduch nad Alpami kupí mraky, ale než se zcela zatáhne, je let kupodivu víceménĕ klidný. Poté se však začínají vyskytovat občasné turbulence, když letíme nad souvislými nestabilními mraky nad západními Alpami.

Foto: Petr Kříž

rozvodnĕný kalný Dunaj

Přiblíženi na letištĕ El Prat je vedeno přes pevninu a zpĕtnou otočkou podél pobřeží z jihu. Počasí v Barcelonĕ je velmi zvláštní, ve vzduchu je cítit zmĕna, silné kouřmo a vĕtrno, teplota 25 C. Vše jde zatím jako po másle, stíháme piknik v parku před nádražím Saints a v 18:00 startujeme podle plánu stominutovou jízdu rychlovlakem AVE do Zaragozy, kam se právĕ nyní blížíme.

Foto: Petr Kříž

rychlovlak AVE

Na zitřek se musíme dobře vyspat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz