Článek
Výjimkou byl poslední kvĕtnový víkend, kdy jsme v sobotu bĕželi 46 km po východní stranĕ Doupovských hor a v nedĕli 17 km v Nĕmecku k prameni Ohře.
Obdiv k botám. U mne k bĕžeckým. Projevuje se tak, že dva nejcennĕjší páry mojí bĕžecké kariéry jsou jako zasloužilé navždy vylepeny na strop nad mou postelí. Oranžové nezničitelné adidasky, už ani nevím jaké, se mnou, mimo jiné, absolvovaly nádherný závod Lapland Ultra 100 v roce 2014, šedé New Balance 880 jsou mou vzpomínkou na úspĕšný Spartathlon 2021, 246 km dlouhý nonstop ultramaraton z Athén do Sparty, který je mnohými považován za pokud ne nejtĕžší, tak určitĕ nejslavnĕjší ultramaratonský závod svĕta. Po dosažení cíle jsem tenkrát složil nejvyšší poklonu za skvĕlou podporu na trati své ženĕ. A od té doby mĕ lákalo zkusit nĕco velkého bĕžeckého nejen sólo, ale i v páru.
Na naši 23denní trať nastupuji opĕt v New Balance 880 v modelu 2023, Olga si potom jako vzácnou relilvii pro tuto akci schovávala v krabici Adidas Solar Boost 19W. Není to rozhodnĕ skrytá reklama, protože každému bĕžci vyhovuje nĕco úplnĕ jiného.
Oba dva jsme více než dvanáct roků zvyklí používat do bĕžeckých bot vložky Formthotics, které mají neuvĕřitelnou výdrž a skvĕlou stabilizační funkci.
Tento týden to byla jízda. Jako vždy, když se odjíždí z plné práce bez dne volna. Z domova jsme mĕli odejít v 11:00, stihli jsme to až v 11:02, a tak se muselo již na metro stylovĕ popobĕhnout. Hned tam jsem zjistil, že Olga má na sobĕ oblíbené tričko, a to je její třetí, druhé mi propašovala do batohu. Jako ženĕ je jí přáno, já mám jedno na sobĕ a jedno v batohu. Cesta na lehko má velké výhody, letištní kontrolou procházíme bĕhem nĕkolika minut. V gatu jsme 45 min před odletem a prvním dobrým znamením je, že naše letadlo Vuelingu z Barcelony je již zde. Dáváme kávu, chybí mi spánek za asi jeden a půl noci, a to není vskutku optimální příprava na sportovní výkon, který nás čeká. Všude je dnes horko, dokonce i v letadle, a tak bĕžecká bundička zůstává schována ve své vlastní kapsičce navléknuté na zápĕstí.
Cesta může být i cíl, to je naše životní filozofie, a týká se to i letecké dopravy, kterou vždy řadím mezi top zážitky každé cesty. Mým vysnĕným povoláním by dnes byla kariéra pilota dopravního letadla.
Na to, že dnes nejsou bouřky, je vzduch po startu značnĕ turbulentní, turbulence jsou i nad Bavorskem, kde vidíme aktuálnĕ rozvodnĕné řeky. Nestabilní červnový vzduch nad Alpami kupí mraky, ale než se zcela zatáhne, je let kupodivu víceménĕ klidný. Poté se však začínají vyskytovat občasné turbulence, když letíme nad souvislými nestabilními mraky nad západními Alpami.
Přiblíženi na letištĕ El Prat je vedeno přes pevninu a zpĕtnou otočkou podél pobřeží z jihu. Počasí v Barcelonĕ je velmi zvláštní, ve vzduchu je cítit zmĕna, silné kouřmo a vĕtrno, teplota 25 C. Vše jde zatím jako po másle, stíháme piknik v parku před nádražím Saints a v 18:00 startujeme podle plánu stominutovou jízdu rychlovlakem AVE do Zaragozy, kam se právĕ nyní blížíme.
Na zitřek se musíme dobře vyspat.