Hlavní obsah
Aktuální dění

Sebedestrukce Sociální demokracie v přímém přenosu. Strana marketingovou komunikaci vůbec nezvládá

Foto: Petr Kutka

Aktuální reklamní kampaň Sociální demokracie opět přešlapuje kdesi na hranici bláta a louže. Dříve to ale nebylo o nic lepší.

Článek

Máte-li rádi černý humor a nejste-li zarytý socdemák, pak vás poslední kampaně této neparlamentní strany musí zaručeně pobavit. Ono totiž nejde pouze o jeden náhodný výstřelek zcela mimo realitu. Ten by se možná dal tolerovat. Jak si ale vysvětlit pofidérní grafiky, koláže, ale dokonce i podivné logo a novou zkratku SOCDEM? Snad jen sabotáží vlastních markeťáků.

Socdemácká gilotina

Česká strana sociálně demokratická, nově se prezentující jako Sociální demokracie, si jako novou zkratku zvolila již zmiňované spojení SOCDEM. Ano, jsou to první tři písmena slov názvu strany. To je pochopitelné. Jenže na druhou stranu je mnoha lidmi tato zkratka chápána spíše pejorativně. Sociální demokracie je asi jedinou stranou na světě, která se dobrovolně přejmenovala tak, jak jí běžní lidé dosud nadávali.

Dalším problematickým bodem nového komunikačního jazyka Sociální demokracie je minimalistické logo strany s poměrně nejasným významem. Podle strany má symbolizovat okvětní plátek růže, který ČSSD dlouho používá jako svůj symbol. Nyní ale připomíná spíše gilotinu asociující pád strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021.

Za moji nízkou mzdu může Fiala

Ještě horší je to ale v reklamní komunikaci, která by měla straně přihrát nové voliče. Nejprve si musíme připomenou bizarní poutače, které se objevily v květnu 2023, jímž dominoval nejasný slogan „Silné Česko, tentokrát pro všechny“ a plejáda zbědovaných a nevýrazných tváří, které na plakátech působily dost odstrašujícím dojmem.

Pak přišla další smutná kampaň cílená na nižší pudy nespokojené společnosti. Mezi vylepovanými plakáty dominoval ten, který hlásal „Chci vyšší mzdu, proto Sociální demokracie.“ Jak si to ale mají vysvětlit ti, co za vyšší mzdu bojují vlastní pracovitostí? To snad stačí válet se na gauči u televize a při volbách jít hodit lístek Sociální demokracii? Takhle jednoduše bohužel (nebo bohudík) svět nefunguje.

Foto: Pan Sova

Jeden z reklamních plakátů Sociální demokracie.

Groteskou zavání i poslední vizuály, které ukazují Michala Šmardu jako ztělesněnou Lidskost a Petra Fialu jako Sobectví. Fiala je zde navíc neuměle přemalován na čerta. Vtípek možná zaujme děti na základní škole, ale že by měl přesvědčit regulérní voliče? To těžko. Ano, jsou mezi námi jednodušeji smýšlející občané, ale zcela jistě ne tolik, aby tato tápající strana znovu uspěla.

Sebeparodující kampaně jsou na jednu stranu viditelné a pro mnohé i snadno zapamatovatelné. V tak vážné sféře, jako je vysoká politika, jsou však zcela kontraproduktivní. Sociální demokracie se jistě nechce zesměšňovat, ale pokud bude takto i nadále komunikovat směrem k veřejnosti, gilotina brzy spadne a strana zcela jistě zmizí v propadlišti dějin.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz