Hlavní obsah
Internet a technologie

Levnější mobilní tarif? Nedáme. Fajn, odcházím. Počkejte, něco určitě vymyslíme

Foto: www.pixabay.com

Přes 15 let jsem byla věrná jednomu operátorovi. Včas sem platila vyúčtování, měla stejné číslo.

Článek

Když jsem letos na Vánoce na internetu viděla, že můj operátor nabízí neomezený tarif za 499kč, tak jsem se poměrně zarazila. Protože přesně takový tarif jsem měla i já. Jen s tím rozdílem, že za 752kč. A můj manžel dokonce za 950kč. Nelenila jsem tedy, vytočila jejich infolinku a slušně se pracovníka, ke kterému jsem po cca patnácti minutách čekání byla přepojena, zeptala, jak co můžu udělat pro to, abych taky jimi avizovaný tarif za lidových pětset korun získala.

„No, koukám, že patříte mezi naše věrné zákazníky, a tak se vás zeptám. Jak máte řešený pevný internet a televizi?“ pustil se hned do konverzace operátor a vlastně okamžitě se mi snažil prodat další produkty.

„Víte, já vám ale vůbec nevolám kvůli internetu nebo televizi, volám, protože mi přijde, že za svůj momentální tarif platím hodně, a vidím, že vy ho nabízíte levněji, tak bych na něj ráda přešla.“

„Samozřejmě, chápu, jen kdybyste si pořídila i náš pevný internet a naši televizi, tak se potom s cenou hýbe mnohem lépe.“

„To možná ano, ale ve výsledku budu platit více, protože ve vyúčtování budu mít nejenom tarif jako doteď, ale i televizi a internet. O což nemám zájem, protože máme dobrého lokálního poskytovatele internetu, a televizi nepotřebuji, platím si streamovací platformy.“

„Chápu, takže v tomto případě vám můžu nabídnout neomezený tarif za 649kč, kdyby vám to vyhovovalo.“

„Upřímně? To by mi tedy nevyhovovalo. Avizujete tarif za 499kč.“

„To sice ano, ale to je nabídka pro nové zákazníky, což vy jako náš věrný zákazník nejste. Maximálně můžete pořídit nové číslo a tam už ten tarif za 499kč nastavit můžeme.“

Nebudu lhát, že jsem v tu chvíli zůstala úžasem koukat. Takže já jsem věrný zákazník, a proto mám platit víc než ti, co se k tomuto operátorovi teprve přidají. Nedávalo mi to smysl. Zeptala jsem proto. pracovníka infolinky, jak můžu tedy vyřídit přenos mého čísla k jinému operátorovi, kde jsem dostala lepší nabídku. Takhle, tu nabídku jsem v té době neměla, ale opravdu následovalo to, o čem jsem předtím jen slyšela.

„Vy máte jinou nabídku? A můžu se zeptat od jakého operátora, na jaké služby a za jakou měsíční cenu? Protože jste naš věrný zákazník a určitě bychom o vás nechtěli přijít, tak si myslím, že když váš problém předám na kompetentní oddělení, tak to určitě nějak vyřešíme a najdou pro vás nabídku, která pro vás bude už jistě přijatelná,“ obrátil najednou operátor na infolince.

Uběhl týden a nikdo se neozval. Naopak se mezitím ozval jiný operátor, který mi stejný tarif, který mám nyní, za již zmíněních 752kč a manžel 950kč, nabídl za 990kč.

Pro oba. Tedy poloviční cena než náš operátor. Nebylo nad čím váhat, na nabídku jsem kývla, a rozběhl se proces přenosu čísla. Do hodiny od telefonátu s novým operátorem nám oběma doma přišlo na telefon upozornění, že by o nás náš operátor nerad přišel, a že nám nabízí totožný tarif za 399kč měsíčně. Takovou cenu nikde na internetu nenajdete, prostě podpultovka. Během další hodiny volal náš stále ještě stávající operátor s tím, jestli opravdu chceme odcházet, že se určitě nějak domluvíme.

„Byla by škoda o vás přijít, nabízíme vám neomezený tarif za 499kč, co vy na to?“ lámala mě profesionálně operátorka.

„Počkat, do samoobsluhy mi ale přišla nabídka na 399kč.“

„To sice ano, ale tam je to vázané televizí a…“

„Internetem. Nechci, děkuji,“ utnula jsem ji rychle.

„V tom případě tedy nabízíme 499kč měsíčně,“ říkala mi sladkým hláskem.

„Upřímně? Absolutně se mi tohle jednání nelíbí, přišla nám od vás nabídka, která by pro nás ještě byla přijatelná, a teď se zase dozvím, že to je vlastně jinak. Po tolika letech u vás bych čekala trochu jiný přístup. Takže díky, ale nakonec se opravdu rozloučíme a odcházíme ke konkurenci,“ slušně jsem hovor ukončila.

A tak po nějakých patnácti letech měníme operátora, což už dnes, díky přenosu stávajícího čísla, není nic, co by vám nějak komplikovalo život.

Záměrně nezmiňuji jména operátorů, jen řeknu, že se jedná o dva z těch tří největších a původních, co v ČR od začátku jsou.

A tak jestli i vy máte pocit, že platíte za telefon hodně, zkuste to. Jak vidíte, níž se dostanete vždycky. Operátoři se o zákazníky zkrátka přetahují a díky tomu, že dnes už nejste vázaní smlouvou, tak můžete operátora měnit klidně každý rok.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz