Hlavní obsah
Bydlení

„Ty stíháš pravidelně uklízet? No, to já se raději věnuju dětem.“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Kolikrát jsem si od ostatních poslechla, že je úklid ztráta času a že se místo toho raději věnují dětem. Jenže tohle všechno se dá skloubit dohromady. Fakt.

Článek

„Ty stíháš pravidelně uklízet? No, to já se raději věnuju dětem.“

Vcelku klasická věta, která jde nejčastěji z úst lidí, kteří si na pořádek úplně tak moc nepotrpí, alespoň co mám já tu zkušenost.

Jenže si představte, že jedno se nevylučuje s druhým a že vlastně není tak těžké si doma udržet pořádek.

Jsem máma dvou malých dětí, která má za celý den 3 hodiny bez dětí. Víc nic. A během té doby se snažím pracovat z domova, něco poklidit, uvařit a vyvenčit psa. A i když si občas říkám, že to prostě nejde, tak to stále a pořád nějak zvládám. Na začátek musím ale přiznat, že mě úklid baví a že se nejlépe cítím v čistém a uklizeném bytě. Dodává mi to pocit klidu. Nepořádek mě stresuje a nutí mě se nervózně všude rozhlížet a přemýšlet nad tím, že bych to měla jít uklidit. Hned.

Stačí v tom mít systém a nejít nepořádku naproti

  • Všechno vracím na své místo ihned potom, co už to nepotřebuji. Je to potom snazší a nemusím každý večer řešit byt plný roztahaných věcí a vracet je všechny na své místo. Dělám to naprosto automaticky a upřímně doufám, že do toho bodu jednou dospějí i moje děti, a vlastně i manžel. :)
  • Nejsem hrdinkou seriálu Válka skladů, a tak si nedělám sklad ani z bytu. Když se něco rozbije nebo je něco staré, nepotřebné, tak to bez milosti vyhodím, daruji, nebo se toho jinak zbavím. Mít doma jen to, co používáte, eliminuje možnost, že budete doma skladovat nepotřebné věci.
  • Mám ráda výzdobu, ale všeho moc škodí. Jsem minimalista a i díky tomu je úklid snazší, protože nemusím na jedné poličce, při utírání prachu, zvedat 4 sošky, 6 váz a 28 rámečků s fotkami. Výzdoba je skvělá věc, činí domov útulným, ale za mě je méně více, a v úklidu to znamená méně práce.
  • Pro mě je kuchyň srdcem domova a zakládám si na tom, že jídelní stůl a linka musí být vždy čisté. Každý večer tedy spořádaně nandám všechno do myčky, linku utřu, ze stolu seberu věci, které tam nepatří a spokojeně odcházím spát. Ráno tak vstávám do čistého a to je potom to vstávání ihned o něco příjemnější.
  • Pokaždé, s příchodem nového ročního období, se vrhnu na velký úklid. Pravidelnost se v tomhle vyplácí, protože vás nečeká roční nános prachu na parapetu oken nebo plná špajzka v kuchyni nepotřebných věcí. Zkrátka to beru od podlahy a nevynechám ani místa, která při běžném úklidu neřeším.
  • Je rok 2024. Jasně že mám doma robotický vysavač, tyčový vysavač, sušičku, myčku, elektro stěrku na okna. Všechno to jsou úžasní pomocníci, kteří mi dost usnadňují život a nevidím jediný důvod, proč jich nevyužít.
  • A hlavně, jak už jsem psala, úklid mě baví. Je to pro mě relax. Pustím si muziku, nebo nějaký podcast a u toho v klidu uklízím.

A stále mám čas na děti, na hraní si s nimi, na výlety, na hřiště, na cokoliv, co si přejí. Time management je v mateřství důležitý a když se ho člověk naučí ovládat, je to potom mnohem lehčí. Takže ano, uklízím ráda a nedělá mi to problém. Doma mám čisto, a neznamená to, že se na úkor úklidu nevěnuji dětem. Jen sem si v tom našla systém, který se mi osvědčil.

Vždyť přeci lehnout si po celém dni do čistě povlečených peřin v uklizeném bytě, to je přeci skvělý pocit, nebo ne? :)

Anketa

Baví vás úklid, uklízíte rádi a pravidelně?
Ano
23,6 %
Ne
41,6 %
Jak kdy
34,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 89 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz