Hlavní obsah
Rodina a děti

Matka na mateřské není matka, ale robot, který musí stíhat vše. Na odpočinek nemá nárok

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/public domain

Jsem maminka na mateřské a zatím si nestěžuji. Když se ale zamyslím nad tím, jaké mínění má o nás maminkách společnost, je mi z toho opravdu smutno. Maminky jsou totiž považovány za služky, které nemají právo na oddych.

Článek

Již devět měsíců jsem hrdá matka malého Toníčka, se kterým trávím veškerý čas. Za svého synka jsem ráda a nikdy bych ho za nic na světě nevyměnila. Někdy ale přijdou dny, kdy mám opravdu dost a potřebuji pauzu. Můj manžel je člověk, který je velmi trpělivý, chápavý a miluje chvilky, kdy může se svým synem být sám. A vzhledem k tomu, že v dnešní době existují takzvané odsávačky na mateřské mléko, není problém, aby si maminka na chvíli orazila a užila si alespoň malou chvilku pro sebe. I já jsem to udělala, ačkoliv jsem zpočátku měla velké výčitky a cítila jsem se jako krkavčí matka, která upřednostní sebe před svým potomkem. Můj partner mě z domova doslova vyhnal a řekl, ať si wellness se sestrou užijeme a dáváme na sebe pozor. Bylo to jen na jednu noc a věděla jsem, že kdyby se cokoliv dělo, doma budu do dvaceti minut i s cestou. Tak jsem tedy odjela.

Matka na mateřské není matka, ale robot

Několikrát jsem svému manželovi volala a ptala se, co ten náš drobeček dělá. Naposledy mi řekl, že jestli ještě jednou zavolám, vypne si mobil a zapne ho až zítra, až budu doma. Mám prostě skvělého chlapa, pomyslela jsem si a šla si trochu odpočinout. Bylo to skvělé, jen já a sestra, vířivka, dobré jídlo a masáže. Druhý den dopoledne jsme vyrazily domů a já se nemohla dočkat, až svého syna uvidím. Když jsem přijela domů, manžel se synem spokojeně spali a já věděla, že je naprosto vše v pořádku. Okamžitě jsem skočila do kuchyně a rozhodla jsem se jim uvařit dobrotu. A povedlo se. Rodina byla zase dohromady a já jsem byla nabitá energií, kterou jsem tak zoufale potřebovala.

Když jsem se s v týdnu sešla s kamarádkami v dětské herně, svěřila jsem jim, jaký jsem měla víkend. Jenže ty reakce, které se na mě sesypaly ze všech stran, jsem rozhodně nečekala. Dozvěděla jsem se, že jako máma nemám právo být unavená, a to, že jsem odjela na jednu noc pryč, je velké pochybení. Dle jejich názoru jsem tím dokonce ohrozila vývoj svého syna, který prý bez své matky velmi strádá. Druhá kamarádka mi zase řekla, že mámy na mateřské nemají právo na žádné volno a vždy musí mít doma uklizeno, uvařeno, vypráno a vyžehleno. Dle jejího názoru máme na vše času dost a únava je pro matky cizím slovem.

Matky mají právo odpočívat

Na tyto názory jsem opravdu nebyla připravena a nevěděla jsem, jak mám zareagovat. Tak jsem se jen slušně omluvila a řekla jsem, že už musíme jít, protože čekáme návštěvu. Když jsem šla domů, zamýšlela jsem se nad jejich slovy a nabírala jsem dojmu, že jsem opravdu jako matka selhala. Z toho mě rychle vyvedl názor mojí mámy, která mi řekla, že mi akorát záviděly, protože sami nemají možnost si ani na chvíli odskočit ze svého domova. A pak mi to došlo. Vše je v tom, jakého partnera žena má a jak moc je partner ochotný jí pomáhat. Většina mužů totiž ženy považuje za stroje, které obstarají děti, uklidí, vyžehlí a oni si jen přijdou k hotovému a nemusí nic dělat.

Ale i maminky na mateřské mají právo odpočívat. Miminko nepotřebuje maminku unavenou, protivnou a neochotnou. Dítě potřebuje mámu, která tu pro něho bude a která bude zdravá. Nikomu by nepomohlo, kdyby se maminka zhroutila a skončila v nemocnici. Upřímně, pro mě v životě není podstatou, zda mám doma vypráno, vyžehleno, vysáto nebo uvařeno. Pro mě je prioritou spokojené dítě a manžel, který mi ve všem maximálně pomáhá. K čemu mi bude, když bude vyprané prádlo, voňavý byt a navařeno na dva dny dopředu, když moje dítě bude nemocné a já mu nebudu schopna pomoct? Bude to celé k ničemu, proto žiju heslem tady a teď.

A jaký názor na to máte vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz