Článek
Amatérská závodnice Barbora Holická se zamilovala do značky Citroen. Auta této značky jí provází celou její závodnickou kariéru a tak když uvažovala nad možností vyrazit na nejtěžší rallye světa, na pověstný Dakar, byl Citroen jasnou volbou. A protože, jak sama tvrdí, chce, aby byla u závodění sranda a bavilo to lidi, zvolila si jako závodní auto historický Citroen 2CV, který možná znáte pod přezdívkou „Kachna“. A aby té legrace nebylo málo, přejmenovala auto na „Duckar“ (Duck = Kachna).
Bude to sranda a bude to bavit lidi. Něco to ale stojí…
O tom, jak je pro amatérskou závodnici složité sehnat stovky tisíc na účast v soutěži, kolik stálo auto a jeho úprava, čeho se v soutěži nejvíce bojí a co by považovala za úspěch, se Bára, která bude mít na sedadle spolujezdce navigátorku Lucii Engovou, rozpovídala v podcastu 30 Minut Lajfu. Když to tak člověk poslouchá, musí jenom smeknout.
Pop-artová „Kachna“, miláček publika
Graficky zajímavě vyvedeného polepu auta, který měl na starosti Josef Rataj, si všimly i zahraniční štáby a pochopitelně také ostatní závodníci a komunita spojená s vozidly Citroen 2CV. A není divu. Kromě toho, že je auto vizuálně velice zajímavé, bylo by to v případě dojezdu do cíle vůbec poprvé, kdy by nějaká posádka Citroenu 2CV tuhle rallye dokončila. A to o vlastně Báře jde. Jak sama v rozhovoru řekla, nejde jí o umístění, ale o to, protnout cílovou pásku.
🥰 We love these stories! Barbora Holicka and Lucie Engova have decided to make their #DakarClassic debut driving a very recognisable and iconic Citroën 2CV. They have two main goals: to have fun and to be the first 2CV to finish the Dakar. #Dakar2024 pic.twitter.com/loGZxsVqjx
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2024
Když dojede, bude první
Klobouk dolů před tím, že existují takhle zapálení fandové motoristického sportu, kteří ze svých soukromých peněz, ve svém osobním volnu a za cenu velkého odříkání, podniknou takhle dobrodružnou a riskantní akci. Nezbývá, než holkám fandit a držet palce. To, že se na předních pozicích mezi kamióny a terénními speciály objevují jména jako je Prokop, Macík nebo Loprais, na to jsme si tak trochu zvykli. Jenže jejich týmy mají miliónové rozpočty a auta disponují výkonem stovek koní. O to víc je obdivuhodné, když se pouští pokusí projet dvě holky se 45 let starým autem, které má výkon 40 koní. Tak holky, good luck a fandíme!