Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Nové Octavie už jezdí po českých dálnicích. Nelíbí se mi, ale v nabídce má být i „verze pro chudé“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Škoda Octavia facelift

Škoda Octavia je modlou českých řidičů. A je jedno, jestli jde o nové auto, nebo ojeté. Octavie je prostě v Česku lovebrand. V nové verzi, která v lehké kamufláži už jezdí po českých silnicích, by měla být i „verze pro chudé“.

Článek

Škoda Octavia se mi nikdy moc nelíbila. A poslední generace už vůbec ne. Superb, to je jiná káva. Samozřejmě i finančně. Navíc, při pohledu do ceníku, jsem si vždycky kladl otázku, kdo může za takové auto zaplatit nejméně 620 tisíc korun za verzi s motorem 1,5 TSI a výbavový stupeň Active, který toho skutečně moc neobsahuje.

Zlevní Octavii tříválcový motor?

Ani v autobazarech nepatří Octavie mezi nejlevnější zboží, ale cenu určuje trh, takže se asi prodávají. Mým favoritem jsou elektromobily, které se dají pořídit téměř za cenu slušně vybavené Octavie, ale to je zase na jiný příběh. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Škodovka ale asi tuší, že bude muset s cenou něco udělat, a tak do modernizované verze možná nabídne i tříválcový motor 1,0 TSI, což by mohlo cenu tzv. „entry verze“ významně snížit.

Foto: Pisalek 00

Škoda Octavia

Kamufláž toho moc neskrývá

Lehce zakamuflovanou faceliftovanou Octavii jsem před pár dny potkal na dálnici D10. Zadní část byla pod lehkou kamufláží, ale při pečlivém pohledu se nezdálo, že by omlazená verze byla designově nějak výrazně odlišná od té současné. Dá se předpokládat nová grafika zadních světel, podobná té na Superbu, předpokládá se i drobná úprava zadního nárazníku.

Foto: Pisalek 00

Škoda Octavia

První Scout byl hodně povedený

Tou hlavní změnou tedy asi bude skutečně možnost zástavby staronového litrového motoru. Hovoří se i o návratu verze 4×4. jestli to bude verzi Scout, nebo „jenom“ u výkonnějších variant, není známo. Nutno ovšem podotknout, že první verze Octavie Scout patřily, dle mého názoru, mezi ty designově nejzajímavější Octavie vůbec.

Foto: Pisalek 00

Śkoda Octavia Scout

Hraje se podle normy Euro 6e

No a jak to bude s tou cenou? Podle mě by tříválec měl cenu základní verze snížit. Kdyby cena začínala „pětkou“ asi by to bylo pro mnoho klientů hodně zajímavé. A nejen pro zájemce o nové auto. Ceny nových aut se totiž propisují i na sekundární trh, kde by třeba mohly základní verze tohoto oblíbeného modelu trochu zlevnit. Jenže opak asi bude pravdou. Pod kapotou sice bude možná levnější motor, jenže nutnost plnit parametry nové emisní normy Euro 6e se určitě do ceny promítne spíše opačným směrem, takže se nakonec žádné zlevňování konat nebude.

Ale kdo ví. Octavia je mezi Čechy až téměř nekriticky oblíbená, takže si svoji vyšší cenu většinou obhájí. Ale uvidíme na jaře, kdy by se měla omlazená Octavia ukázat a začít prodávat.

Anketa

Jak vnímáte cenu modelu Škoda Octavia?
Cena odpovídá oblibě vozu a jeho kvalitě
4,7 %
Na trhu jsou srovnatelné vozy s nižší cenou
93,3 %
Octavia je kvalitní auto a klidně by si obhájila i vyšší cenu
2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7960 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz