Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Nový Superb vypadá v reálném provozu lépe než na firemních fotkách. Ale cena přes milion?

Foto: Pisalek 00

Nová škoda Superb combi

Nový Superb se veřejnosti představil před několika týdny a vzbudil velké emoce. Zatímco jedni říkají, že jde o krásný design, jiní tvrdí, že je to „designová nuda“. My jsme v reálném provozu potkali červené kombi a nudně rozhodně nevypadá

Článek

Je sice pravda, že ve zpětném zrcátku jsme při letmém pohledu ani nepoznali, že jde o nový Superb. Jasně identifikovatelná přední maska i světelný design sice přiřadily auto ke značce Škoda, nicméně že jde o novinku, to jsme poznali až ve chvíli, kdy nás červené kombi předjíždělo. Nutno podotknout, že v reálu vypadalo auto mnohem lépe, než na vypiplaných firemních fotografiích.

Design zadní části podobný Octavii

Zadní část auta se dost podobá poslední Octavii, ale jak už bylo několikrát řečeno – vnímání designu je velice individuální, takže rozumíme tomu, že někdo může být nadšen a jiný trochu zklamán. Mně se ale několikrát „zlomené“ zadní víko líbí. Stejně jako střešní spojler, který má přesah i do boků zadního skla. Nápis ŠKODA místo loga automobilky je pak novým znakem firemní identity.

Volič jízdních režimů pod volantem

Nový Superb přinese několik zajímavých řešení v interiéru. Jde především o ovladače Smart dials a volič jízdních režimů pod volantem na sloupku řízení. To bude, alespoň zpočátku, určitě velmi diskutované téma. Je ale pravda, že takové řešení nabídne mnohem lepší využití prostoru mezi sedadly

Motory s výkonem až 265 koní, na manuál zapomeňte

Vlajková loď automobilky by měla být dostupná s pěti pohonnými jednotkami s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Základ nabídky tvoří benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, která se u modelu Superb objevuje poprvé. Dále nabídku pohonných jednotek doplňují dva benzinové motory 2,0 TSI a dva naftové motory 2,0 TDI, přičemž u vrcholných verzí je standardem pohon všech kol. Všechny varianty modelu Superb se dodávají s automatickou převodovkou DSG.

Superb rozhodně nebude z laciného kraje

Na webu automobilky zatím ceny uvedeny nejsou, nicméně jako první by se k zákazníkům měla dostat varianta kombi ve výbavové verzi Selection s dvoulitrovým dieselem 110 kW pod kapotou. Cena za tuto verzi by měla začínat na částce 1.035.000,- Kč. Luxusní verze Laurin & Klement by pak měla přijít na 1.235.000,- Kč. No, budeme si muset začít zvykat, že model Superb už rozhodně asi nebude pro každého taxikáře a že se jeho ceny začnou velice výrazně přibližovat prémiovým bratříčkům.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz