Hlavní obsah
Hobby a volný čas

V Praze se objevují psí knihovny. Úlet, nebo skvělý nápad?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Psí knihovna

Tak už i pejsci mají v Praze svoji knihovnu. Zatím bez knížek, jenom s hračkami, ale co není, může být. Je to dobrý nápad? Za mě určitě ano. Bude ovšem velmi záležet na tom, jak se k nápadu postaví pejskaři.

Článek

Když jsem před časem projížděl skotským venkovem, potkal jsem u silnice malý opuštěný pultík, na kterém byla v boxíku farmářská vejce. U košíku stála cedulka, která říkala, že za 6 vajec je potřeba vhodit do pokladničky 1,50 libry. Tenkrát mě napadlo, jak by asi podobný koncept fungoval u nás. Byli by lidé poctiví? Skutečně by za vejce platili požadovanou částku? Přiznám se, že jistý jsem si nebyl. A nejsem vlastně ani teď. Třeba i proto, že Češi údajně u samoobslužných pokladen v supermarketech podvádějí a za cenu brambor kupují ananas. I když aktuálně by to asi bylo výhodnější udělat obráceně…

Foto: Pisalek 00

Vajíčka ve Skotsku

Půjč si a vrať, vezmi si a přines…

Nedávno jsem v jednom pražském parku viděl přepravku s hračkami pro pejsky, které by měly být k dispozici všem pejskařům. Skvělý nápad. Otázkou ale zůstává, jak dlouho hračky v košíku vydrží. Cedulka totiž nabádá k tomu, aby pejskaři hračky do košíku vraceli, případně, když se nějaké hračky nebude chtít pejsek vzdát, aby přinesli novou.

Inspirace z Nizozemska?

Podobné „psí knihovny“ jsem kdysi viděl na nizozemských plážích u městečka Zandvoort. Očividně to tam fungovalo, ale hračky se do boxíků moc nevracely. Ne snad proto, že by je chtěl nějaký pejskař ukrást, ale prostě proto, že pejskaři chodili i několik kilometrů po pláži a k původnímu boxíku se již nevrátili. V hotelu jsme se tenkrát dozvěděli, že to funguje tak, že pejskař na začátku procházky do boxíku hodí nějakou hračku, a jinou si vezme pejsek. Počet hraček by tak měl být pořád stejný.

Mikroprojekty oživují město

Po týdnu jsem se ke psí knihovně v pražském parku vrátil, a i když se zdálo, že hraček je v boxíku méně, pořád tam nějaké byly. Hodou okolností si zrovna jednu z nich vybíralo krásné štěně Maďarského ohaře. Tak snad se mu bude líbit a bude do knihovny chodit častěji. Je skvělé, že jsou pořád lidé, kteří podobné mikroprojekty, zlepšující život na jinak relativně nudném pražském sídlišti, zkouší realizovat. Třeba se podobný nápad objeví i někde jinde.

Anketa

Co si o psí knihovně myslíte?
Skvělý nápad, jen tak dál
85,6 %
Podle mě psi do města nepatří, takže zbytečnost
9 %
Nápad je to dobrý, ale nikdo tam hračky dávat nebude
5,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 277 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz