Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Jak neztratit rozum a optimismus při hledání partnera v digisvětě - kluci těžší to maj

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Foto: Unsplash

Online seznamky jsou místem, kde to (aspoň podle mého názoru) mají pánové opravdu těžší. Proč je to tak? Co s tím?

Článek

Abych při seznamování přes internet neztratila ten výše zmíněný rozum a optimismus, pojala jsem to trochu jinak. Nahradila jsem očekávání zvědavostí.

Přistoupila jsem k seznamování víc jako k sociologickému průzkumu než honbě za ideálním partnerem. Takže jsem se v průběhu času (na seznamce jsem s přestávkami strávila několik let) dozvěděla řadu zajímavých zkušeností a příběhů od mužů, se kterými jsem se vydala na rande.

Ráda bych posbírala i příběhy žen, ale s těmi jsem se neseznamovala. Na druhou stranu má mnoho žen v mém okolí taky zkušenost s online seznamkami, tak jsem vyzpovídala aspoň je.

V rámci téhle série jsem si další zajímavé příběhy s dobrým i špatným koncem přečetla i v komentářích. Moc děkuji všem, kdo se se mnou o svoji zkušenost podělili.

Ze všech informací, které jsem nasbírala, plyne názor v nadpisu - kluci to podle mě mají na online seznamkách opravdu těžší. Stále většina očekává, že to budou právě oni, kdo udělá první krok. Slyšela jsem sice o seznamce, která je založená na opačném principu a žena na ní musí napsat jako první, ale ani nevím, jestli je u nás dostupná.

Kolik prvních kroků?

No a ten první krok musejí někdy udělat opravdu mnohokrát. Některé výzkumy udávají, že aby měl muž aspoň 50% šanci, že dostane odpověď, musí poslat 18 zpráv. Toto číslo platí, pokud píše ženě ve své věkové kategorii. Ale z výzkumu univerzity ve Stanfordu plyne, že muž musí průměrně kontaktovat 114 žen, než dostane odpověď.

Samozřejmě to je velice individuální. Ale i tak je to dost příšerné číslo, že? A přesně na tohle si stěžovala i většina mužů, se kterými jsem na to téma diskutovala. Jak je obrovsky vyčerpávající psát jednu zprávu za druhou a nedostávat odpovědi.

Možná ale že pomůže právě toto uvědomění. Že nejsem sám, komu se tohle děje. Že realita online seznamování je právě taková. Část žen neodpovídá, protože mají profil na seznamce pouze jako boost ega a ve skutečnosti nikoho nového poznat nechtějí. Část z nich si velice vybírá, komu odpoví. Já se tedy snažila vždy na slušnou zprávu slušně odepsat, ale někdo to možná považuje za plýtvání časem, těžko říct.

Jak zvýšit svoje šance?

Samozřejmě neexistuje univerzální návod, ale ze statistik vyplývá, že největší šanci má zpráva, která nějak navazuje na informace z profilu dotyčné. Dáte tím najevo, že neděláte „kobercový nálet“, ale dali jste si práci s tím si profil přečíst.

Na výkřiky typu „ahoj“ nebo „jak je“ moc odpovědí nedostanete. Ale chápu, je to nejrychlejší. Dle expertů má největší šanci na úspěch text o délce 40 - 90 znaků. A nejlépe mířit na společné zájmy. Takže něco jako: „Ahoj, taky mám rád sci-fi, už jsi viděla tu novou Dunu?“ Naopak lichotky mířené na vzhled prý na začátku seznamování nezabírají, ženám jsou mnohdy nepříjemné a budí v nich dojem, že nehledáte vážný vztah.

Což se ve chvíli, kdy máte psát víc než sto zpráv, abyste dostali aspoň jednu odpověď, stává skoro prací na plný úvazek. O to je důležitější, když už vám nějaká ta zajímavá žena odpoví, nenechat to „rozpliznout“.

Já v minulých článcích doporučovala první rande do týdne, někteří odborníci radí dokonce do 2-3 dnů jako ideální dobu. Je prostě lepší nesetrvávat v online prostoru zbytečně dlouho a setkat se s dotyčným co nejdříve „v reálu“.

Co mají těžší holky?

Pánové, naprosto s vámi sympatizuji v tom, že psaní stovek personalizovaných zpráv, na které nedostávám odpovědi, je otrava. Ale zase vám málokdy bez vyžádání dorazí fotky tělesných částí, nabídky sexuálních zážitků exotičtější povahy apod.

Celkově prý cca 42 % lidí na online seznamkách hledá vážné seznámení. Balastu je mnoho a dopadá na obě pohlaví. Jen na každé jinak. Ženy se zase pravidelně setkávají s tím, že po slušném dopisování bez varování přijde neslušné. A i když má dotyčný v profilu, že hledá vztah, hledá spíš něco tak na hodinu až dvě.

To je taky otravné, odrazující a časově náročné, to mi věřte.

Jak se z toho tedy nezbláznit?

Nejdůležitější je nenechat se znechutit a užívat si celý proces seznamování. Najít si na něm něco zajímavého. Mě zajímají lidi, takže pro mě bylo obrovsky přínosné jen se s nimi bavit. Vyslechla jsem spoustu zajímavých životních příběhů a názorů. Setkala se s lidmi, které bych jinak nikdy nepotkala.

Kdybych byla urputná a měla po každém „failu“ pocit, že to byla ztráta času, asi bych to po měsíci vzdala. Jako mnoho lidí, které znám. A to by byla škoda.

Tak držím palce, přeju pevné nervy a příjemná setkání.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz