Hlavní obsah
Umění a zábava

Pepsi měla dát studentovi stíhačku. Nabídla jen milion dolarů a skončila u soudu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Psal se rok 1996, když jedenadvacetiletý student John Leonard uviděl v televizi reklamu na Pepsi, která mu měla změnit život.

Článek

Ve slavné reklamě zasazené do kulis střední školy se postupně objevovaly různé merchandisingové produkty s logem Pepsi a počtem bodů, za které je možné tyto produkty získat. Jedna zakoupená plechovka Pepsi = jeden bod.

Kšiltovka za 50 bodů, brýle za 100 bodů, tričko za 200 bodů a tak dále. Epická reklama ale končila odletem hlavního hrdiny ve stíhačce AV-8 Harrier II, kterou prý bylo možné získat za 7 000 000 bodů. Nezobrazoval se tam přitom žádný disclaimer (vzdání se zodpovědnosti).

Leonard si spočítal, že kdyby skutečně zvládl nakoupit dostatek plechovek, pořád ho to vyjde levněji, než byla hodnota stíhačky. V průběhu plánování celé operace ale úplnou náhodou zjistil, že pokud během soutěže nasbíráte alespoň patnáct bodů, můžete si libovolný počet bodů dokoupit za cenu 10 centů za jeden bod.

Stíhačka v hodnotě přes 30 milionů dolarů by ho vyšla jen na 700 tisíc, takže si sehnal investora, který mu vypsal šek, a společně ho poslali do Pepsi.

Šéfové Pepsi to nejprve považovali za hloupý vtip a poslali mu šek zpět, spolu s voucherem na jeden six-pack.

Když se ale Leonard vybavil právnickým týmem, došlo jim, že nejde o vtípek a že nejspíš skutečně udělali chybu. Nabídli mu tak mimosoudní vyrovnání ve výši jednoho milionu dolarů.

„Johnny chce stíhačku,“ odpálkoval je Leonardův investor a celý spor skončil u soudu.

Jak to dopadlo? Koukněte na seriál Pepsi, Where’s My Jet?, který je od listopadu na Netflixu. Ale stačí vám jen první dvě epizody a na internetu si zjistit konec. Druhé dvě epizody už jsou ztráta času.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz