Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Jak na seznámení po 40, mám ještě šanci poznat muže?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash

Ilustrační foto

Dávno mi ujel vlak, jak mi opakovala babička už v mých dvaceti. O to spíš teď, když už je mi víc než jednou tolik. Zajímá mě, jaké mám do budoucna vyhlídky, jestli zůstanu na ocet nebo ještě někdy potkám nějakého nového fajn chlápka.

Článek

Je tomu rok, co jsme se s přítelem po 13 letech rozešli. Máme spolu krásnou dceru, po níž jsme oba toužili, přesto náš vztah nevydržel a rozpadl se. Toto je však jiný příběh, který teď vyprávět nebudu. Nový vztah zatím nehledám, nejsem na něj nastavená, ale to neznamená, že bych již nadosmrti chtěla zůstat bez muže. A tak se rozhlížím, jaké mám možnosti.

Lze se seznámit venku?

Ve veřejném prostoru jsou lidé často zahloubaní, nehledí kolem sebe a málo kdy navazují kontakt s někým cizím. Na ulici, v MHD nebo v obchodech nejsme příliš mluvní, a pokud něco utrousíme, jedná se třeba o: „Chcete se posadit?“ v dopravě uvolňujeme místo k sezení. „Také vystupujete? Můžu projít?“ sedíme u okénka a potřebujeme obejít spolucestujícího vedle. „Uvolnila se vám první pokladna vlevo,“ upozorňujeme z fronty u samoobslužné pokladny. „Promiňte,“ ostýchavě se omlouváme po neúmyslném dupnutí na nohu.

Dítě jako nástroj ke komunikaci a seznámení

Děti jsou bezprostřední, někdy roztomilé, jindy ukřičené a nové lidi přímo přitahují. Často však ne muže, ale další děti, jejich maminky, případně prarodiče. Pro vznik nových přátelství jsou děti skvělými spojkami, k navázání známosti však dost nepravděpodobně.

Osobně dětská hřiště, dětské zábavné parky, zoo zahrady, koupaliště a další místa určená pro zábavu s dětmi, nepovažuji za lovné rybníky pro partnerství. Tatínky s dětmi vnímám jako zadané, ať již jsou, či ne. Takováto místa jsou tedy pro mě zapovězená.

Mimochodem, dceři nového tatínka hledat nebudu. Svého milujícího a pečujícího tátu má a nepochybuji, že by to tak nezůstalo.

Porozhlédnout se po nejbližším okolí

Mezi přáteli a známými jsou „karty rozdány“. Letitá přátelství zůstanou přátelstvími, převážná většina všech v mém okolí žije více či méně spokojené rodinné životy a nových tváří (a už vůbec svobodných) již téměř nepřibývá.

Diskotéky, kluby, bary, hospody a restaurace

Osamělá čtyřicátnice na baru naláká významnými pohledy a mrkáním leda očaře, který doporučí brýle nebo kapky do očí.

Klátit se při tanci asi můžu, avšak na diskotéce bych mezi mládeží nezazářila. Proto se raději takového prostředí vzdám a zatrsáme si doma s dcerou před obrazovkou YouTube s oblíbenými písničkami.

Hospody a restaurace navštěvuji, abych se setkala a pobavila se svými přáteli. Mají mou plnou pozornost a ani by mě nenapadlo odbíhat třeba jen pohledy po mužích v podniku.

Což si pořídit psa?

Specifická komunita lidí jsou pejskaři. V naší ulici se snad mezi sebou znají všichni. Vzájemně si pamatují jména svých mazlíčků a občas se domlouvají na skupinovém venčení. Myslím, že by nemuselo být výjimkou ani venčení páru psů v páru páníčků, kteří si kápli do noty.

Tady rozhodně nějaký potenciál vnímám, jen však pokud si člověk přeje být pejskařem. Já bych asi s našimi dvěma morčaty v přenosné přepravce nepořídila.

Práce jako místo k seznámení

Jako mladičká maminka samoživitelka po maturitě jsem ze strany mužů ve svém prvním zaměstnání zažila nemalý zájem. Přestože mi lichotil, nápadníky jsem si držela od těla, citů a syna. Nevalná životní zkušenost mě držela v bublině a bránila mi se blíže seznamovat.

Zaměstnání však velký potenciál pro seznámení má, což se pak u mě projevilo až o několik let později. Osud mi přeci jen přichystal vážný čtyřletý vztah s kolegou.

Pracovní prostředí je k seznámení jak dělané. Pakliže se setkáváte s kolegy, jste v přímém kontaktu s klienty nebo zákazníky, obzory se rozšiřují. Pokud však děláte v úzkém týmu dlouholetých přátel, pracujete z domova a s pracovními partnery komunikujete online, seznámení s novým protějškem se stává nereálným.

Seznámení na seznamce

Prostřednictvím seznamky mě před dvaceti lety chtěla seznámit má kamarádka. Nepovedlo se a zůstala jen hořkost, kterou asi z velké části způsobila podoba inzerátu.

Nedávno jsem si na online seznamce založila profil. Chtěla jsem si vyhodnotit, jestli dám takovému seznamování zelenou. Seznamka mě odradila a po týdnu jsem svůj profil skryla. Kdoví, jestli si znovu dodám odvahy a svůj profil aktivuji.

Naivní představy romantičky

Jako puberťačka, mladá holka jsem propadla romantickým představám. Ve snech jsem se viděla jako Popelka, kterou zachrání osudový muž a navždy jí věnuje své srdce.

Toužila jsem nést složku dokumentů, načež by do mě omylem narazil charismatický mladík a složku z rukou mi vyrazil. Poté by se omlouval, pomohl mi papíry sesbírat a náhle by vzplanula vzájemná nesmrtelná láska.

Vždy jsem si představovala svůj jedinečný svatební den v krásných, dlouhých, bílých šatech s milovaným mužem po boku, pro něhož budu bohyní.

Vše z toho se stalo pouze v pohádce nebo romantické komedii, kde spolu žili šťastně až do smrti.

A co dál?

Z romantiky jsem dávno vyrostla. Jsem realistkou a mé mladické sny vzaly roky. A až nastane čas pro hledání nového vztahu, asi udělám to, co kdykoliv před tím. NIC, a jestli má něco přijít, přijde. Anebo si pořídím psa, změním zaměstnání či vydám inzerát na seznamce?

Anketa

Jaký je podle vás nejpravděpodobnější způsob seznámení pro budoucí vztah?
V zaměstnání
29,2 %
Přes známé, přátele nebo příbuzné
9,2 %
Na seznamce
32,3 %
Náhodně na ulici, venku, v parku, v dopravě
12,3 %
Prostřednictvím dětí
1,5 %
Přes domácí mazlíčky
6,2 %
Na společenských akcích, diskotékách, v barech, restauracích atp.
9,3 %
Celkem hlasovalo 65 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz