Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Seznamka není nic pro mě, z Tinderu mizím

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Ilustrační foto

Vybírám reprezentativní fotky bez dvojité brady, vytahaného trika, rozcuchaných vlasů a za pár chvil již prohlížím profily mužů. Najdu tu přátelství, nebo nový vztah?

Článek

Seznámení s online seznamkou

Na doporučení spokojené kamarádky volím právě toto prostředí. Seznamka umožňuje komunikaci až po vzájemném udělení lajků. Pokud dám lajk muži a on mě, můžeme začít komunikovat přes zprávy v Tinderu.

Nelítostný výběr

Listuji fotkami nejrůznějších tváří a mnozí musí z kola ven, stačí přeci jen jeden. Někdo listuje katalogem zájezdů, já však procházím nabídku mužů. Navolila jsem si kritéria výběru, jako bych vybírala zboží v e-shopu a teď prohlížím nejrůznější fotografie. Která z nich mě zaujme? Stačí vteřina a nelítostně klikám na odmítavý křížek. Příliš zamračený, málo sympatický, kuřák…

Nehledám sex, ale kdo ano, může vybírat

Muži ve spodním prádle nebo plavkách mohou zraku lichotit a sexy pózy, vyzývavé pohledy vysílají jasné signály. Mnohdy ani průvodní text tento záměr nezastírá.

Který jsi ty? Mám si vybrat?

Fotka s kamarády je skvělá vzpomínka na společně strávený čas, ale jak mám sakra poznat, který jsi ty?

Chce zachovat anonymitu

Tajemné muže skryté za fotkami krajin, stínů, květin, částí těla nebo jídla tipuji na záletníky. K tomu nemyslím si, že by někoho lákalo se seznamovat se stromem nebo loukou.

Některé fotky říkají dost

Sportovci, cyklisti, motorkáři, milovníci adrenalinu, cestovatelé nebo rybáři se nezapřou. Akční profily své záliby neskrývají, čímž pomáhají k lepšímu vyhodnocení sympatií a shod zájmů. Snad jen ten, který je na motorce, v posilovně nebo koni poprvé by se měl takovým fotkám vyvarovat.

Chlupatí mazlíčci slibují romantické venčení ve dvou. Mazlíčci na čtyřech kolech zas vyzývají k pořádné jízdě, výletu či řešení nákupu.

Fotky s mediálně známými osobnostmi jistě jejich majitele těší, ale na seznamku rozhodně nepatří. Myslím, že víc uškodí, než pomohou, když se sympaťák drží za ramena třeba s okoukaným Pohlreichem nebo si třepe pravicí s Vémolou.

Za velmi špatnou pozvánku k seznámení považuji alkoholové dýchánky a pózy v objetí s ženami.

Muži to nemají na seznamkách vůbec lehké

Můj o generaci mladší kamarád se na Tinderu pohybuje již třičtvrtě roku a dívku stále nenašel. Sympatického, pěkného a inteligentního mladého muže seznamka zatím nepřivedla ani k přátelství ani do vztahu. Dívky téměř nekomunikují, nereagují a pokud ano, nedojde k osobnímu setkání.

Samozřejmě jsem si nenechala ujít možnost jeho profil zrentgenovat svým ženským pohledem. Závadu jsem neshledala a o to víc mě udivuje, že na kamarádův seznamkový profil dívky nestojí frontu.

Mé další kroky na seznamce

Nekompromisní kliknutí na křížek, anebo pozitivní označení srdíčkem (lajk), oboustranná shoda a začíná online komunikace.

Zavalila mě lavina shod a příchozích zpráv. Ještě jsem se nerozkoukala a jdu do druhého kola. Santa Claus by na mém místě neměl sebemenší problém. Rozdal by množství darů v podobě odpovědí na příchozí zprávy jako nic. Obyčejný smrtelník má však problém. Nespočet zpráv pročítám a pečlivě vybírám, komu odpovím.

Nerada nechávám zprávy bez reakce, ale nevyřizuji pracovní emaily, nejsem robot, nechci a nemohu na seznamce trávit dlouhé hodiny.

Výběrové řízení na chlapa

Děsivé výběrové řízení nikoliv na nového zaměstnance, nýbrž na muže, s nímž se třeba seznámím. Namísto životopisů procházím krátké zprávy, v nichž rozhoduje jen pár slov.

Odpovědi na otázky: „Jak se máš?“, „Co právě děláš?“, „Jak budeš trávit víkend?“ musím ignorovat, stejně jako „Ahoj“, „Sluší ti to!“ nebo smajlík.

Za zajímavé vnímám výzvy: „Zajdeme na procházku?“ nebo „Chtěla by ses se mnou kamarádit a setkat?“. Protože jsem na seznamce nováček a rozkoukávám se tu teprve v řádu minut, pozvánky mě trochu zaskočí a nechávám je zatím bez reakce.

Dotazy navazující na informaci z mého profilu a také zajímavosti o odesílateli zprávy na zapůsobily asi nejvíce.

Mé profilové fotografie působí obyčejně, nejsem focena s hlubokým výstřihem, v prádle nebo mini sukni, dokonce ani nejsem ten typ manekýnek a parádnic s uhrančivým pohledem. Přesto mě neminou nabídky k nezávazným sexuálním hrátkám.

Jak nekomunikovat na seznamce

Fajn textová komunikace se v druhý den našeho psaní změnila na nátlak. Požadavek byl, abych se propojila přes jiný komunikační kanál. A proč? Protože přes WhatsApp se píše lépe. Zavání mi to jiným důvodem, přes Tinder totiž nelze posílat žádné přílohy. Po následném ještě intenzivnějším nátlaku a dalším přesvědčování jsem neměla pochyb. Na sprosté obrázky nejsem zvědavá, a proto „sbohem a šáteček“.

Se seznamkou se loučím

Příchozích zpráv přibývá a má chuť na seznámení mizí. Jen s pár muži jsem navázala písemný kontakt a stačilo. Nejsem na to stavěná. Nechci v online světě trávit věčnost. Nechci tipovat, kdo by mohl být ten pravý, a nakonec vybrat špatně. Nechci odmítat muže, kteří by za seznámení stáli, jen třeba nemají příliš lichotivou fotku na profilu. Netoužím volit komu odpovím a současně se trápit, že nemohu odpovědět všem.

Vzdávám to, čtyři dny na seznamce stačily a vyčerpaly mě. S online seznamováním končím.

Anketa

Vyhovuje vám prostředí online seznamek? A našli jste si jejich prostřednictvím vztah?
Ano, seznamky mi zcela vyhovují a vážně jsem se seznámil/a.
14,2 %
Ano, prostředí seznamek mi vyhovuje, ale zatím jsem vztah nenašel/nenašla.
2,9 %
Online seznamky mě odradily a vztah jsem nenašel/nenašla.
58,5 %
Sice jsem vztah přes seznamku našel/našla, ale hledání na seznamce bylo velmi náročné.
17,8 %
Jiná odpověď
6,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 932 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz