Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Jak si uplést ponožky?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Umíte plést a chtěli byste se od jednoduchých projektů přesunout k něčemu zajímavějšímu? Třeba ponožkám? Mám pro vás několik tipů, které pomohli mně, abych začala.

Článek

A jestli patříte k lidem, co nikdy nedrželi jehlice v ruce, můžete se podívat na můj článek Jak začít plést, doufám, že v něm najdete užitečné rady.

Pletení ponožek je velmi oblíbená pletařská disciplína a je proto mnoho variant, jak dojít v podstatě ke stejnému výsledku. K pletené ponožce. Můžete začít od špičky nebo lemu, plést na pěti ponožkových jehlicích, technikou magic loop nebo na zkrácených jehlicích. Výběrem příze ovlivníte sílu ponožky, ale také to, zda se budou hodit spíš na lenošení v posteli nebo na horské výšlapy. Na výběr je několik typů pletených pat, pletařky ponožky vyplétají, dělají krajky nebo plastické copánkové vzorky.

V dnešní době existuje nepřeberné množství knížek, videí a návodů, kde je postup detailně popsaný. Stačí si jen vybrat. Já sama jsem upletla první ponožky podle youtubového videa od Katrincola. Pletla jsem z příze, která je na ponožky přímo určená, tedy se složením 75% vlny a 25% polyamidu. Navíc příze byla takzvaně samovzorovací, tedy i přes jednoduché hladké pletení, jsem na konci dostala pár proužkovaných ponožek. Sama jsem byla až překvapená, jak ponožky vypadají profesionálně a motivovalo mě to uplést i další páry.

Když jsem si byla už trochu jistější a chtěla jsem zkusit další techniky, objevila jsem na stránce ravelry.com návod Basic sock that rock, který je ke stažení i v češtině. Jedná se o návod zdarma, na základní pletené ponožky pletené od lemu. Autorka tam má rozpočítané oka na mnoho velikostí a jedná se o tak univerzální návod, že jsem se nedávno odvážila návod modifikovat a sama si podle nich navrhla vlastní design ponožek.

Můj poslední ponožkový počin byl placený návod na Seward sock, které už obsahují několik technik, jako je vyplétání a copánky. Bála jsem se toho, ale zcela zbytečně. Pokud víte, jak se v základu ponožky pletou, přidáváním zajímavých prvků je pletení jen zábavnější a já se určitě chystám na další výzvy. Stále třeba uvažuji o zapojení se do ponožkového roku se Stephenem Westem.

Foto: Pribehyodjany

Seward sock

Pokud máte základy pletení zvládnuté, ničeho se nebojte. Zvládnete to.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz