Hlavní obsah
Jídlo a pití

Pražská restaurace, kde je obsluha skoro pořád opilá a servírují jídlo z polotovarů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay / Creative Commons / pexels.com

Ilustrační foto

Bydlím v pražské čtvrti, kde není úplně velká koncentrace restaurací a hospod. A tak nejčastěji s kamarády navštěvuji tu, kterou mám přímo přímo pod svým činžovním domem. Jenže je to tam s obsluhou dost zoufalé.

Článek

Když budeme mluvit o tom, co tato restaurace a hospoda v jednom může nabídnout, nebude toho moc. Po kulinářské stránce to není žádný zázrak. Většinu pokrmů připravují ze zmražených polotovarů. Na talíři to pak možná vypadá hezky, chuťově to ale není nic moc. Sníst se to samozřejmě dá, ale když se člověk zamyslí nad tou kvalitou, raději si uvaří doma. Jediné, co tady opravdu dobře chutná, je pivo. A tak jsem na něj s kamarády občas zajdeme. O to se tu totiž starají skvostně.

Není to úplně nejlevnější restaurace, takže sem chodí kultivovanější lidé. Nesedí tu tak desítky štamgastů a není to hluk, jak to tak v restauracích nižší cenové úrovně často bývá. Problém tady je ale s obsluhou. Přestože na první pohled vypadají všichni mile, vstřícně a úslužně, skoro každý večer se během dne změní k nepoznání. Nemají totiž problém v práci konzumovat alkohol. A někdy to opravdu přeženou.

Když jsem sem před časem vzal přítelkyni na večeři, nestačil jsem se divit. Byla unavená z práce, a tak jsme nechtěli nikam jezdit, byli jsme proto schopni akceptovat i kvalitu zdejších pokrmů. Jenže nejdříve nám přinesli úplně jiný pokrm. Když to po dalších deseti minutách napravili, náš pokrm byl prakticky studený.

Při pohledu na číšníky stojící u baru, kteří se ve své opilosti pohupovali opření o bar, mi nebylo zrovna do smíchu. Hlasitě se bavili, až to rušilo většinu restauračních hostů. Bavili se o nemravnostech a nedalo se to poslouchat. Když jsem je slušně poprosil, zda by se nemohli ztišit, dívali se na mě takovým pohledem, že jsem nevěděl, co bude následovat. Nakonec se však omluvili a ztišili se. Ale jenom na chvíli. A pak to začalo nanovo.

Jeden z těch číšníků se ještě velmi vulgárně pohádal s jedním hostem při placení. Jiného zase obsluha odmítla pustit dovnitř. Blokovali mu dveře, aby nemohl vstoupit. A to podle všeho jenom proto, že se tu minule opil. Zavolal na ně policii, ta přijela a řešilo se to tam na place přede všemi.

Po jídle jsme si s přítelkyní dali jedno pivo a měli jsme se k odchodu. Při placení jsem nechal spropitné ve výši asi pěti procent a bylo mi opilým číšníkem vyčteno, že jsem se nepředal a že příště by to mohlo být lepší. Chtěl jsem se začít hádat, ale přítelkyně mě naštěstí zadržela. Nevěstilo by to nic dobrého.

No z večera jsme nic moc neměli. Večeře nám úplně nejela a prostředí se zážitky bylo tentokrát doslova otřesné. Příště si dobře rozmyslím, jestli půjdeme sem. Paradoxní na tom je to, že tato restaurace má na webu hodnocení 4,2 hvězdičky z 5. Tak to nevím, za co to získali. Za mě je to slabá trojka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz