Hlavní obsah
Internet a technologie

Starej fotr: Youtubový kanál bez přidané hodnoty, kde můžete sledovat obžerství obézních jedinců

Foto: Robin Stickel / Creative Commons / pexels.com

Dnes může být youtuberem opravdu každý. Stačí si založit profil, najít téma, které by mohlo lidi alespoň trochu zajímat a překvapit netradičním obsahem. To se určitě povedlo youtuberovi, který si říká „Starej fotr“.

Článek

Na youtubovém kanálu Starýho fotra najdete ledacos. Nejčastější jsou ale asi videa o návštěvách různých českých restauračních zařízení, ochutnávka některých jídel a jejich následné hodnocení. A škála navštívených míst je opravdu široká. Starej fotr navštěvuje totiž jak podniky, kde se doslova za pár kaček najíte v akcích „sněz, co můžeš“, tak luxusní restaurace Zdeňka Pohlreicha či Jana Punčocháře. A rozhodně si tedy nebere servítky.

Na ochutnávky se vypravuje nejčastěji se svým kolegou, kterému říká familiárně Honzíček. Společně pak hodnotí jak vzhled servírovaného pokrmu, tak zejména jeho chuť. Někdy jsou vyloženě nadšení a používají hlášky, které zřejmě slyšeli v moderních pořadech o vaření. Hlášku Přemka Forejta z pořadu MasterChef Česko, že ho jídlo doslova vystřelilo z trenek, tak můžete na kanálu Starýho fotra slyšet dost často. A následuje spousta dalších recyklovaných komentářů.

Když jim ale něco nechutná, tak to dokážou dát dost silně najevo. Do jisté míry je jejich chování odrazem mentality početné skupiny dnešních Čechů. Dokážou totiž totálně zkritizovat konzumované pokrmy, pak ale dodají, že to stálo jen okolo sto padesáti korun a byla to neomezená konzumace, takže se určitě na místo znovu vrátí. A to je přesně to, co část nás Čechů doslova charakterizuje. Z jídla nejsem nadšený, ale dám si ho znovu, protože bylo levné. A nezapomínejme dodat, že z nekvalitních surovin a značně nezdravé.

Nezdravost ale není to, co by Starýmu fotrovi a Honzíčkovi na jídlech vadilo. Oba dva na první pohled trpí obezitou. Honzíček ještě mnohem více než Starej fotr. A přesto je to doslova vždy sled nezdravých, tučných a přemaštěných jídel, která do sebe cpou od začátku až do konce videa. Porce, které někdy spořádají, jsou doslova nehorázné. Často se jedná i o několik chodů. Z ochutnávání mají orosená čela, mnohdy i růžové tváře z přejedení.

Videa, která se týkají stravování, jsou zkrátka přehlídkou nechutnosti, ač to někdy nemusí být vinou konzumovaného jídla. To se týká i videí, která se neodehrávají v restauracích, na tomto kanále totiž může často vidět i ochutnávku jídla zakoupeného v supermarketech. Video pak srovnává kvalitu jednotlivých potravin.

Jako nejpřínosnější typ videí pro zvídavé Čechy beru srovnání cen obdobných potravin v Polsku nebo v Německu. Jenže tato videa jsou značně nepřehledná, kamera zabírá často úplně něco jiného, než o čem je řeč. Přepočet ceny je pak často velmi zavádějící.

Je až s podivem, že takový kanál má neuvěřitelných 230 tisíc odběratelů a jednotlivá videa sledující pravidelně desítky až stovky tisíc diváků. Jak už jsem ale uvedl, tato čísla jsou odrazem toho, co současné Čechy zajímá. A to je opravdu smutné.

Zpracováno na základě:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz