Hlavní obsah
Nakupování

Zkusili jsme objednat z TEMU. A už nikdy více. Tak nekvalitní zboží je úplně k ničemu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ketut Subiyanto / Creative Commons / pexels.com

Poslední dobou se to na nás valilo ze všech stran. Kolegové, známí, dokonce i rodina. Všichni objednávali na TEMU. Tak jsem si řekl, proč to nezkusit. Takovou chybu jsem ale neměl dělat.

Článek

Online tržiště už není v Česku tak neznámá věc jako před pár lety. Určitě už si mnoho z nás nechalo poslat něco z Číny. Ty ceny k tomu totiž přímo vybízejí. Jenže mě na tom vždycky odrazovala čekací doba, mnohdy vysoké poštovné, nově pak nutnost zboží nad hodnotu 150 eur proclít.

Poslední měsíce ale pořád častěji slýchám o TEMU. Skoro každý v mém okolí už takový nákup vyzkoušel. Tak jsem si řekl, že bych to mohl taky zkusit. Netušil jsem ale, co mě čeká. Na webových stránkách TEMU jsem strávil asi tři hodiny, protože tam nabízí miliony produktů. A to nepřeháním. Já tam šel s tím, že se jen podívám na jejich nabídku, ale ona byla doslova nekonečná.

Prakticky všechno, co nabízejí, mi ale přišlo jako zbytečnosti. Přesto jsem objevil pár kousků, které jsem zkusil objednat, protože cena byla doslova k neuvěření. Multifunkční škrabka do kuchyně, nějaké to oblečení či potřeby pro kutily. Vše tak asi za desetinu ceny než u nás. A docela jsem měl z mého nákupu dobrý pocit, že to jsou věci, které se určitě upotřebí a já za ně podstatně ušetřil.

Asi po deseti dnech byl balíček u nás. S napětím jsem jej rozbalil. Potřeby pro kutily jsem ještě nezkoušel, ale multifunkční škrabka do kuchyně vypadala lacině už na první pohled. Nebyl to bytelný nástroj, který si můžete koupit v našich obchodech. Zkusil jsem ji tedy hned použít na nakrájení mrkve na nudličky julienne. Nakrájel jsem půl mrkve a bylo po škrabce. Radost mě velmi rychle opouštěla.

Oblečení sice vypadalo jako na inzerovaných fotografiích, stačilo se ho ale dotknout a věděl jsem, že ho na sebe nikdy neobleču. Bavlnu to nevidělo ani z dálky. Byl to tak nekvalitní a umělý materiál, který kdybych si na sebe oblékl, asi bych se potil i v chladné místnosti. Zkrátka to bylo jedno velké zklamání.

Škrabka se rozbila ihned, tak to vyreklamuji a spolu s tím pošlu zpátky i to oblečení, myslel jsem si. Mám přece nárok na vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů. No jenomže, než to zboží doslova za pár kaček někam posílat, radši to nechám být. Musel bych si žádat o štítek pro vrácení, zabalit a odnést balík, pak mi ještě strhnou poplatek za zpětnou dopravu. Strávím s tím čas a z nákupní ceny toho po stržení poplatku moc nezbyde.

Když jsem o svém zklamání říkal známým, divili se mi. Na TEMU objednávají pravidelně a ušetřili tak už tisíce korun. Když jim ke štěstí stačí nekvalitní zboží, tak ať. Já už si z TEMU nikdy rozhodně nic objednávat nebudu. To si radši připlatím a budu mít záruku kvality. A kdyby ne, tak to tady jednoduše vrátím.

Možná jsem staromódní, ale podle mě i nákupy na těchto čínských a jiných zahraničních tržištích dobře vystihuje staré české přísloví, že všude dobře, ale doma nejlíp. Zůstanu tak věrný Česku.

Zpracováno na základě vlastního zážitku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz