Hlavní obsah
Víra a náboženství

Ajahn Brahm: Co dělat, když se všechno hroutí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay Yamabon

Ajahn Brahm je mnich, který zná odpověď. Jeho přednášky jsou známé.

Článek

Ajahn Brahm je buddhistický mnich, narodil se v roce 1951. Vystudoval teoretickou fyziku a následně se stal učitelem matematiky. Odstěhoval se do Austrálie, kde s jinými mnichy založil klášter Bodhinyana. V té době se naučil stavební práce a také instalatérství, protože bylo jen omezené množství finančních prostředků. Ajahn cestuje po celém světě a přednáší. Jeho přednášky mají úspěch a jsou žádané.

Napsal knihu: Kráva, která plakala. Je to příběh o štěstí.

Další knihou je: Buddhistický žert. Příběh o tom, jak získat co nejvíc z každé životní situace.

Ajahn mi přišel do života v době, kdy jsem to nejvíc potřebovala. Náhoda? Nevím. Jeho přednášky mám ráda, dávají smysl. Je v nich moudrost a osobní zkušenosti. Ajahn má i smysl pro humor. Myslela jsem, že mniši jsou spíše uzavření a humor jim nic neříká. Přednáška na kterou jsem narazila: Co dělat, když se všechno hroutí?

Když nemůžete nic dělat, nedělějte nic. Sedněte si, dejte si čaj a olízněte med. Když jde něco udělat, dejte do toho všechno.

Přednáška vypráví o lidech, kteří se ocitli v těžké životní situaci. Nevědí, jak ji přijmout. Jeho slova mě trošku rozhodila, ale zároveň zaujala. Až po nějakém čase mi došlo, že nejde oponovat. Vždyť opravdu, když nemůžeme nic změnit, tak prostě nemůžeme. Přijmeme situaci a olízneme med. Vždycky tam někde je kapička onoho sladkého. Nevnímáme ji, protože nemůžeme, ale je tam. Stejně tak, pokud něco můžeme udělat, tak se hned pustíme do práce.

Zkuste se nad tím zamyslet a zkuste praktikovat. Uvidíte, zvládnete to. Každý z nás to zvládne.

Zdroj - Jenfit.cz, Buddhaveb.cz, Youtube.com.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz