Rapper Viktor Sheen vyprodal O2 arénu, pak vydal desku Planeta opic

„Mámo vstávej, Sheen dropnul album!“

Viktor Sheen je poslední čtyři roky králem českého rapu, minimálně co se prodejů a umístění v žebříčcích týče. Od roku 2019, kdy vydal album Černobílej svět, se drží na špici žebříčků prodejnosti a popularity víceméně po celou dobu až doteď. A podle všeho z vrcholu nehodlá slézt.

V pátek 13. října spolu s Calinem a jejich společným albem Roadtrip vyprodali O2 arénu. Na konci koncertu pak Sheen oznámil novou desku, kterou rovnou dropnul online. Jmenuje se Planeta opic.

Hned od první skladby je jasné, že se nespalo na vavřínech a že ždímání funkční formule Viktorovi nestačí. Album je rapovější, stále zde najdeme více než polovinu věcí s klasickým signature zvukem, který byl posledními alby vybroušen k dokonalosti, dostaneme ale i dávku klasičtějších, špinavějších věcí, které se neopírají o melodie a zpěv, ale čistě o rap. Hudebně se nejede v jednom tempu, máme tu drum´n´bassové songy, zpívanou věc o souboji sama se sebou (která je skvělá), taneční „calinovku“ a tak dále. Zvuk je tedy různorodější než minulé desky, ale i o něco méně kompaktní, obzvláště na první poslech. Při dalších přehráních už si vše sedne a celkový dojem z desky je fajn, klasicky nostalgický a zamyšlený.

Textově a obsahově mě více trefovaly starší desky. Víc než o konkrétních tématech se mluví obecně o životě, slávě a neuspokojení z toho plynoucího. Viktor dosáhl toho, co chtěl, má auta, peníze, chce materiální statky, ale nepřináší mu to už mnoho radosti. Oproti minulosti se málo mluví o vztazích a vůbec nejsou zmíněny děti ani rodinný život, jde čistě o opičí rapovou věc.

Hostujícími interprety jsou Yzo, PTK, Calin a Annete X.

Potenciál desky vyplouvá na povrch postupně, není proto možné ji objektivně zhodnotit po několika dnech poslechu. Mám zde své favority, přesto na mě minulé desky zapůsobily silněji. Cením ovšem žánrový posun a pohyb vpřed, přeci jen ždímání funkčního modelu nemůže fungovat věčně. Jedna píseň má dokonce beat a feeling téměř totožný s jednou ze starších věcí, takže jistá ohranost se už i tady vyskytuje. Přesto je to dobrá deska, která určitě stojí za poslech a přestože mi přijde, že se nejde obsahově až tak do hloubky, pořád je to mnohem osobnější a vyzrálejší deska než konkurenční počiny. Uvidíme, jestli taky zbourá žebříčky a necháme se překvapit, které songy dostanou klip. Prozatím Planeta opic jistě opanuje naše přehrávače.

7/10