Hlavní obsah
Názory a úvahy

Očima jednoho občana: asi jsem typický nevolič, ale co s tím?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Robert Richtr

Jak mohou pro někoho vypadat volby.

Skončily prezidentské volby s vysokou účastí. Když utichly emoce, tak se můžeme podívat na volby i z druhé strany.

Článek

V prezidentských volbách byla velmi vysoká účast kolem 70 procent. Díky tomu se lidé nemohou vymlouvat, že by byly volby neregulérní nebo zbytečné apod. Ale co těch 30 procent? Proč lidé nevolí, když se podle spousty lidí jedná o svátek demokracie? V prezidentských volbách a hlavně v druhém kole jde o část voličů, kteří nechtěli volit ani jednoho kandidáta. Ale pak je tu skupina voličů, která podle statistik nevolí nikdy. A jedním z nich jsem já.

V minulém článku jsem nechtěl psát detaily o sobě, ale dnes se tomu nevyhnu. Ale napřed dvě statistiky. Je 16 procent lidí, kteří nikdy nechodí k volbám. A já bych to chtěl dát do vztahu k asi milionu lidí, kteří mají exekuci. Voličů je v České republice asi 8,3 milionu a milion lidí (těch dětských exekucí je už naštěstí zanedbatelné množství) je asi 12 proceent. A to bude ten základ permanentních nevoličů. Nebo aspoň průnik těchto dvou skupin bude velký.

Samozřejmě by šlo volit, tak jak by šly vyřešit některé věci, co tyto lidi trápí, ale pak v tom hraje velkou roli frustrace a naštvanost. Sám jsem uvažoval o soudu s Českou republikou a byly časy, kdy jsem byl naštvaný až běda. Dnes už jsem se smířil s tím, že jsem občan druhé kategorie (možná třetí), a díky práci v zahraničí vím, že se k vám v cizině můžou chovat lépe než ve vlasti.

Sytý hladovému nevěří
přísloví

Ale nechápejte to tak, že si chci jen stěžovat. To ne. Naopak. Začal jsem psát na Seznam Médium, protože chci, aby se o problému vědělo a třeba se věci pohnou. Protože kdo na tom všem nejvíc tratí je Česká republika. Tedy my všichni. Protože pracuji v zahraničí a stát ze mne nemá vůbec nic, naopak na mne prodělává.

Zpět k těm volbám. Takže k volbám jsem šel s přítelkyní, ona odvolila a já počkal venku. Protože jsem hlášený na magistrátu obce a musel bych si vyřídit voličský průkaz. Ale já nechci, aby se z nějakého registru exekutoři o mně dozvěděli něco, co vědět nemusí. A to někteří ještě načerno pracují a nechtějí, aby o tom kdokoliv věděl.

Třeba se dočkám a jednou budou zase i pro mne volby svátkem demokracie, ale moc tomu nevěřím. Mluví se o korespondenční volbě, aby nepropadaly hlasy krajanů v zahraničí, ale že propadá obrovské množství hlasů doma asi nikoho netrápí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz