Hlavní obsah
Finance

Očima jednoho občana: Banku můžete mít rádi, nebo také ne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: JiriMatejicek - Wikimedia Commons

Pobočka Air Bank, Evropská 17, Praha - ilustrační foto

Nejsem klientem Air Bank, ale připadalo mi, že by mohla být zajímavou bankou. To už bohužel neplatí. Banka se nasazením jednoho poplatku v mých očích diskreditovala.

Článek

Na začátku musím znovu připomenout, že nejsem klientem Air Bank a určitě může mít spoustu spokojených klientů. A já jim přeji, aby nebyli nikdy zklamáni. Bohužel u této banky jsem na pozoru kvůli jejímu majiteli, kterým je skupina PPF.

Skupina PPF už totiž v minulosti vlastníkem banky byla. Přes Českou pojišťovnu vlastnila E-banku. Prodala jí Raiffeisenbank. Hned první rok, kdy se dostala do černých čísel. Prodala perspektivní a silně internetově orientovanou banku peněžnímu ústavu z těch nejzkostnatělejších. Kdo byl klientem E-banky, tak se mnou zamáčkne slzu.

Peníze nesmrdí.
Římský císař Vespasián asi 70 n.l.

A nyní má banku novou, perspektivní, prosperující. Ale asi má také tu chybu, kterou měla E-banka. Není to velký hráč na trhu. A tak začaly námluvy na spojení s Monetou. Myslím si, že bylo velkým snem Petra Kellnera, aby měl velkou banku, a kdyby tragicky nezahynul, tak by možná dosáhl svého.

To teď asi padlo a odtud pramení moje pochyby. Pokud měla banku a prodala ji, proč by ji neprodali zase? Proto jsem vůči této bance skeptický. Ale donedávna jsem si občas chodil vybrat do jejího bankomatu, který je tady u nás v supermarketu. Jsem vlastník slovenské platební karty a donedávna byla Air Bank jednou z mála bank, která za výběr zahraniční kartou z bankomatu neúčtovala žádný další poplatek. To se změnilo, Air Bank je v bankomatové unii s KB, Monetou a Unicredit bank. A asi bylo nutné se sladit s ostatními hráči a tak se zavedl nový poplatek. Je úplně stejný jako u KB nebo Monety a to 125Kč.

Foto: Robert Richtr

bankomat Air Bank - omlouvám se za horší kvalitu

Druhou volbou je, že si peníze převedete kurzem a la podvodník z poslední směnárny, který vám banka nabízí. Hned jsem si představil nějakou pěknou reklamu od pánů Měcháčka a Jeřábka. To by měl ten bankéř v podání Tomáše Jeřábka radost, jak ta Air Bank pomalu dostává rozum a začíná s poplatky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz