Hlavní obsah
Názory a úvahy

Když na sebe nezapomeneš, ukáže ti svět tvé lepší já

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: StockSnap at pixabay.com

...aneb o vzpomínkách a zrcadlech.

Článek

Počátkem tohoto týdne jsem se zcela neplánovaně ocitla na ulici Vyhlídalova. A jak už to tak na některých místech bývá, mé vzpomínky nostalgicky zabloudily k mému bývalému.

Přiznám se, že to byl takový ten myšlenkový výlet, jako když se vrátíte do svého oblíbeného fast foodu. Chvíli si to sice užíváte, ale pak si řeknete, proč jste to vlastně vůbec dělali? Ten milkshake totiž stále ještě chutná jako rozpuštěná sádra obarvená na růžovo.

Čas, když mu to dovolíme, ostré hrany vzpomínek ohladí jako oblázky na pláži.

Ale vraťme se k mému bývalému.

Neměl se rád.

Neustále v něm hlodaly pochybnosti o jeho vlastní hodnotě. Moje bývalá učitelka by na to řekla: „Potrebuje vymazlinkovať ako od mamičky.“ Měla pravdu. Můj bývalý měl totiž s rodiči (a nejen s nimi) velice komplikovaný vztah.

V jeho očích byl každý úspěch malý a každý neúspěch obrovský. Často se srovnával s ostatními, jako by snad měl v ruce kalkulačku nebo excellovou tabulku. Kdo z nás tady má lepší auto nebo více sledujících na sociálních sítích? Říkávala jsem mu: „Jsi jako jogurt – skvělý sám o sobě, ale s trochou ovoce a oříšků by to teprve bylo ono!“

Jaký to propastný rozdíl oproti mým vlastním rodičům! I když měli (a pořád mají) své „idiosynkrasie“, vždycky mi dávali najevo, že moje hodnota není podmíněná tím, kolik mám peněz, titulů nebo lajků. Místo toho mne naučili, že zdravá sebeláska je velmi důležitá.

Když jsem si to uvědomila došlo mi, jak důležité je obklopit se lidmi, kteří nás inspirují a pomáhají nám růst. Vztahy, které nás podporují, jsou jako kvalitní káva. Dodávají nám energii a pomáhají nám čelit všem výzvám, ať už jsou to pracovní schůzky nebo výběr toho správného vína na večeři (ale dá se vybírat i podle etiket: "Ta se mi líbí!").

Co dodat na závěr?

Snad jen tolik. Čím více budete milovat a vážit si sami sebe, tím více vás budou milovat a vážit si ostatní a tím více je budete milovat a vážit si jich i vy sami.

A vice versa!

Svět není totiž nic jiného než takové zrcadlo. Když se usmějete, usměje se na vás (tedy pokud není naštvaný, ale to už si necháme na jindy).

Takže se usmívejte, milujte se a nebojte se být tím nejlepším jogurtem ve své vlastní lednici!

S láskou a pozitivní energií do vašeho dne. Mara

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz