Hlavní obsah
Móda a trendy

O podprsenkách a ženách s křivkami

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jacqueline Macou at pixabay.com

Ale také o Gaussově křivce.

Článek

Nedávno jsem si chtěla koupit nové spodní prádlo. Pořád mám totiž v paměti ten nesmírně důležitý moment z komediálního seriálu Teorie velkého třesku, kdy všichni čtyři protagonisté společně drželi Sauronův „Prsten moci“ (příznivci Tolkiena vědí, o čem mluvím) a poslední z nich měl rozhodnout o jeho osudu. Nicméně ani možnost vládnout všem, všem kázat a svázat všechny do temnoty nebyla dost silná, aby odolala spodnímu prádlu z Victoria’s Secret.

A pak, že oblečení nemá magickou moc!

Nákup spodního prádla ovšem není jen tak. Většina obchodníků se při velkonákupu zboží drží zuby nehty Gaussovy křivky. Velikosti, které běžně koupíte ve většině známých obchodů, jsou „80“, „85“, „90“ a košíčky „B“, „C“. Ty obchody, které se rozhodnou skutečně si vyhodit z kopýtka, pak nabízejí ještě velikost „D“. Ju-hú!

Bohužel ani Victoria’s Secret není obchod pro ženy připomínající minojskou hadí bohyni z paláce Knossu na Krétě. Leda bychom si snad chtěly koupit bikiny ve stylu Bianci Censori. Možná pro některé lákavé, ale rozhodně ultra nepohodlné. Navíc to pod oblečením vypadá dost nevábně. I když možná proto chudák Bianca nosí tak malé, nebo žádné, spodní prádlo.

Dobře, správná velikost nám zásadním způsobem zužuje sortiment. Pak ale přichází na řadu barva. Zde však opět narážíme na Gaussovu křivku, protože pokud srdce „hadí bohyně“ touží po něčem více než po bílé, černé nebo (světe div se) béžové, má smůlu. Zde si dovolím citovat Járu Cimrmana: „Hledej, šmudlo.“

Bývaly doby, kdy to naše prababičky a praprababičky řešily po domácku stejně jako Mary Phelps Jacob v roce 1910. Ta měla také poprsí vymykající se statistickému průměru, a protože jí do té doby používané velrybí kostice všité v korzetu trčely ven z výstřihu, sešila k sobě dva kapesníky a vyrazila na ples. Nápad, který stál za podprsenkami, jak je známe dnes.

Nicméně to bylo v roce 1910. Dalo by se očekávat, že za 114 let jsme udělali, coby civilizace, alespoň „malý krok pro člověka a obrovský skok pro lidstvo.“ Ve fyzice, kosmologii, medicíně a dalších oblastech jsme možná pokročili. Nicméně ekonomika zřejmě tak daleko nepostoupila. Jak jinak si vysvětlit, že podprsenky ve velikostech mimo statistický průměr Gaussovy křivky jsou vyprodané ihned, zatímco košíčky „B“, „C“ a „D“ leží v obchodech i po výprodeji?

A stejně se nepoučí, a stejně se nepoučí.

No, vlastně se poučí. Protože i tento typ prádla je samozřejmě možné si koupit. Ovšem ne všude. Plus s rozdílem ceny, která dalece překračuje množství navíc použitého materiálu i počet vyrobených kusů. Že by diskriminace?

Nebo snad tajné spiknutí ve snaze multiplikovat Biancu?

S pozitivní energií do vašeho dne. Mara

P.S.: Pakliže se v článku vyskytla chyba či překlep děkuji, že bez negativní energie dáte vědět v komentářích…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz