Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Sauna, sníh, svoboda a radost bez hranic i luxusu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: AI generated by GPT-4o

... aneb co nás učí Finsko o štěstí.

Článek

Tak jsem si dnes s vámi chtěla povídat o něčem úplně jiném, ale sotva jsem si sedla ke klávesnici, padl mi do oka článek o manželce dubajského boháče. A jak už to tak bývá, myšlenky se mi stočily úplně jiným směrem – směrem ke svobodě.

Myslíte si, že je tato žena (a mnoho dalších s nekonečným množstvím peněz) skutečně svobodná? Schválně se neptám, jestli je šťastná, protože štěstí je velice subjektivní pocit, který si vytváříme jen my sami. Ptám se, jestli se cítí být a je svobodná. Mám totiž pocit, že osobní svoboda není dostatečně doceňována.

Včera byly po celé naší republice skutečně vysoké teploty, a moje kamarádka, která je stejně zapálená do saunování jako já, přišla se skvělým nápadem: „Pojďme se zašít na celý den někam do sauny.“ Zní to bláznivě, že? Jenomže to byl jeden z nejlepších nápadů poslední doby. Zaprvé tam nikdo nebyl! Naprostý klid. Vzduch byl, i díky venkovnímu areálu, který je součástí sauny, tropický i osvěžující zároveň. Navíc jsme od personálu dostaly hromadu sněho-ledu, takže jsme skončily u koulovačky. Ten ohromný pocit svobody, když můžete zcela nazí v soukromém areálu bez přístupu veřejnosti hrát koulovanou v tropických teplotách!

Byl to jeden z nejbáječněji strávených dnů tohoto léta.

Moje kamarádka, která dlouho studovala ve Finsku, je zastánkyní hygge – tedy pohodového přístupu k životu, ve kterém si užíváte (a jste vděční za) každou jednotlivou minutu svého života. Pokud jde o saunování, stále dokola mi opakuje to samé: „Náš národní přístup k saunování je moc vážný.“ Ve Finsku je totiž saunování nejen otázkou zdraví, ale hlavně jde o přátelské, odlehčené setkávání a povídání si s přáteli. Je tedy zcela běžné, že parta úplně nahých dospělých lidí bude pobíhat jako šílenci ve sněhu, honit se jako malé děti a koulovat se o sto šest – bez ohledu na to, jak kdo vypadá a jak je starý.

A tohle je podle mne skutečná svoboda a štěstí. Nepotřebujete k tomu nekonečné množství peněz.

Nechápejte mne špatně, ani já nejsem úplně šťastná, když se vedle mne v sauně někdo vehementně drhne kartáčem a zcela dobrovolně se dělí o svoji DNA s mojí maličkostí. Popřípadě se celý upocený nevysprchuje před vstupem do ochlazovacího bazénku, který pak připomíná uzenou polévku bez krup. Nicméně ani tento fakt mne nedokáže připravit o radost z návštěvy v příjemném prostředí sauny.

A tím se dostáváme zpět k výše zmíněné manželce dubajského boháče. Mám totiž takový pocit, že ani nekonečné množství peněz jí bohužel nezaručí, že si bude někdy moci užít nádherné bezstarostné okamžiky plné smíchu, radosti a hlavně pak svobody bez myšlenek na svou image. Třeba jako já při včerejší nahé letní koulovačce.

S pozitivní energií do vašeho dne. Mara

P.S.: Pakliže se v článku vyskytla chyba či překlep děkuji, že bez negativní energie dáte vědět v komentářích…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz