Hlavní obsah
Finance

Dnes mi vyhrožovala moje banka

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Sámo

Podnikatelský účet? Toť otázka…

Vyhrožovala, že mi zruší můj účet. Používám ho totiž k podnikání…

Článek

Dnes jsem navštívila jednu nejmenovanou polskou banku s pobočkou na Pankráci. Potřebovala jsem totiž odblokovat přístup k internetovému bankovnictví, co jsem si svou neopatrností zablokovala.

Vše šlo podle plánu, ujal se mě mladý pracovník, který zároveň zaučoval svého nového kolegu. Záležitost byla rychle vyřízena a jak už to tak bývá, začaly námluvy…

Používáte náš účet jako hlavní účet? Máte u nás nějaké půjčky? A nechcete si u nás založit spořicí účet, páč máme o půl procenta vyšší úroky než ostatní? Tak jsem se zmínila, že spořák nepotřebuji, že mám dva od dvou jiných bank, ale že účet od této banky využívám jako hlavní, že mi na něj chodí platby od klientů, protože jsem takový malý a drobný živnostník, vlastně spíš živnostníček. Vždyť ani na limit k platbě DPH nedosáhnu.

A tehdy to z mladého muže vypadlo: „Ale tenhle účet přece nemůžete používat k podnikání, to není podnikatelský účet.“ Hlavou mi proběhly všechny ty myšlenky o tom, co všechno živnostník musí a nesmí … A mladík pokračoval: „Ale mohu vám nabídnout opravdový podnikatelský účet, můžeme se na to spolu podívat, abychom vám ten váš nemuseli zrušit kvůli porušení smluvních podmínek …“ „Ne, děkuji, používám ho k podnikání už od roku 2007, podnikatelský účet je jen marketingový produkt, nápad jak víc vydělat, mně to vyhovuje tak, jak to je,“ odpovídám. „No, my to budeme ještě do konce roku tolerovat, ale pak vám ho klidně zrušíme, už jsme ho rušili i lidem, co tam točili statisíce, …“ nevzdával se. „No tak dobře, tak mi ho zrušíte a já si ho otevřu v jiné bance, nevidím v tom žádný problém, …“ loučím se s mladíkem a odcházím si po svém.

Proč o tom vlastně mluvím, tedy spíše píšu? V případě živnostenského podnikání platí, že soukromé platby by měly být odděleny od plateb z podnikání. Tj. nejlépe používat dva různé účty. Podle mého názoru ale účet nemusí mít primárně v názvu podnikatelský. Tj. být v té formě, ve které ho nabízí většina bank a se zpoplatněnými službami.

V mém chápání je podnikatelský účet pro drobného živnostníka, který ani není plátcem DPH a je plátcem paušální daně prostě jen obyčejný účet v jakékoliv bance. Pokud mi ho jedna banka zruší, otevřu si ho v jiné. Na trhu je tolik nabídek, že si klienti mohou vybírat. Domnívám se, že banka zastrašováním svých starých klientů nové produkty neprodá. Zkusila bych spíše pozitivní motivaci, například jeden z bankovních ústavů na našem trhu poměrně pravidelně nabízí odměnu při založení běžného účtu, kdy prvních šest měsíců využívání účtu vyplácí klientovi na účet odměnu ve výši tuším pětistovky. Samozřejmě, že většina z nových klientů u nich potom zůstane… Účet navíc ničemu nevadí, i kdyby měl být spící… Stranou pak jdou i další aspekty, například to, že tato nejmenovaná banka neodešla po napadení Ukrajiny Ruskem z ruského trhu… Ale mělo by toto živnostníčka zajímat?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám