Hlavní obsah
Internet a technologie

Dejte si pozor na podvodníky na internetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: www.freepik.com

Asi každý z nás už se setkal s prodejem něčeho nepotřebného na internetu.

Článek

Na internetu jsem prodávala v bazarech jen občas, ale nikdy nebyl problém. Jednou jsem však potřebovala prodat svůj notebook, o který byl dost „velký zájem“. Ihned po vložení inzerátu se mi začali ozývat zájemci. Bylo mi však divné, že se jich většina na svých profilech prezentovala pod zahraničním jménem a psala česky. No, ono toho moc nenapsali… vůbec se neptali na stav notebooku, jak je to běžné u jiných inzerátů, psali jen to, že zajistí kurýra, u kterého mají slevu a je potřeba notebook zaslat do určitého města jejich kurýrem. Nebo další možnost, že si pro notebook přijede jejich kurýr.

Celé mi to bylo podezřelé a nezdálo se mi to. Těch „zájemců“ o můj notebook bylo opravdu hodně.

Naštěstí jsem někde četla článek, že tito podvodníci chtějí po prodejcích e-mail, který se zadává právě při zajištění kurýra, a díky němuž vylákají z prodejců číslo platební karty a z účtu mu odcizí peníze apod. Někteří zas pošlou svého „kurýra“, aby si převzal zboží a vylákají údaje o platební kartě, a podobným způsobem odcizí peníze na kartě.

Napadlo mě, že bych si mohla „zájemce“ prověřit jinak a nabídnout jim svého kurýra nebo svůj notebook jakože poslat po kolegovi, který běžně jezdí po celé republice. Na toto mi ani jeden „zájemce“ neodpověděl, byl to jasný podvodník.

Výsledek byl ten, že jsem nikomu nevěřila a rozhodla se, že svůj notebook prodám přes velmi známého prodejce IT techniky, který byl ochoten můj notebook ode mě odkoupit, byť za nižší cenu, ale alespoň jsem měla jistotu, že prodej dopadne dobře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám