Hlavní obsah
Aktuální dění

„Zrovna dnes mám náladu mluvit.“ Jací jsou Ovčáček a Nejedlý mimo kamery?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Kristina Ciroková, autorka pořadu Terén.

Minulý týden se reportérce Seznam Zpráv Kristině Cirokové povedlo vyzpovídat blízké spolupracovníky prezidenta Zemana Martina Nejedlého a Jiřího Ovčáčka. Přečtěte si, jak tyto rozhovory vznikaly.

Článek

Paradoxně to byl především Zemanův mluvčí Jiří Ovčáček, kdo se Seznam Zprávám dlouhodobě vyhýbal, říká Ciroková. Jak se jí tedy povedlo Ovčáčka přesvědčit? A byli podle jejího názoru respondenti upřímní, nebo se jen na poslední chvíli snažili v očích veřejnosti ukázat v lepším světle?

Rozhovor s Ovčáčkem můžete zhlédnout na Seznam Zprávách. Interview s prezidentským poradcem Nejedlým, který rozhovory neposkytuje skoro vůbec, je k přečtení zde. Jak oba rozhovory vznikaly a co se dělo mimo kameru, přibližuje v otázkách a odpovědích sama Kristina Ciroková.

Martin Nejedlý se snažil být přátelský a říkal mi, že mám štěstí, že zrovna dnes má náladu mluvit.

Jak se ti povedlo Nejedlého a Ovčáčka po tolika letech získat na pořádný rozhovor?

U Martina Nejedlého to nebylo po tak dlouhé době. Zhruba před rokem jsem s ním měla rozhovor, který se odehrál ve velmi podobném stylu. To znamená – když jsem mu volala, telefon nezvedal a neodpovídal ani na SMS. Nakonec později zavolal sám. Žádala jsem ho o oficiální rozhovor, ale on mi nejprve deset minut vysvětloval, proč mi ho nechce dát. Zkusila jsem se tedy zeptat takzvaně on record na jednu konkrétní věc, souhlasil. Pak na další a nakonec jsme spolu vedli asi dvacetiminutový rozhovor, se kterým souhlasil, že jej mohu publikovat.

S Jiřím Ovčáčkem to bylo jiné. Ten se se mnou léta nebavil. Zhruba před třemi týdny jsem mu napsala mírně provokativní SMS zprávu, ve kterém jsem ho požádala o rozhovor a zároveň ho popíchla, že sice vím, že mě asi nemá moc rád, ale přesto to zkouším. To zafungovalo. Myslím, že poprvé v životě mi zatelefonoval a řekl, že to vůbec tak není, že v tom není nic osobního a souhlasil s rozhovorem.

Měli nějaké zvláštní požadavky?

Ne, žádné konkrétní požadavky neměli. Martin Nejedlý akorát trval na autorizaci a v tom jsem mu vyhověla.

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Jiří Ovčáček s prezidentem Zemanem.

Jací byli mimo záznam před a po rozhovoru? Bavili jste se třeba s Ovčáčkem o předchozích (nepříjemných) setkáních?

Jiří Ovčáček se choval přátelsky. Povídali jsme si o jeho manželce a vyženěném synovi. O tom, jak pro něj chodí do školky a že už se naučil dobře česky. A co se týče našich předchozích setkání, tak k tomu pan Ovčáček říkal, že to nikdy nebylo osobní a že šlo vlastně z jeho strany o jakousi hru.

S Martinem Nejedlým jsme se osobně nesetkali. Hovořili jsme spolu jen po telefonu. Snažil se být také přátelský a říkal mi, že mám štěstí, že zrovna dnes má náladu mluvit.

Působili na tebe upřímně, nebo hráli divadlo, aby se „polidštili“ před veřejností?

Jiří Ovčáček se podle mě na poslední chvíli snaží veřejně nějakým způsobem kát. Dokonce se i omlouval. Osobně například nevěřím, že lituje toho, jak některé novináře nebo politiky na Twitteru v minulosti urážel. Svými výroky podle mě prohluboval příkopy ve společnosti a pomáhal k šíření nenávisti. Sám říkal, že to byla doba, kdy si „užívali emotivní komunikace.“ Tomu, že si to tehdy „užívali“, bych věřila, ale současné masce Jiřího Ovčáčka nikoliv.

Sledujte i další reportáže a rozhovory z dílny Kristiny Cirokové v pořadu Terén na Seznam Zprávách.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz