Hlavní obsah
Zdraví

Strach a stud při zotavení z prolapsu: Jak jsem se naučila najít svou sílu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Síla žen s prolapsem

Strach a stud často komplikují zotavení z prolapsu, ale s podporou a vhodným cvičením je možné je překonat. Otevřenost a práce s pánevním dnem vám pomohou znovu najít sílu a důvěru ve své tělo.

Článek

Prolapse, nebo-li pokles pánevních orgánů, je pro mnoho žen velmi citlivé téma, o kterém se nerado mluví. Stejně jako řada žen, i já jsem si tímto procesem prošla. Když jsem poprvé zjistila, že mám prolaps, pocit strachu mě doslova paralyzoval. Nevěděla jsem, co mě čeká, jak se s tím vypořádám, a hlavně jsem se bála, že se nikdy nevrátím k tomu, co jsem milovala – józe, pohybu a pocitu svobody ve vlastním těle. K tomu se přidal i stud, protože téma pánevního dna bylo natolik intimní, že jsem o něm nechtěla s nikým mluvit.

Strach a stud – emoce, které nás brzdí

Strach z prolapsu často pramení z nejistoty. Často přemýšlíme: „Co se bude dít s mým tělem dál? Budu muset na operaci? Můžu ještě normálně fungovat?“ Tyto otázky mě pronásledovaly dlouhou dobu. K tomu všemu se přidal stud. Když máte problém s tak intimní částí těla, je těžké o tom otevřeně mluvit, dokonce i s lékaři nebo přáteli.

Možná se i vy, stejně jako já, cítíte, že jste v tom samy. A právě tento pocit osamocení často brání ženám v tom, aby si našly pomoc a začaly aktivně pracovat na svém zotavení.

Co mi pomohlo překonat strach a stud?

Musela jsem si uvědomit, že nejsem sama. Existuje tolik žen, které si prošly tím samým a které to zvládly. Postupně jsem se začala učit, jak pracovat nejen se svým tělem, ale i se svou myslí. Zde je několik věcí, které mi pomohly:

1. Informace jsou síla: Když jsem se začala více zajímat o prolaps a jeho léčbu, strach postupně ustoupil. Pochopila jsem, že existují různé způsoby, jak se s tím vypořádat, a že můj stav není neřešitelný. Naučila jsem se, jak správně aktivovat své pánevní dno, a tento pocit kontroly mi pomohl překonat úzkost.

2. Podpora komunity: Jedním z klíčových momentů pro mě bylo, když jsem začala mluvit s ostatními ženami, které si prošly podobným problémem. Vytvořila jsem komunitu „Síla žen s prolapsem,“ abych poskytla bezpečné místo, kde se můžeme navzájem podpořit, sdílet zkušenosti a tipy. Díky tomu jsem si uvědomila, že nemám důvod se stydět, protože mnoho žen bojuje s tím samým.

3. Práce s tělem: Zpět k józe! Když jsem začala znovu cvičit, ale tentokrát s důrazem na pánevní dno a jemné techniky posilování, cítila jsem, jak se moje tělo postupně vrací do rovnováhy. Jóga mi pomohla propojit dech s pohybem a hlavně mi ukázala, že jsem silná a schopná.

4. Práce s myslí: Strach a stud nejsou jen fyzické překážky, ale také mentální. Naučila jsem se pracovat se svou myslí prostřednictvím meditací a mindfulness technik. Důležité bylo změnit způsob, jakým jsem přemýšlela o svém těle – místo abych se na něj dívala jako na zdroj problémů, začala jsem ho vidět jako něco, co si zaslouží lásku a péči.

Jak můžete začít?

Pokud právě procházíte něčím podobným, pamatujte, že se nemusíte cítit sama. Získejte co nejvíce informací, najděte si podporu v komunitě, začněte pomalu pracovat se svým tělem a pečujte o svou mysl.

Poslechněte si více na mém podcastu

Chcete slyšet více o mém osobním příběhu a praktických tipech, které mi pomohly při zotavení? Poslechněte si můj podcast Síla žen s prolapsem, kde sdílím nejen své zkušenosti, ale také zkušenosti dalších žen, které úspěšně prošly cestou zotavení.

Pozvánka na online workshop: Síla žen s prolapsem

Srdečně vás zvu na online workshop, který pořádám 27. října v 18:00 na Zoomu. Během tohoto workshopu budeme společně hledat způsoby, jak překonat strach a stud, a prakticky se zaměříme na práci s pánevním dnem. Těším se na vás!

Přihlaste se předem, abyste získaly přístupové informace a mohly se zúčastnit této podpůrné události.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám