Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bojím se i divočáků a než medvěda na Slovensku, raději žraloka v moři

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: lexas_Fotos / Pixabay

Plyšový medvídek.

Přemýšlela jsem o dovolené na Slovensku, ale už mám jasno. Stačí mi naši přemnožení divočáci a raději se pojedu podívat na žraloky k moři. Ti tolik neútočí.

Článek

Tak jsem si v posledních letech říkala, že by bylo fajn, podívat se k našim slovenským sousedům na jejich krásy přírody. Léta jsem tam nebyla a nějaký ten týden pobytu by se mi určitě líbil. V posledních dnech jsem situaci radikálně přehodnotila.

Miluju přírodu, lesy, vodní toky, jezera, skály, ale medvědy opravdu nemusím. Mně stačí naši divočáci. Každý rok nám zryjí celou zahradu, kterou nesmíme mít oplocenou, protože stojí na lesním pozemku. Zničí, co můžou a nás každé jaro čekají desítky hodin oprav. Rádi chodíme i do přírody, narazit na divočáky není nic neobvyklého. Pokud okolo běží bachyně s mladými, bere mě dost hrůza. Protože se díky geocachingu ocitám občas v lese naprosto sama a hledám za šera nějakou kešku, stalo se mi, že se poblíž začalo ozývat podivné chrochtání. Hrůzou jsem se zpotila a rychle chvátala pryč. Ale potkat medvěda?

Medvěda máme trochu zidealizovaného. Je to prostě méďa brumla, plyšová hračka pro děti, ke které se rády tulí. Dělal radost nám, našim maminkám i babičkám a vznik medvídka v podobě plyšové hračky se datuje do roku 1894, kdy synovec švadleny, která se specializovala na výrobu dětských hraček, přišel okouzlen mláďaty medvěda hnědého, které spatřil v ZOO a vytvořil první návrh na plyšového medvídka. Záhy návrh hračky vylepšil o pohyblivé končetiny a medvídci šli z rukou německých krejčových na prodej do USA, kde okamžitě okouzlili děti a zanedlouho plyšoví medvídci, coby dětské hračky dobyli celý svět.

Jenže na Slovensku si plyšáčka určitě neužívají. Je to šelma, která má k miloučké hračce na hony vzdáleno. Medvědi se zřejmě budí ze zimního spánku a mají hlad. Ještě nikdy nebylo tolik zpráv o spatření medvěda v blízkosti lidských obydlí, nebo dokonce o jeho agresivním chování, kdy pronásleduje turisty, nebo srazí lesníka svým zběsilým během.

Přiznám se, že medvědy jsem nevyhledávala nikdy ani jako malá holka v podobě hraček. Medvěd mi k srdci nikdy nepřirostl, k srdci mi tedy nepřirostlo ani prase divoké. Jenže divočák je nepohledný, ale méďa je prostě miláček. Přesto raději potkám ošklivého štětináče v českém lese než rozkošného medvěda na Slovensku. To už je snad bezpečnější čelit náhodným útokům žraloků na vyhlášených plážích. Takže děkuji, Slovensko ne a raději k těm žralokům.

Zdroj:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-na-slovensku-srazil-bezici-medved-lesnika-249174

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-na-slovensku-opet-utocil-medved-40466049

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-medved-honil-v-nizkych-tatrach-dva-lidi-zenu-nasli-mrtvou-247922

https://nostalgie.wbs.cz/HISTORIE-MEDVIDKU.html

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz