Hlavní obsah

Důchodcům závidí MHD zdarma a sami si vozí prdel autem

Foto: Pixabay

MHD. Ilustrační foto.

Zpoplatnit MHD a odebrat řidičáky seniorům to by mladí chtěli. Postarat se o ně, to ne. Na to není čas, ani chuť. Babči jsou dobrý jen do doby, kdy makaj na dva úvazky, pak už jako by ani nebyly.

Článek

Kolik ten autobus po městě stojí, že ho seniorům může mladá generace závidět? 15-20 Kč? Přesto do něj nevleze a zaplatí stovku nebo dvě za převezení své zadnice ve svém autě a třeba i placené parkování. Pak se topí v závisti nad tím, že starší 65 let mají veřejnou dopravu zdarma a měli by ji platit alespoň do 70 let. Jedním slovem ovšem volá tato mladá a perspektivní generace o odebrání řidičského oprávnění, protože starší lidé už nemají takový postřeh, zrak a sluch a mohli by způsobit dopravní nehodu. Tak co s nimi, s těmi staršími? Co vy mladá generace ještě chcete? Budete snad za svými babičkami a dědečky běhat každý den s nákupy? Vozit je po lékařích a na hřbitov, kam chtějí položit kytičku svým nejbližším? Co pro ně uděláte vy? Že babička je dnes schopná, zítra může být na tom zdravotně jinak. Jeden je v tomto věku ještě fit, druhý už tak ne. Dnes se vzchopí, došmajdá si na autobus a dojede si do nejbližší sámošky každý den pro čerstvé rohlíky, mléko a sýr. Pokud za cestu zaplatí 38 Kč, což je tedy běžná cena za dvě jízdy po okresním městě sem a tam, tak se babička prostě na jízdu vykašle.

Veřejnou dopravou v okresních městech jezdí jen studenti, matky s dětmi, senioři a sociálně slabí. V Praze je situace jiná, promítá se do ní mizérie parkování a výhodnost rychlé hromadné dopravy.

Také MHD občas využiju. Jede pár lidí ve výdělečném věku. V dopravní špičce pár žen jedoucích z práce, které neřídí auto. Většinu tvoří žáci a studenti, také důchodci a sociálně slabí. Zajímavé je, že máme průkazky, které si můžeme průběžně dobíjet a jedna cesta tak stojí místo 18 Kč pouze 14. Sociálně slabí tyto průkazky nikdy nemají, platí vyšší cenu v hotovosti u řidiče. Ale to jsem odbočila.

Už od dvou hodin vedou městy dlouhé kolony, nekonečno auťáků a když pohlédnete do kabiny, ve voze sedí pouze jeden člověk. Veze svoji zadnici do práce a z práce. Veze ji pouze po okresním městě, nebo dále? Parkoviště jsou v okresních i menších městech plná, než se najde místo, auto zasmrdí, co může. Každý řídí auto a proč by šel na zastávku autobusu? Jezdí každých pět minut. No a co, raději si vyjedu svým, v zimě ho oškrábu a vytopím a třeba zaparkuju o pět metrů blíž ke vchodu do práce.

Jsem mladý a perspektivní, chráním přírodu, ekologii, třídím odpad, smrdím autem po celém městě a závidím důchodcům jízdu zdarma. Ale sám tam nevlezu, ačkoliv to je třikrát levnější než má jízda auťákem a také šetrnější, ale jsem závistivé, líné, mladé jelito, které se hlásí k ekologickému způsobu života, který nakonec vůbec nedodržuju a zvesela na něj kašlu v zájmu své lenosti a pohodlí.

Pokud budu citovat ze článku Blogerky Terky: „Bohužel tato doba tady je, ale zase se brzy přežene. Proto se každý musí uskromnit a pochopit, že každý den není posvícení. To ale seniorům prostě nevysvětlíte, ani po dobrém, ale ani po zlém.“ Paní Blogerko, chcete to vysvětlit seniorům klackem (po zlém) nebo jak? Doba se přežene? Kdy? Vy jste prognostik? Brzy? Co to je? Pro vás rok? Dva nebo deset? Pro seniora je tato doba jiná. Za těch deset let už třeba nemusí být mezi námi. Závidět penzistům kde co, to jo, to je IN, ale závidět i MHD? A ještě se vyjádřit, co by jako chtěli. Co chcete vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz