Hlavní obsah
Sport

Když 39 gólů nestačí… Místo ME cesta k moři. NEJ kanonýr nejen o tlaku, hejtrech a dalším stříbru

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: SK Slavia Praha

Dvě sezony ve Slavii. Dvě druhá místa v lize. Dvě koruny pro Krále střelců. Jedno vítězství v domácím poháru. Tolik k dosavadní bilanci Václava Jurečky v sešívaném dresu. Jak to hodnotí?

Za dvě sezony 59 ligových zápasů za Slavii, 39 gólů, navrch 10 asistencí. Dvě koruny pro Krále střelců FORTUNA:LIGY. Čísla jsou jasná, k nominaci na evropský šampionát do Německa ale Václavu Jurečkovi nepomohla. Jak to brzy 30letý kanonýr vstřebal?

Článek

Dvě sezony ve Slavii. Dvě druhá místa v lize. Dvě koruny pro Krále střelců. Jedno vítězství v domácím poháru.

Tolik k dosavadní bilanci Václava Jurečky v sešívaném dresu. Jak se nejlepší střelec ohlíží za poslední sezonou? Jak se vypořádával s tlakem a hejtry? A jaký byl pro něj ten vůbec nejtěžší moment? Dozvíte se.

Sezona je u konce. Jaké bude vaše hodnocení?
„Když začnu od posledního zápasu, tak ten jsme zvládli skvěle. Byli jsme aktivní, zaslouženě jsme vyhráli 4:0. Bohužel sezona pro nás nedopadla úspěšně. Nezvládli jsme vyhrát ligu ani pohár.“

Kde byl podle vás největší problém?
„Musíme se nad sebou zamyslet, kde jsme udělali chyby, jak se správně nastavit do dalšího ročníku. A hlavně se poučit z chyb. Dvě sezony, co jsem ve Slavii, jsme bez titulu. To nejde. V této sezoně jsme se trápili v klíčových zápasech. S top trojkou jsme moc bodů neudělali. To letos rozhodlo. Bohužel.“

Podařilo se vám alespoň vyhrát Krále střelců. Funguje je to jako nějaká náplast?
„Od začátku sezony jsem na sobě cítil obrovský tlak. Novináři, fanoušci, trenéři i spoluhráči, prostě všichni, ode mě měli velká očekávání. Byl jsem i jinak bráněný. Tlak na moji osobu byl větší než minulý rok. I když jsem dal v zápase dva góly, tak mě hodně lidí kritizovalo, že nehraju dobře nebo tak.“

Jak jste se s tím pasoval?
„Trošku jsem si na sebe upletl bič, ale myslím, že jsem to v hlavě docela zvládl. V posledním zápase se mi podařilo dát dva góly, sklidil jsem ovoce za celou sezonu. Jsem za to moc rád. Je to sice individuální trofej, ale aspoň něco si z této sezony odnáším, když nevyšla trofej týmová.“

Foto: SK Slavia Praha

Kdy jste se vlastně dozvěděl, že jste tabulku střelců ovládl?
„Hned po konečném hvizdu za mnou někdo přiběhl a gratuloval mi, že to teda mám, že to klaplo. Hned jsem si od Béři vyslechl, že mě to bude něco stát do týmové kasy (smích). S tím jsem ale v pohodě a velmi rád to zaplatím. Za tohle individuální ocenění jsem rád.“

Hejtři, tlak veřejnosti i červená karta

Mluvil jste o tlaku. Jak jste se s ním dokázal vypořádat?
„Pomohla hlavně rodina. Manželka a lidi okolo, kterými se obklopuji. Musím zmínit taky hejtry, protože ti mě motivují opravdu hodně a dodávají mi sílu a odhodlání to překonat. Kritika je někdy dobrá, protože si člověk uvědomí, že musí stát nohama na zemi.“

Sezona to byla hodně náročná. Co bylo za vás nejtěžší?
„Bylo to jako na houpačce. Jednou nahoře, jednou dole. Nejtěžším momentem pro mě určitě bylo vyloučení ve Zlíně. Potom přišel z mé strany takový útlum. Důvěra v týmu se přesunula na někoho jiného a vracel jsem se těžce. Vyloučení mi hodně uškodilo. Musím se z toho ponaučit, aby se to v příští sezoně neopakovalo.“

Fanouškům patří obrovský dík

Fanoušci vás podporovali každý zápas, každý moment. Dá se tohle docenit?
„Slávističtí fanoušci jsou jako jedna velká rodina. Neskutečná podpora. Začíná to už na kempech, kam za námi cestují, jenom aby se přijeli podívat na náš přípravný zápas. Je vidět, že fanoušci Slavií opravdu žijou, milujou jí.“

Foto: SK Slavia Praha

O to silnější angažmá v Edenu je, že?
„Domácí kulisa je neskutečná. Něco takového jsem nikdy nezažil. Navíc Tribuna Sever je opravdu kreativní. Na každý zápas jiné choreo. Je to paráda! Podporu člověk cítí na každém kousku hřiště. Doma se pak hraje úplně samo.“

Zmínil jste, hodně fanoušků za vámi cestuje i ven…
„Ano, je jedno jestli hrajeme v Karviné, na Slovácku, v Ostravě. Naši fanoušci jsou všude. Patří jim za to obrovský dík. Jsou naším dvanáctým hráčem a já jim za to děkuju.“

Liga mistrů? Hnací motor

Jaké máte vyhlídky do nadcházejícího ročníku?
„Cíl je jasný. Postoupit do Ligy mistrů a vyhrát titul. Navíc vítězství v lize by nám zajistilo účast v ligové fázi Ligy mistrů, to je velké lákadlo. Máme teď tři týdny volno, musíme vypnout, odpočinout si a potom se dobře nastartovat na soustředění v Rakousku.“

Foto: SK Slavia Praha

Už jste to nakousl. Příští mistr půjde rovnou do ligové fáze Ligy mistrů…
„Je to obrovský hnací motor. Myslím, že můžu mluvit za všechny kluky v kabině. O to víc bude liga v příští sezoně bláznivější. Čekám, že od začátku do konce to bude jeden velký boj. Každý zápas se bude počítat. Na konci může mít titul jenom jeden a my budeme připraveni udělat všechno, abychom Spartě překazili zlatý hattrick. Poučíme se z chyb z poslední sezony.“

Jak se těšíte na pauzu?
„Do začátku soustředění nechci vůbec myslet na fotbal. Potřebuji vypnout. Přijít na jinačí myšlenky. Volno sice není nejdelší, ale tak to bohužel je. Rád hraji i jiné sporty, takže na ty teď bude trošku času. Chci si užít čas s rodinou, zajet si k moři.“

Jak jste prožíval nominaci na EURO, kde bylo vaše jméno umístěno „jen“ mezi náhradníky?
„Nominaci jsem nijak zvlášť nesledoval, už jsem byl na dovolené. Už z první nominace na přípravné zápasy jsem poznal, že trenér národního týmu bude asi sázet na jinačí hráče.“

Mrzí to?
„Bylo mi řečeno, že pokud budu dávat góly, že bych mohl jet. Nestalo se. Škoda, bral jsem to jako motivaci a cíl, udělal jsem pro to maximum, svědomí mám čisté. Věci, které nemohu ovlivnit, vypouštím z hlavy.“

Byl jste u moře, co vás čeká dál?
„Tahle dovolená byla hodně krátká, na čtyři dny jsme se vydali s manželkou do Dubaje. Pak jsem byl na svatbě Ondřeji Lingrovi. Dál jsme to s ženou zatím neplánovali, ale určitě se někam za teplem k moři vydáme.“

Foto: SK Slavia Praha

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz