Hlavní obsah
Sport

Slavia a rap. O životním stylu, nové identitě i odkazu ráje. A co vodní pólo?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: SK Slavia Praha

Když si v Edenu dají dostaveníčko tři české rapové hvězdy…

Desítky milionů poslechů, vyprodané kluby od Chebu až po Ostravu a jedno společné dědictví. Taková je životní cesta trojice úspěšných rapperů, kteří Slavii zasvětili nejen své texty.

Článek

Smack, rapper, slávista.

Bulhar, rapper, slávista.

Icy L, rapper, slávista.

Čtěte unikátní trojrozhovor s hudebními hvězdami, který vznikl během návštěvy Edenu. Stojí to za to… Text byl publikován v klubovém magazínu HALFTIME.

Foto: SK Slavia Praha

Vyrostl jsem na desítce, navždy Slavie

Smack: „Všechno to začalo tady u nás na Praze 10. Když se ohlídnu zpátky, asi jsme si ji představovali tvrdší, než doopravdy byla. Samozřejmě, že v okolí neprobíhaly žádný války gangů, ale my tomu stejně říkáme hood. A on to do určitý míry vlastně hood je. Prostředí tu bejvalo hnusný, ale často říkám, že to tak jen vypadá. Když vyrůstáte ve Strašnicích, občas si tu pravdu trochu přibarvíte, abyste si připadali jako kluci z gangů, které znáte z vyprávění nebo televize.“

Bulhar: „Smack má pravdu, hood to byl. Chodili jsme ven rapovat, kolem nás se proháněli skejťáci, fetky a celý obraz dokreslili writeři. Postupem času to ale začalo vypadat líp a líp, měli bysme si toho vážit. “

Icy L: „Desítka je nejlepší Praha na planetě.“

Nádraží Eden

Bulhar: „Do Strašnic jsem přišel v osmi letech a vždycky jsem cejtil, že fotbal pro lidi z okolí hodně znamená. Ať už to byla Slavia nebo Bohemka.“

„Slavie a Bohemka, nejsme fans Sparty.“ – Smack. „Strašnice“ IsCream Mixtape, Vol. 2

Smack: „V době, kdy jsem psal tenhle text, byly vztahy mezi vršovickejma klubama daleko víc přátelský. Nevím, jak se to přesně děje dneska, já do toho ani tolik nevidim. Ale musim říct, že Slavia je se mnou spjatá celej život. Narodil jsem se ve Strašnicích a už odmala mě k ní vedl můj táta. Neumim si představit, co by se stalo, kdybych doma řekl, že fandim někomu jinýmu. Jsem fakt rád za to, že mi tuhle lásku předal. Pamatuju si, že jsme na základce dostávali lístky, takže jsme se spolužákama chodili do starýho Edenu. Tenkrát nebylo o čem, kdo nefandil Slavii, toho jsme to postupně naučili.“

Foto: SK Slavia Praha

Bulhar: „Jojo, my si je vyzvedávali vždycky v pátek o velký. To byla doba 0:7 Teplice. Paradoxně z toho mám ale jedny z nejlepších zážitků.“

Icy L: „No nám v Chebu teda nedávali lístky ani na kraj (smích). Já se na desítku přestěhoval až v patnácti, takže se mi do toho rozjetýho červenobílýho vlaku podařilo naskočit hlavně díky Bulharovi, kterej mi tady všechno ukázal.“

Bulhar: „Abych ještě navázal na Smacka, už můj děda fandil Slavii, i když já s nim na fotbale nikdy nebyl. V době, kdy jsem začal chodit, tak on už byl jako fanoušek retired.“

Foto: SK Slavia Praha

Smack: „Když už jsme u toho, já musím fakt big-upnout i mýho dědu. Shout-out děda. On bydlí v jedný vesnici u Ostravy, takže se nejdřív musí nějak složitě dostávat do Frýdku-Místku a pak vlakem do Prahy. Vždycky, když je nějakej důležitej zápas, tak jdeme spolu.“

Jak vzniká láska

Bulhar: „Už jsme nakousli, že v tomhle hraje velkou roli rodina, která tě zaprvé vychová jako člověka, ale taky ti předá lásku ke klubu. Pak je na tobě, jestli ji chceš šířit dál a dál. Když máš ten sport rád a dostane se ti pod kůži, tak už neni o čem.“

Icy L: „Já to měl jednoduchý. Když jsem byl malej, chodili jsme si s tátou stoupnout za klandr na krajskej přebor. Tyhle soutěže maj svoje kouzlo, který tě do toho prostě vtáhne.“

Foto: SK Slavia Praha

Smack: „Mě rozesmívá, když mě někdo nazve fanouškem úspěchu nebo mi řekne, že jsem bandwagon fan. Já se narodil do červenobílý rodiny a jak řikal Bulhar, všichni se to snažíme předávat dál. Ségře se teď narodilo dítě a táta mu hned navlík slávistický dupačky, i když nikoho z tý strany rodiny fotbal vůbec nezajímá. Musíš to prostě podchytit.“

Bulhar: „Na Praze 10 si barvy nevybíráš, ty dostaneš.“

Bulhar: „Jak zmínil Icy, podle mě to začíná okamžikem, kdy tě táta poprvé vezme na fotbal, tam se ta láska zrodí. Když už jsem byl větší, začal jsem chodit sám na Tribunu Sever a postupně se ke mně přidávali i kamarádi. Říkal jsem jim, že jestli chtěj někomu fandit, tak jedině Slavii. Takhle to šlo dál, posledních pět let máme s Icym permice a neděle jsou pro nás fotbalový.“

Foto: SK Slavia Praha

Smack: „Všichni moji spolužáci fandili Slavii, až teda na jednoho, kterej měl byt přímo vedle Ďolíčku, takže to měl daný a šlo mu to tim pádem odpustit. Z jeho balkonu bylo vidět na hřiště, bylo to pro nás něco jako VIPko. Kdyby mi ale tenkrát nějakej kámoš řekl, že fandí Spartě, tak bychom asi kámoši nebyli. Kdo nefandil Slavii, toho jsme to naučili. Kdo nechtěl, nebyl v partě.“

Icy L: „Mě si Slavia získala hlavně tim, že dlouhodobě hraje nejhezčí fotbal v Česku.“

Odkaz ráje

Smack: „Osobně jsem zažil poslední tři stadiony Slavie. Fandil jsem ve starym Edenu a pak i na Strahově, z kterýho si pamatuju hlavně evropský zápasy. Všechno to bylo s mym tátou. Každá z těch staveb má svoje vlastní kouzlo. Když jsem ale poprvé přišel do nově postavenýho Edenu, byla to euforie. Tenkrát před náma stál naprosto světovej stadion. Ale starej Eden, ten měl taky něco do sebe. On měl člověk občas pocit, že musí každou chvílí spadnout. Tehdy se prostě stávalo na takovejch betonovejch schodech, žádný sedačky.“

Foto: SK Slavia Praha

Icy L: „To nám tenkrát nikdo nemohl řikat, ať nestojíme na schodech (smích).“

Smack: „A jako co bylo fakt unikátní, byl poslední titul na Strahově. Ty emoce mi zůstanou před očima celej život.“

Bulhar: „Já mám taky vzpomínku ze Strahova. Bylo mi asi čtrnáct a zašel jsem tam na nějakej přípravnej zápas, neskutečně mrzlo. Nebyl to úplně dobrej zážitek, spíš teda hroznej, ale vlastně si to pamatuju dodneška. I takový věci k fotbalu patřej. Nikdy ale samozřejmě nezapomenu na gól Standy Vlčka proti Ajaxu, ta energie tenkrát? Šílenost.“

Slavia – Značka s přesahem

Smack: „Podle mýho názoru je kvalitní brand podepřenej legendárním statutem týmu, proto fandí Slavii i lidi, který kolikrát nejsou ani z Česka. Charisma značky tvoří taky dlouholetá tradice, díky který je jednodušší upoutat i pozornost dětí. Můj táta mi vždycky vyprávěl o Bicanovi, stejně jako já budu svejm dětem vyprávět o Škoďákovi, Oliem a dalších slávistickejch osobnostech, který tady nechaly kus svýho srdce.“

Bulhar: „Za mě to v neposlední řadě umocňujou zážitky, který s tim klubem prožiješ.“

Foto: SK Slavia Praha

Icy L: „Pro mě je důležitý i to, že většina sportů pod Slavií má zázemí na Praze 10. Tim, že tady bydlim, tak se na ně rád zajdu podívat a zafandit.“

Bulhar: „Přesně! Je super, že se na jednom místě potká tolik sportovních odvětví. Já hrál za Slavii vodní pólo, občas chodíme i na basket a na hokej, ale pořád u nás vede fotbal. Co se týče toho basketu, tak doufám, že slávisti naplní ambice a udrží se v NBL.“

Smack: „Basket miluju, jsem odchovanej na Jordanovi a Bulls. Pak nastoupila zlatá éra českýho hokeje, vyhráli jsme Nagano, žrali to tady prostě všichni. Ve škole se neučilo, místo toho jsme koukali na hokej. Zároveň mě táta ale pořád vedl k fotbalu, a i když jsem byl celkem nekopa, bavilo mě ho sledovat.“

Bulhar: Já svý holce třeba nikdy nezvládl vysvětlit, proč na to koukám šest dní v tejdnu.“

Nová identita

Bulhar: „Slavia rovná se hvězda. Mám rád design a vim, že neni sranda něco tak citlivýho správně uchopit. Dělal to někdo, kdo nad tim fakt přemejšlel a podle toho to taky vypadá. Obecně mám u českých klubů problém s merchem, líbí se mi vlastně jen dresy. Chtěl jsem si koupit aspoň župan, ale už ho rok nemaj.“

Icy L: „Mně se líbí hlavně to, co nosí hráči. Už jenom z důvodu, že je to součást hry. Třeba kšiltovku Trpišovskýho bych měl fakt rád, takže doufám, že ji jednou hodí do lidí a dolítne až ke mně.“

Foto: SK Slavia Praha

Bulhar: „Povedená je třeba třetí sada dresů Neapole, která spolupracovala s Armani. Je škoda, že se u nás nedá sehnat podobnej vintage drip, to teďka nejvíc jede. Řada velkých týmů ho v nabídce má, tady mi to chybí. V Česku se dresy nosí jen proto, že máš ten klub v srdci. S módou to nemá nic moc společnýho.“

Smack: „Podle mě je dres Slavie objektivně nejhezčí ze všech v lize. Líbí se mi ta raritní kombinace barev a jejich napojení na vejšku. Nemám problém vzít si ho na show, protože se mi prostě líbí. Určitě ale ne kvůli tomu, abych fanouškům jiných týmů ukazoval, že jsme nějakým způsobem lepší. Před pár lety jsem si oblík dres hokejový Slavie do videoklipu a musim říct, že se to tenkrát fakt hodilo. Mohl bych bejt vypočítavej, a nenosit ho, abych nenaštval část mýho publika, ale z lásky ke klubu to neudělám, prostě ke mně patří. Osobně se mi asi nejvíc líbí venkovní sada ze sezony 2018/19, kterou má teď Icy na sobě. Vypadám v ní celkem narvaně.“

Foto: SK Slavia Praha

Icy L: „Já teda spíš tlustě (smích).“

Bulhar: „V mejch klipech se slavistický symboly objevujou taky, ale na stage si je neberu. Jsem rád, že tam lidi dokážou zapomenout na rivalitu a společně si užívaj jenom samotnej koncert. Nikomu ty barvy necpu, je to moje věc.“

Životní styl remix (ft. Slavia)

Bulhar: „Fotbal a hudba je spojení, který na trhu dlouho chybělo a toho využili umělci po celý Evropě. Ono je hlavně důležitý, že se to tý širší cílovce podalo i nějak odlehčeně. Třeba já jsem nikdy nešel psát track s tim, že ho udělám o fotbale. Jsou to prostě dvě věci, který mám rád a jsou pro mě přirozený. Nikdy bych neudělal desku na sílu, není to autentický.“

Bulhar: „Hokej a rap by stejně zněl na hovno.“

Bulhar: „Pak je tu taky náš vztah k fotbalu jako způsobu zábavy. Jestli to mám srovnávat s pocitama ze stage, je to trochu jiný fandění. Když mám koncert, kterej trvá hodinu a půl, tak mě to pak vyflusne a odcházim se zážitkem, kterej vstřebávám celej tejden. Cítíš, že lidi přišli kvůli tobě, že tě maj rádi a chtěj tě podpořit.“

Icy L: „V tom je zásadní rozdíl. Fotbalisti maj víc diváků, ale zas to není one man show.“

Foto: SK Slavia Praha

Smack: „Tohle ale může bejt občas i dvousečný. Když se stane nějakej problém, tak je tim tvůj výkon na pódiu hrozně ovlivněnej a jsi na to sám. Proto nemám rád, když se píská na vlastní hráče ve chvíli, kdy se nedaří. Je to tim, že lidem chybí empatie, nikdy totiž nic podobnýho nezažili z druhý strany. V tomhle jsem ve srovnání s tátou, kterej si občas zanadává, asi o něco dál.“

Icy L: „Oproti fotbalistům máme výhodu, že na stagi neprohráváme…“

Bulhar: „Pro mě jsou neděle se Slavií obrovskej relax, hlavně když mám v pátek a v sobotu show. Moc si vážim svý permice, nikdy bych ji nepustil. Vracim se tim k zážitku lidí, který jdou na naše koncerty. Je to prostě forma odreagování, která ale musí mít oboustranně respektovaný hranice.“

Smack: „Představa tíhy, kdy na tebe koukají tisíce lidí, který od tebe něco očekávaj, je neskutečná. To nezažíváme ani my. Mně se moc líbí to slávistický motto – Vždycky jsme s váma. Myslim, že to většina fanoušků nejen říká, ale i myslí vážně, což je neskutečně inspirativní.“

Ty jsi věčná…

Smack: „Slavii bych chtěl ke 130. výročí popřát, ať zůstane on top. Měl jsem možnost vidět zázemí hráčů, a moc jim to přeju. Musí se tu cítit jako doma. Eden je prostě fotbalovej ráj.“

Bulhar: „Ať žije navždy. My tady za čas nebudeme, tak ať nás přežije. Ať to nikdy neskončí a ať to nikdy nedopadne tak, že se bude znova řešit existence klubu.“

Foto: SK Slavia Praha

Icy L: „Já bych se držel toho, co máme napsaný na permicích. Slavii přeju, ať je dál hrdá, věčná a nezlomná. V tom je všechno.“

Fotbal je prostě největší swag a zároveň vidlačina v jednom.“

Smack One, Ca$hanova Bulhar, Patrik Love Icy L

Smack One

narozen 7. června 1986 v Praze

- čtyřnásobný vítěz ceny Anděl

- průkopník žánru grime v Česku

- zakladatel vydavatelství Archetyp 51

- dlouhodobý permanentkář Slavie

Ca$hanova Bulhar

narozen 24. 6. 1994 v Praze

- držitel dvou platinových desek

- člen uskupení DVOJLITRBOYZZ

- přední postava žánrů trap a R&B u nás

- autor podcastu OFF SEASON

- dlouholetý permanentkář Slavie

Patrik Love ICY L

narozen 28. 5. 1994 v Chebu

- přední představitel žánru trap v Česku

- spoluzakladatel uskupení DVOJLITRBOYZZ

- sudetský patriot, od 15 let žije na Praze 10

- dlouholetý permanentkář Slavie

Foto: SK Slavia Praha

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz