Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vraťte mi rohlík na obrazovku do rychlé volby

Foto: freepik.com

Vzpomínáte na staré dobré časy, kdy jste přišli do samoobslužného obchodu, strčili jste rohlík na váhu a on se na obrazovce objevil jako první?

Článek

Byl to zázrak moderní technologie, kdy se rohlík – ten věčný symbol českého snídaňového luxusu – stal králem rychlé volby. Rohlík byl tam, kde měl být. Bez dlouhého hledání, bez bloudění v chaotických kategoriích. Prostě: „šup“ a byl tam. Ale co se to stalo? Kde je teď?

Není. Rohlík zmizel. Pryč z rychlé volby. Pryč z našich srdcí. Pryč z obrazovky. Máte chuť na rohlík? No, tak pěkně mazejte do podkategorie „Pečivo“ a hledejte, dokud nenajdete. A ne, nepomůže ani napsat „rohlík“ do vyhledávače. Systém na vás jen zírá jako ten nejhorší obchoďák, který na otázku: „Kde máte rohlíky?“ odpoví: „Zeptejte se někoho jiného.“

Proč rohlík zmizel? Co provedl, aby si to zasloužil? Je snad problém, že stojí pár korun? Některé teorie tvrdí, že rohlík byl odstraněn, aby nás donutil přemýšlet o našem spotřebitelském chování. Jiní říkají, že to byl špinavý plán bagety, která chtěla získat více pozornosti. Věřím tomu? Nevím. Ale vím jedno: když se vracíte z práce, hladoví jako vlk a potřebujete rychlou volbu, rohlík vám chybí. A to bolí.

Když jsem to zjistil poprvé, byl to šok. Přijdu k samoobslužné pokladně, položím rohlík na váhu a očekávám okamžitou gratifikaci. Ale ne, obrazovka jen mlčí. Přehrabuju se kategoriemi. Ovoce? Zelenina? Omylem kliknu na „Chlazené“. Nic. Nakonec najdu pečivo a rohlík tam je, ale ne bez úsilí a slz. Cítím se, jako bych hledal ztracený poklad, ne obyčejný rohlík.

A teď se podívejme na to z filozofického hlediska. Není to vlastně dokonalá metafora moderního života? Jednoduché věci, které by měly být snadné, se stávají složitými. A zatímco se honíme za svými rohlíkovými sny, svět se točí dál, chaos roste a obrazovky nám stále dokola ukazují zbytečnosti. Kdo potřebuje rychlou volbu pro loupák, když tam může být náš rohlík?

Jako národ, který na rohlíku vyrostl, si zasloužíme víc. Rohlík není jen pečivo. Je to životní styl. Je to ta první věc, kterou děti jedí po školním plavání. Je to základ každé pořádné chlebíčkové hostiny. A je to věc, kterou chcete najít rychle, když spěcháte.

Takže, milý obchodní řetězci, prosím: vraťte rohlík na obrazovku. Vraťte ho tam, kam patří. My, rohlíkoví bojovníci, jsme ochotni jít až na kraj světa – nebo aspoň do sekce „Pečivo“ – ale to neznamená, že bychom měli. Dejme rohlíku zpět jeho čest a nám zpět naše rychlé volby.

A jestli vám to nepřijde dostatečně důležité, tak se zamyslete: když rohlík zmizí z rychlé volby, co bude dál? Housky? Jogurty? Možná i pivo? A to už by byla opravdu katastrofa.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz