Vyhlídka Solenická podkova: výhled, na který nezapomenete

Foto: Pexels, fotobanka

Ilustrační obrázek.

Vyhlídka se nachází u obce Solenice. Z vyhlídky uvidíte romantický výhled na jeden z nejkrásnějších výhledů na Vltavu.

Nejhezčí pohled na Vltavu v místě pojmenovaným Solenická podkova je ze skaliska Na Vraném nedaleko vrchu Na Altánku u obce Solenice, kde skalní ostroh strmí asi 160 m nad řekou.

Tato vyhlídka patří bezesporu k nejkrásnějším vyhlídkám na Vltavu. Nachází se ve skalách v lese mezi obcemi Zduchovice a Solenice. Kromě krásného meandru uvidíte také obec Solenice a Orlickou přehradu.

Vyhlídka ale leží v místech, kam nevedou turistické značky. Nejlepší přístup je proto z obce Zduchovice. Od Zduchovic se vydáte po zelené značce směrem na Bukovec, v polovině cesty odbočte na neznačenou polní cestu a na vidlicovitém rozcestí s asfaltovou silnicí se vydejte doprava. Třetí odbočka z této cesty vás zavede opět po neznačené polňačce až k vyhlídce Solenická podkova pod vrchem Altán.

Pak pokračuje lesní cestou jižním směrem. V lese, kde se cesta zužuje, musíte v místě, kde je na stromě značka ‚‚k Altánku‘‘ odbočit vpravo. Tento poslední úsek cesty je dosti strmý, avšak cesta se vám ovděčí krásným výhledem.

Určitě tuto vyhlídku doporučuji. Nejen, že se projdete krásným lesem a krásnou přírodou, ale ten výhled na meandr řeky Vltavy určitě stojí za to.