Hlavní obsah
Právo a státní správa

Systém na příjem žádostí v programu Nová zelená úsporám zkolaboval. Ostuda se opakuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jakub Vlach

Systém byl celý den nefunkční

Ministerstvo slibovalo zjednodušení procesu přijímání žádostí, místo toho přišla frustrace! Systém zkolaboval.

Článek

Ministr životního prostředí Petr Hladík v dnešním rozhovoru Ptám se já vychvaloval dotační program Nová zelená úsporám, který po letní přestávce začal dnes opět přijímat žádosti o podporu. Státní fond životního prostředí a samo ministerstvo slibovalo administrativní zjednodušení podání žádosti.

Dnes jsem se jako předseda společenství vlastníků jednotek pokoušel několikrát žádost odeslat a pokaždé systém zkolaboval na kroku č. 6, kde je nutné zadat parametry a indikátory projektu, které se načítají ze systému ENEX. Pokoušel jsem se celý den dovolat na krajské pracoviště, marně. Nevadí, je první den spuštění systému, mají toho jistě hodně a potřebují si také sdělit, co nového bylo o víkendu. Rozhodl jsem se napsat tedy e-mail, ale bohužel na celém webu novazelenausporam.cz jsem nenašel jediný e-mailový kontakt, kde bych se mohl na někoho obrátit s žádostí o pomoc. Nezbývalo mi nic jiného, než využít e-mail podatelny na Státní fond životního prostředí, kde ovšem očekávám odpověď na konci třicetidenní lhůty (jak jsem pochopil z automatické odpovědi). V zoufalství jsem kontaktoval samotného pana ministra na facebooku, kde mi již pozdě večer odpověděl, začal se problému věnovat a odkázal mě na ředitele fondu Petra Waldmana, tak uvidíme. Dnes v poledne jsem zkoušel kontaktovat krajské pracoviště a konečně se dovolal. Pán mi sdělil, že je stejný uživatel jako já, jenom z té druhé strany a nemůže mi bohužel nijak pomoci, nakonec mi nabídl, že mi dá svou mailovou adresu a on přepošle problém svému řediteli, a ten svému řediteli a možná se dočkám výsledku.

Opravdu není možné mít pružnou a fungující státní správu, kde se nejprve, než se něco spustí, otestuje? Není možné vymyslet jednoduchý a fungující formulář? Není možné udělat přehledný web, kde kromě čísel, která nikdo nezvedá bude také uvedeno jméno odpovědného pracovníka a kontaktní e-mail na něj? Chce to trpělivost, trpělivost, trpělivost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz