Hlavní obsah
Lidé a společnost

Nesmím vídat vnuky, prý vždycky přivezu špatné počasí, zoufá si Jarka (71)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Její život se změnil

Celý život se těšila na vnoučata. Její syn si dával hodně načas, nakonec se mu ale narodila krásná dvojčátka. Přesto je paní Jarka viděla jen párkrát, poslední rok dokonce pouze jednou o Vánocích.

Článek

Když se dva nádherní kloučci narodili, paní Jarka byla na vrcholu blaha. Malovala si, jak s nimi bude trávit co nejvíc času, bude s nimi chodit ven, pomáhat synovi a jeho rodině. Jenže z jejích snů zůstalo jen torzo.Několik měsíců jsem kluky neviděla. Nechtějí mě tam, měli hrozně moc různých výmluv. Přitom vůbec nechápu, co se stalo. Nic jsem jim neudělala,“ kroutí hlavou sympatická seniorka.

Odmítla mu půjčit peníze

Pravdou je, že zhruba v polovině loňského roku za ní byl její syn s tím, zda by mu nepůjčila milion korun. Chtěl přikoupit pozemek k domu, který rodina vlastní na pomezí Středočeského kraje. Odmítla jsem. Šlo v podstatě o veškeré mí úspory na důchod. Syn to věděl, přesto to po mě chtěl,“ vzpomíná paní Jarka s tím, že nikdy nevěřila, že by finance mohly pokazit rodinné vztahy.

Přitom její syn si od rodičů už jednou půjčil. Před lety potřeboval na nové auto. „To ještě žil můj manžel. Syn tvrdil, že nám půl milionu do dvou let vrátí. Dnes je to asi deset let a nepřišla od něj ani koruna. Těžko se mohl divit, že jsem mu další peníze dávat nechtěla. Hlavně ale šlo opravdu o tom, že by mi nic nezbylo a musela bych se spoléhat jen na důchod.“

Mnoho absurdních výmluv

A právě po jejím odmítnutí začaly problémy. Najednou se dozvídala spoustu důvodů, proč nesmí za svými vnuky. „Jednou to byla nemoc, což jsem samozřejmě chápala. Pak ale údajně nebyly doma, měla je druhá babička. Několikrát prý spali či byli unaveni apod. Vrcholem všechno ale bylo, když mi snacha řekla, že vždycky přivezu špatné počasí. Odkazovala se na to, že během mých posledních návštěv bylo venku ošklivo. No, jasně, že bylo, když byl prosinec!“

Jarka nevěděla, co dělat. A vlastně to stále netuší. Uvědomuje si, že má ze zákona právo své vnuky vídat a dokonce ani jejich rodiče jí to nesmí zakázat. Právo dítě vídat totiž mají osoby, které jsou s ním příbuzné, ať už blízce, nebo vzdáleně, pokud k nim dítě má citový vztah, který není jen přechodný. „Právník mi řekl, že mám jít do soudního sporu a vyhraji. Jenže to já nechci, je to přeci rodina.“

Soud by pokazil vztahy

Soud by musel samozřejmě prozkoumat, zda dítěti u příbuzného něco nehrozí. V případě paní Jarky je podle všeho všechno v pořádku. Problém je, že takový spor samozřejmě rodinné vztahy nijak nevylepší. „Bojím se, že už by pak mezi námi bylo navždy všechno špatně. A to nemohu dopustit. Protože by se to dřív nebo později otočilo proti klukům.“

Paní Jarka zatím vyčkává, jak se věci vyvinou. Je připravena synovi soudem pohrozit a bude doufat, že se chytne za nos a domluví se s ní. „Nechci s nimi přeci bydlet. Jde mi jen o to občas vídat své vnuky. To je celé.“

Zdroj: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz