Hlavní obsah
Automobily a doprava

Ford Capri - elektromobil na dva dny zdarma, upřímný test

Foto: TDK, vlastní foto

Ford Capri, foto vlastní

Ford přišel s nabídkou, která mu má zvednout prodeje jejich EV v ČR. Jak ta služba funguje? A jaké je vůbec samotné Capri, nový nositel slavného jména?

Článek

Nejdřív začnu tou samotnou nabídkou. Vím, že se dá běžně v ČR zavolat dealerovi a domluvit si třeba zapůjčení auta na víkend. Možnost výpůjčky zdarma, jako oficiální nabídka na webu však už tak běžná není. Začala s ní masivně Tesla a u ní máte možnost si na pár hodin půjčit jakékoliv auto a s ním se projet, často v městském provozu. To však může být na vyzkoušení dost málo. Škoda a VW nabízí možnost výpůjčky auta, ale klasicky za poplatek a to asi nebude chtít každý jen tak dát, pokud přímo neuvažuje o koupi.

Ford se rozhodl udělat nabídku zajímavou i pro lidi, co třeba neuvažují o koupi elektromobilu, ale mají chuť si ho vyzkoušet v reálných podmínkách u nich doma. No a tak si na stránce Fordu můžete půjčit jakékoliv jejich elektroauto. Podmínky jsou tyto:

  • Máte dva dny - zhruba od dopoledne prvního dne, po podvečer druhého dne
  • Možnost půjčit si auto je všude po ČR u dealerů
  • Limit máte 120 km nájezdu, ale nemusíte nabíjet. Při překročení limitu někteří účtují peníze navíc.
  • Musíte mít aspoň 25 let
  • U většiny dealerů není třeba skládat žádnou kauci

Ty podmínky jsou tedy celkem jednoduché a v nabídce je menší Puma Gen-E, Explorer, Capri i sportovní Mustang Mach-E. Z mého pohledu je to vlastně skvělá služba a v mém případě šlo všechno bez problémů. Měl jsem možnost od prodejce získat i nějaké informace o tom, „jak se s autem jezdí“, ale reálně je to stejné jako u jiného elektromobilu a prakticky totožné, jako u spalováku s automatem. Ford letos registroval 279 elektrických aut v kategorii osobáků, což je slušné, ale pořád nemá na Škodu nebo Teslu, kteří se pohybují v tisících kusech dle webu www.cistadoprava.cz. Tahle služba by mohla prodejům pomoct.

Jaké je však Capri, jako auto? Má slavné jméno, ale pod kapotou není úplně čistý Ford. Naopak je to vlastně Volkswagen ID.5 či Enyaq Coupé pouze v jiném kabátě. Reálně jsou tato auta rozměrově prakticky totožná. A ono je to možná dobře. Capri je totiž postaveno na prověřené a úspěšné platformě MEB, která dokázala dostat do EV velmi kvalitní a úsporný elektromotor a k tomu baterie se solidní kapacitou (52 kWh/77 kWh/79 Kwh), které se navíc umí rychle nabíjet a mají plochou nabíjecí křivku. Spotřeba při mé trase po městě a dálnici se pohybovala kolem 16 kWh/100 km, což není vůbec špatné a je to lepší, než má starší ID.3 a to je to menší auto.

Foto: TDK, vlastní foto

Ford Capri

Takže reálně na rychlonabíječce strávíte nějakých 20-25 minut a pak můžete jet další stovky km. Reálný dojezd toho auta je zhruba 450 km, ale díky provozu po městě mi při převzetí s plnou baterkou hlásilo auto 520 km dojezdu. Reálně tedy takovou trasu 650 km z Brna do Rijeky při jízdě na rychlostních limitech dáte asi s půl hodinou nabíjení. Chápu, že nafťák to dá bez čerpání, ale koho tohle zdržení reálně otravuje?

Tak jako jiná auta s MEB, nemá Capri přední kufr, ale naopak vzadu v kufru máte solidní prostor 570 litrů, jako v Octavii. Navíc není problém mít vozík s tažným či rakev na střeše. To třeba moje ID.3 nemá a na kouli uveze jen nosič na kolo. Prostor na zadních sedačkách je přímo královský a bez problémů se tam vlezou i tři větší děti.

Foto: TDK, foto vlastní

Ford Capri - zadní část

Naopak vepředu je to hodnocení trochu složitější. Ovládací prvky byly z velké části převzaty od VW, také máte stejný volič rychlostí, stejnou přední kapličku, stejný ovladač světel nebo i nepraktické ovládání stahování oken (Oproti Enyaqu jsou zde jen dvě páčky a na zadní okna se přepíná kapacitním tlačítkem). Skvěle funguje head-up displej. Centrální displej je však úplně odlišný, než mají ve VW. Je pravděpodobně větší, ale místo horizontálního uložení nahoře na palubce je uložen vertikálně a je posunovací. Schovává se pod ním schránka, kde jsou i konektory USB-C. Možná je to jen nezvyk, ale nebylo mi úplně příjemné se při jízdě dívat na navigaci víc dolů, než jsem zvyklý. Zároveň design samotného uživatelského prostředí se mi zdá takový zastaralý a vím, že nový Enyaq nebo ID.7 mají už infotainment podstatně moderněji řešený. Tady jsem si připadal jako před 10 lety. Třeba to však Ford ještě dořeší.

Je pravda, že má Capri spoustu odkládacích ploch, hlavně ve středovém tunelu. To však nemusí být vždy pozitivum, protože je podstatně masivnější, než mám já u ID.3 a než je třeba u VW ID.7. Má tedy menší prostor pro řidiče i spolujezdce a člověk se bouchá pravým kolenem o středovou konzoli stejně jako v Enyaqu. Podobně i prostor ze strany dveří je masivnější a tak toho prostoru není tolik. Je to však asi o zvyku. Naopak perfektně sedne do ruky malý volant, který je udělaný opravdu dobře.

Samotné zpracování celého auta je na výrazně lepší a luxusnější úrovni, než je u mého ID.3, které za to bylo pravidelně kritizováno. Naopak co mi chybí u Fordu (a také u Enyaqu) je absence LED pásku těsně pod předním sklem, který upozorňuje řidiče na odbočení anebo dává výstrahu v případě problému. Je to taková šikovná věc. U Fordu to však nahrazuje head-up displej.

Foto: TDK, foto vlastní

Ford Capri - interiér

Jak tedy zhodnotit Ford Capri? To auto je opravdu velké, vypadá dobře, zvlášť v té základní žluté barvě a může hravě plnit funkci jediného rodinného auta, pokud máte děti, nabíječku doma a zrovna nemáte nutkání dávat Chorvatsko s jednou zastávkou na 5 minut. No a i přes tu kritiku co k autu mám, se Capri přidalo do výběru aut o kterých uvažuji jako o náhradě mého ID.3, za 2-3 roky, až na něm najedu dalších 120 000 km a zároveň děti už budou mít větší nároky na prostor. Aktuálně to tedy máme Capri, Elroq/Enyaq a ID.7. Poslední dobou se mi začal líbit podle zpráv i Mercedes CLA s 800V architekturou, ale počkám si na to, jaký bude v reálu. Pokud vás Capri nebo jiný elektromobil od Fordu zaujal, tak si ho prostě na dva dny vyzkoušejte.

Anketa

Půjčili byste si elektromobil, pokud by to bylo zadarmo a na dva dny?
V žádném případě, elektroauto nechci ani vyzkoušet.
10,3 %
Jasně, mám spalovák a tohle je dobrá šance si to EV vyzkoušet.
66,2 %
Jasně, mám už elektromobil, ale rád vyzkouším jiný model.
22,1 %
Ne, mám svoji „Teslu“ a není důvod zkoušet nic jinýho.
1,4 %
Celkem hlasovalo 68 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz