Hlavní obsah
Automobily a doprava

Tesla má dva nové modely. A bohužel to dopadlo tragicky

Foto: TDK, generováno přes ChatGPT (AI)

Elektromobil na dálnici, generováno pomocí ChatGPT

Tesla byla dlouhé roky symbolem a průkopníkem elektromobility. Její Model S začal novou éru elektromobilů. A nyní bohužel ukazuje v jaké je Tesla krizi.

Článek

Tesla uvedla takzvané refreshe svých nejstarších modelů S a X. Je to něco o čem se už chvíli mluvilo spolu s novou Teslou Model Y Juniper a s údajným novým kompaktním elektromobilem (Model 2/Q?). Zatímco kompaktní elektromobilem se má prý odtajnit do konce června, což zatím nevypadá, tak Model S a Model X už známe. Bohužel i z pohledu fandů elektromobility to dopadlo příšerně.

Ve zkratce se o tomto refreshi nedá ani mluvit jako o faceliftu. Model S získal údajně unikátní přední masku, která však vypadá skoro stejně jako ta minulá. Ve výběru barev je nově světle modrá. K tomu se přidala přední kamera, LED pásky ve vnitřním prostoru. K tomu dojede o 5 mil dále, než ta původní a má trochu měkčí odpružení. Cestující ve třetí řadě (v kufru) budou mít o trochu více prostoru.

Jak vidíte, tohle opravdu není nic moc. Třeba v roce 2021 Tesla uvedla refresh Modelu 3, který byl pro původní TM3 zásadním vylepšením.

Dostali jsme vyšší dojezd. dvojitá lepená přední skla, lépe zpracovaný interiér, tepelné čerpadlo, elektrický kufr a spoustu dalších vylepšení. Podobně Tesla Model 3 Highland z roku 2024 byl celkem zajímavým faceliftem, který i zásadně změnil vzhled celého auta.

Od Modelu Y Juniperu se čekalo více a to úplně nové technologie (třeba Drive-by-wire či 800V architektura). Ale nic zásadního nepřišlo a Junuper se tak zařadil do dlouhé řady elektromobilů podobné kvality. A proto i s ohledem na otřesné chování Elona Muska začal v Evropě více dominovat koncern Volkswagen .

A jak je vidět, Model S a Model X nemají moc co nového nabídnout. Je to vlastně mrzuté a i přes pořád slušné celosvětové prodeje ztrácí Tesla pozici lídra. VW získává pozici v Evropě díky svému velmi kvalitnímu zpracování motorů a celkově dobré kvalitě vozů. No a Čína je nyní lídrem v inovacích, který představuje stále nové technologie a to nejen v laboratorních podmínkách, ale objevují se i v reálných vozech. Je to pro Teslu škoda a je otázka, čím to je a proč zaostává? Může za to jen Musk a jeho současné nevedení? Anebo je háček někde jinde?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz