Článek
Tesla uvedla takzvané refreshe svých nejstarších modelů S a X. Je to něco o čem se už chvíli mluvilo spolu s novou Teslou Model Y Juniper a s údajným novým kompaktním elektromobilem (Model 2/Q?). Zatímco kompaktní elektromobilem se má prý odtajnit do konce června, což zatím nevypadá, tak Model S a Model X už známe. Bohužel i z pohledu fandů elektromobility to dopadlo příšerně.
Tesla has launched a refreshed Model S/X!
— Nic Cruz Patane (@niccruzpatane) June 13, 2025
• Model S Plaid now gets a unique front fascia and new wheels.
• New Frost Blue color.
• Ambient Lighting throughout.
• Model S LR now has a range of up to 410 miles.
• Front bumper cameras.
• Smoother suspension design… pic.twitter.com/wvsnAiFcp1
Ve zkratce se o tomto refreshi nedá ani mluvit jako o faceliftu. Model S získal údajně unikátní přední masku, která však vypadá skoro stejně jako ta minulá. Ve výběru barev je nově světle modrá. K tomu se přidala přední kamera, LED pásky ve vnitřním prostoru. K tomu dojede o 5 mil dále, než ta původní a má trochu měkčí odpružení. Cestující ve třetí řadě (v kufru) budou mít o trochu více prostoru.
Jak vidíte, tohle opravdu není nic moc. Třeba v roce 2021 Tesla uvedla refresh Modelu 3, který byl pro původní TM3 zásadním vylepšením.
Dostali jsme vyšší dojezd. dvojitá lepená přední skla, lépe zpracovaný interiér, tepelné čerpadlo, elektrický kufr a spoustu dalších vylepšení. Podobně Tesla Model 3 Highland z roku 2024 byl celkem zajímavým faceliftem, který i zásadně změnil vzhled celého auta.
Od Modelu Y Juniperu se čekalo více a to úplně nové technologie (třeba Drive-by-wire či 800V architektura). Ale nic zásadního nepřišlo a Junuper se tak zařadil do dlouhé řady elektromobilů podobné kvality. A proto i s ohledem na otřesné chování Elona Muska začal v Evropě více dominovat koncern Volkswagen .
A jak je vidět, Model S a Model X nemají moc co nového nabídnout. Je to vlastně mrzuté a i přes pořád slušné celosvětové prodeje ztrácí Tesla pozici lídra. VW získává pozici v Evropě díky svému velmi kvalitnímu zpracování motorů a celkově dobré kvalitě vozů. No a Čína je nyní lídrem v inovacích, který představuje stále nové technologie a to nejen v laboratorních podmínkách, ale objevují se i v reálných vozech. Je to pro Teslu škoda a je otázka, čím to je a proč zaostává? Může za to jen Musk a jeho současné nevedení? Anebo je háček někde jinde?