Článek
Tomuto bezprecedentnímu zmatku se ale dosud nevyrovnalo nic. „Kdosi“ klidně povolí desítky oprav v jednom místě, v jedné chvíli ze všech stran a nepodívá se na mapu, kudy by to šlo třeba objet, uzavře i tu objízdnou trasu, je mu úplně jedno, co to s dopravou udělá a co to kde asi ucpe a také jak dlouho to bude trvat. Nikdo nejspíš ani nedohlíží na to, aby ty opravy skutečně probíhaly a děly se - když už tedy - co nejrychleji, co to jde.
Potrestejme již dost naštvané řidiče mýtem
A s čím přijdou chytré hlavičky? Je to chyba řidičů, ať jezdí MHD… a měli bychom zvážit mýtné. Tedy místo řešení opět trest a další dráždění naštvaných voličů, kteří se pak snadno přiklánějí k volbě populistických extremistů, typu Motoristé. Ti sice také nic nevyřeší, ale alespoň budou před volbami hlasitě křičet a slibovat.
Ne, opravdu nemůžeme všichni jezdit MHD, protože třeba vozíme zboží, potraviny, křehké věci, stěhujeme se, provádíme opravy, instalace, ke kterým musíme vézt díly a nářadí. Vezeme nepohyblivé, nemocné osoby do nemocnice nebo zesláblé děti s horečkou k lékaři.
A mimochodem metro i tramvaje jsou v Praze ráno a zejména od čtvrté odpoledne narvané k prasknutí už teď. Pokud by všichni nechali auta doma a přidali se, popadáme z ostrůvků a ušlapeme se.
Hlava 22 kolem Želivského
Abych uvedla konkrétní příklad, podívejte se, jak aktuálně „OPRAVY“ probíhají a kde. Například v okolí Flory-Želivského-Ohrady se v tuto chvíli opravuje - Vinohradská, dále křižovatka u hotelu Don Giovani, Počernická, Malešická a celá ulice vedoucí z Želivského na Ohradu. Problém je kolem ulic Na Jarově a Habrové. Dole se předělává Václavák kvůli absolutnímu nesmyslu s návratem tramvají (!!!), což ovlivňuje a blokuje magistrálu i Vinohradskou. A příští rok se bude se zavírat metro Flora a kopat kolem hřbitova vedle Flory. Úplné šílenství!
Nejde dojet nikam. A to je jen moje okolí, máte jistě vlastní „Hlavu 22“ - tedy neřešitelnou absurdní situaci - kolem vás.
Proč už zase tramvaje zpět na Václavské náměstí?
Mimochodem už i já jsem tak stará, že jsem zažila vášnivou debatu ohledně zklidnění centra a zrušení oněch tramvají na Václavském náměstí. Tehdy mi bylo asi 12. A nyní se opět obrovské peníze vyhazují za zcela zbytečný návrat něčeho, co fakt není potřeba a ještě nám to na roky zhorší dopravu v centru Prahy, kolem už tak ucpané magistrály pod Muzeem.
Všichni jsme si, myslím, ten kus Václavské náměstí-Muzeum zvykli překonávat metrem nebo pěšky. Proč to tedy opět celé vracet? Aby zas za pár let mohl nějaký „pseudoekolog“ Václavské náměstí zklidňovat? Moje nervy…
MHD jezdím, děkuji za radu
Autem po Praze já osobně jezdím minimálně a skutečně stokrát raději jedu MHD. Ale i při těch málo výletech autem (např. nyní na přezutí pneumatik z Flory do servisu na Jarov a zpět) se mi z toho vaří krev. Cesta, která normálně zabere 7-10 minut, trvá nyní 25-40, podle míry ucpání všech opravovaných úseků po celé délce cesty. Úplná tragédie. Když se nedávno táta - po operaci - vydal autem na rehabilitaci, musel se po hodině otočit, protože termín prošvihl a zasekl se asi kilometr od práce na Ohradě.
Vy, co musíte denně v Praze něco někam vézt, jste opraváři, instalatéři, něco stěhujete, dodáváte zboží, jste světci a světice se svatozáří. A měli byste (trochu v nadsázce) dostávat odškodné za psychickou újmu.
Tři roky trvající horor a pokutování chodců v Horních Počernicích
Můj muž vyrábí, digitalizuje, skenuje, rámuje, tiskne a hlavně převáží a instaluje umělecká díla a velkorozměrné obrazy a má výrobní halu v Horních Počernicích a druhou pobočku na Vinohradech. Peklo, které každý den zažívá, mu přikouzlilo na hlavu nejeden šedý vlas a nedávno i prášky na tlak.
Protože - poslouchejte dobře - se před !!!TŘEMI!!! lety uzavřela bez předchozího varování ulice Bystrá, což způsobilo totální a neřešitelný dopravní kolaps Horních Počernic a okolí, který ohrožuje nejen řidiče, ale výrazně i chodce. Vysvětlím…
České dráhy měly vybudovat rychlo-trať z Horních Počernic do centra, na které nesmí být (z logiky věci) žádné přejezdy, co by cestu zdržovaly, proto se měl pod uzavřenou Bystrou vybudovat podjezd pro auta a podchod pro pěší, kteří tudy před uzavírkou chodili denně do práce.
Dráhy ale nejspíš nepotřebují standardní stavební povolení. Mohou začít stavět na základě jakéhosi „opatření obecné povahy“, bez předchozího varování a to se také před 3 lety stalo. Bystrá se tedy ze dne na den přeřízla a uzavřela pro auta i pěší. Nikoho ani nenapadlo postavit například dřevěnou lávku. Nebo nějak varovat, kompenzovat firmy a areály, ke kterým již 3 roky nejde normálně dojet.
Druhou část stavby měla dělat TSK, která ale stavební povolení potřebuje a stále ho zřejmě nemá, takže se dodnes stavět nezačalo, ale silnice zůstala neprůjezdná a uzavřená i pro chodce.
V Počernicích jsou stovky firem a žijí tam desetitisíce lidí a již 3. rok mají jedinou možnost - využít poslední otevřenou a z těchto důvodů totálně ucpanou ulici Ve Žlíbku, která je zcela v kolapsu a nelze se nijak dostat na další hlavní ulice jako je např. Náchodská, kam většina potřebuje.
Pokuta pro chodce místo lávky
Pěší nemají legálně možnost nikde v dosahu přejít z Bystré na Náchodskou a dále na metro Černý most, což byla cesta na cca 5 minut. Musí jít 2 km pěšky k dalšímu podchodu nebo jet autobusem minimálně 20 minut zcela ucpanou poslední otevřenou ulicí Ve Žlíbku. Samozřejmě, že časem začali pěší koleje prostě přebíhat. A řešení? Namísto postavení dočasné dřevěné lávky v řádu dní, tam stojí policie a pěší pokutuje.
Pokud chcete jet z Vinohrad autem do H. Počernic, když přežijete ty nesmyslné uzavírky kolem Flory, musíte do Počernic jet zadem po dálnici D8 - která byla ale teď 2 měsíce také v opravě. Nebo se dalo stát v obrovské zácpě přes Satalice. Nemám slov. Denní utrpení v kolonách.
Doprava je velké volební téma, kdy to komunálním politikům dojde?
A když herec Suchánek pošle magistrátu vtipné a výstižné video o dopravním kolapsu, Hřib v tklivém videu alibisticky řekne, že on je sice náměstek pro dopravu, ale tohle jde zcela mimo něj a zodpovídá za to někdo zcela jiný. To on neřeší a nevidí do toho.
Čili opravy plánují úředníci na jednotlivých odborech dopravy a stavebních odborech a zřejmě mají absolutní moc a žádnou odpovědnost. A nulové schopnosti promyslet, kde oprava způsobí totální kolaps. A jak dlouho co může trvat.
Tak se pak ale Hřib nesmí divit, že příští komunální volby prostě dopadnou ještě hůř, než ty do sněmovny. Protože doprava je zrovna to, co každý obyvatel jakéhokoliv města zažívá a aktivně řeší každý den. A pokud je někdo náměstek pro dopravu, měl by se o stav dopravy aspoň zajímat.
To, že on si do své kanceláře může jet MHD, neznamená, že to tak mohou dělat všichni. A řešením rozhodně není mýtné. Ale lepší, promyšlenější plánování oprav, vymýšlení objízdných tras, které uleví ucpání a především přísný dohled nad rychlostí a logičností jednotlivých uzavírek.
Budu ráda, když mi v komentářích napíšete, kde a jaké nelogické uzavírky, trápí vás ve vašem okolí. Protože se obávám, že Česko je v tomto ohledu dost v rozkladu.




