Hlavní obsah
Názory a úvahy

Nejsme víc než vy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Místo manželství partnerství. Místo adopce nesmyslný systém osvojování. Rozhodnutí Sněmovny znechutilo spoustu lidí. Já mu nerozumím. Nechápu, co se honí v hlavě lidem, kteří mají pocit, že mají právo rovná práva upírat. My přeci nejsme víc než vy.

Článek

Narodila jsem se do tradiční rodiny. Máma, otec, sestra. Tak je to správně, to by se našim zákonodárcům líbilo. Když mi bylo devět, z tradiční rodiny se stala trochu míň tradiční, ale pořád v rámci zákonných mezí - máma, bábí, děda, sestra. Otec si vytvořil tradiční rodinu s flaškou piva a všechno bylo v pořádku. Šrámy na duši mi tohle supr čupr tradiční uspořádání zanechalo bezpochyby větší, než jakýkoliv dítě utrží z života se dvěma milujícími rodiči libovolného pohlaví, ale to vem čert.

Důležití jsou teď všichni ti, pro které rozhodnutí sněmovny znamenalo studenou sprchu a škodolibě zvednutý prstík s poznámkou „vy ale nejste jako my“. Nehledě na to, že můj mozek absolutně nepobírá, jak může někdo v roce 2024 v srdci Evropy rozhodnout v neprospěch rovných práv, myslím od včerejška na všechny ty lidi, kterým pod všeobecným rozhořčením možná na mysli vytanula myšlenka, o které si mysleli, že ji zapudili už před lety, nebo s ní nedejbože ještě pořád bojují a vyrovnávají se.

Nejsem jako oni. Tak co jsem?

Jsem horší? Jsem mimo? Jsem míň?

Myslím na svou kamarádku, která mi v šestnácti cestou z akce tiše oznámila, že je bi. Já jí to s úsměvem odkývala a přemýšlela, kdy ostatním, nebo aspoň sama sobě přizná, že škatulka, kterou hledá, je na tomhle spektru ještě o něco dál. Ale možná pro ni tahle polopravda tehdy na malým městě a s věřícími rodiči byla snesitelnější než pravda celá. Nebo jí ta pravda mezi hormony a maloměšťáckým tlakem na všeobecnou normu tehdy ani nedošla.

Myslím na svýho kamaráda, jehož coming out jsem oslavila nadšeným opileckým jekotem, na který navazoval proslov, z něhož si pamatuju jen poslední větu. „Doufám, že si jednou vezmeš Kovyho.“ Kovyho si nebere, nicméně moje opilecké žvatlání si údajně pamatuje dodnes. Možná i proto, že pro něj bezpodmínečné a láskyplné přijetí ze strany společnosti prostě dlouho nebyla samozřejmost.

A myslím na další lidi. Na kamarádku, která se tak bála přiznat, že randí s holkou, že když mi to ve svých třiadvaceti oznamovala, musela se preventivně pokřižovat. Na ty, kteří to dodnes nikomu neřekli, kterých se třeba zřekla rodina, museli se přestěhovat nebo čelit urážkám a ponižování. Prostě na všechny, kteří se během svýho života třeba jen na chvíli kvůli svý orientaci cejtili horší, mimo, míň. Nejste míň než my.

A já doufám, že si jednou ta banda ve Sněmovní vytahá hlavy ze zádelí, zahodí všechny politický boje a udělá něco, díky čemu se tak konečně budete cejtit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám