Hlavní obsah
Zdraví

Nejúčinnější lék pro krásnou pleť je spánek, pitný režim a vyvážená strava, říká kosmetička

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Se souhlasem Daniela Svobodová

„V kosmetickém salonu pracuji s biodynamickou kosmetikou, která představuje nejvyšší stupeň biokvality, navíc u které všechny produkty získaly certifikát Demeter,“ říká kosmetička Daniela Svobodová.

Kdo se nechce cítit krásný, tomu nevěřím nos mezi očima. Touhu po kráse máme vrozenou stejně jako touhu po štěstí. Někdo více, někdo méně. Na koho jiného se obrátit než na majitelku kosmetického salonu, Danielu Svobodovou. Jak docílit krásné pleti?

Článek

O klientelu nemá nouzi, v Praze má stop stav, pouze v Poděbradech se lze ještě dostat do její péče. Přestože i její cesta za krásou nebyla právě růžová…

„Zaměřit se na čistá střeva a játra. Ranní voda s citronem nebo březová voda také může pomoci.“

Jak často a jak o svou pleť pečuješ?

O svoji pleť pečuji dvakrát denně, a to ráno a večer. Jedenkrát za měsíc si dělám velkou kosmetiku, kdy si pleť čistím i přístroji a také jednou za měsíc chodím na obličejové masáže. Různě střídám typy těchto masáží. Podle pocitu, co zrovna moje pleť/obličej potřebuje. Jednou je to například masáž omlazující, jindy lymfatická na otoky, ale hlavně je to příjemné a sama sobě si dělat masáž mě nebaví. Základem je pleť důkladně vyčistit a potom krásně zrelaxovat.

Vzpomínáš si na okamžik, kdy jsi se rozhodla založit si kosmetický salon?

Založit si svůj vlastní salonek mě napadlo v době, kdy jsem se zotavovala po těžkém úraze. Měla jsem tenkrát hodně času přemýšlet o tom, zda život, který žiji, mě naplňuje. Bylo mi 21 let a já věděla, že musím něco udělat, něco změnit. Díky úrazu jsem začala koketovat s alternativní medicínou, tradiční čínskou medicínou a bylinkami. Už delší dobu jsem měla na mysli, že by mě kosmetika bavila, ale nechtěla jsem dělat „obyčejná“ ošetření. Po vystudování Institutu Aromaterapie bylo jasné, kudy se bude můj život ubírat. Zvolila jsem si kombinaci bylinek a kosmetická ošetření včetně kosmetických rituálů, což vidím jako přidanou hodnotu ke klasickému ošetření. Vzpomínám na to ráda. Byla jsem odhodlaná a vůbec mě nenapadla možnost neúspěchu. A tak se mi splnil můj velký sen.

V kosmetickém salonu pracuji s biodynamickou kosmetikou, která představuje nejvyšší stupeň biokvality, navíc u které všechny produkty získaly certifikát Demeter.

Co doporučuješ svým klientkám, jak pečovat o pleť? Přikláníš se spíše k přírodní kosmetice nebo ke konvenční?

Nejsem ten typ člověka, co někomu něco tlačí do hlavy. Pokud se mě někdo zeptá, pak ráda doporučím. Nevyžádané rady sama nesnáším. Přikláním se k přírodní kosmetice. Sama na sebe ji používám. Mám ale i klientky, které doma používají kosmetiku konvenční, ale líbí se jim skladba mého ošetření a vůně, chodí ke mně na aromaterapie. Je to pro ně relax. Já to vidím tak, že pleť stárne i pod konvenční kosmetikou, jen to není hned vidět. Jenže potom potřebuje víc a víc ingrediencí dodat „uměle“, protože je už líná si vyrábět cokoliv sama. Zatímco kosmetika přírodní obnovuje přirozené procesy pleti. Samozřejmě jsem ale soudná a určité vrásky nebo partie obličeje potřebují někdy i něco víc, a je to tak v pořádku.

Jaký je v péči o pleť rozdíl v jednotlivých ročních obdobích?

V každém ročním období pleť potřebuje více něčeho, ale základem je vždy hydratace. Pak už jen přidáváme další složky. V chladných měsících se zaměříme na výživu a ochranu, a to nejen obličeje, ale i rukou a loktů. V teplých měsících naše pleť potřebuje zase více hydratace a zklidnění. Důležité je říct, že i když se v kosmetice mluví o obličeji, je tím myšlena péče o obličej, krk a dekolt!

Kdy jsi se začala své pleti více věnovat ty a proč?

Odjakživa, co si pamatuji, tak jsem měla problematickou pleť a byla jsem z toho neskutečně smutná. Moje mamka se mnou obíhala všechny možné kožní lékaře, aby mi pomohla, ale nic mi tenkrát neulevilo. Oni totiž vždycky řešili jen důsledek a ne příčinu. Takže mastičky, vodičky a antibiotika vždy pomohly jen na dobu užívání a pak se zase vše vrátilo do starých kolejí. Potom přišlo rozhodnutí nasadit hormonální antikoncepci a já kývla na souhlas. „Hlavně ať už ten bordel je pryč a já se nemusím stydět.“ Opravdu pomohla. Byla jsem šťastná, ale čas plynul. Hormonální antikoncepci jsem po osmi letech vysadila a rozjel se masakr!!! Už jsem si z toho ale těžkou hlavu nedělala. Pupínky nejsou konec světa. Už jsem věděla, že je důležité najít příčinu. S pomocí přírodní medicíny jsme začali řešit střeva a játra. A bylo jasné, kde je zakopán pes. Všechno se dá řešit.

Jakou používáš nejraději techniku při péči o pleť?

Já používám klasický postup při ošetření, ale i u sebe. Nejdříve si omýt obličej mastnou složkou, která nečistoty rozpustí. Potom mycím gelem, který domyje zbytky nečistot. Dělám to tak ráno i večer. Použiji květovou vodu, sérum, krém a oční krém.

V čem děláme v péči o pleť největší chybu?

Často klientky omyjí obličej jen jednou s tím, že se nelíčí, ale to v tom nehraje roli. Doporučuji obličej vždy umýt dvakrát, ráno i večer. Nepoužívají séra s tím, že stačí hydratační krém. To je ale málo. Vždy používáme i séra. Mám-li problematickou pleť, hydratuji. Pokud budu jen vysušovat, pleť se bude bránit a bude se mastit, což je začarovaný kruh. Dále se často setkávám u klientek s nadměrně častým peelingováním, používáním kosmetiky s obsahem alkoholu, nanášením olejů na suchou pleť, absencí krému s SPF ochranou. Je toho opravdu hodně, co se děje a nemělo by.

Doporučuješ například používání na úpravu krásného odstínu pleti make-up, BB krém či pouze denní krém s tónovací tužkou na drobné nedostatky?

Co komu sedí. Dnes jsou na trhu už i lehké make-upy, které pleť tolik nezatěžují. Nejsem vizážistka a díky zkušenostem z doby, kdy jsem měla pleť samý pupínek, vím, že nejdůležitější je cítit se hezky. I kdyby všichni tvrdili, že se make-up na den nepoužívá, ale mně dodal sebevědomí, budu si ho dávat. Momentálně používám jen pudr nebo tónovací krém s SPF.

S jakými problémy pleti ses ve svém profesionálním životě setkala a jak jsi to řešila?

Já myslím, že snad už se všemi možnými problémy. Nehrnu se ale do něčeho, co neumím. Navíc nejsem lékař. Pokud se mi stav pleti nezdá a vím, že jako kosmetička jsem na to krátká, odesílám klientky nejčastěji na EAV akupunkturu do Institutu přírodní medicíny. Jedná se o elektronickou akupunkturu. „Metodou EAV jsou vytestována rušivá ložiska v organismu, která bývají často skryta. To je velmi významné, neboť jejich vyloučením lze léčit nejen poruchy už rozvinuté, ale potenciálním onemocněním účinně předcházet.“[1]

Co se ti osvědčilo při výživě pleti?

Nejúčinnější lék pro krásnou pleť je spánek, pitný režim a vyvážená strava. Zaměřit se na čistá střeva a játra. K zahození není ani ranní voda s citronem nebo březová voda. Vyzkoušela jsem různé preparáty a kolageny, ale nic, z čeho bych si sedla na zadek. Bohužel. Někomu může vadit čokoláda, lepek, laktóza, cukry nebo histamin. Pokud řešíte nějaký diskomfort s pletí, pak doporučuji omezení takových těch nejznámějších alergenů. Někdy to pomůže hned.

[1] Institut přírodní medicíny Praha

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz