Hlavní obsah
Móda a trendy

Péče o nehty aneb dotkni se principu své krásy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Tereza Zrzavá

„Chtěla jsem se podívat na své ruce a užívat si pohled na upravené, vkusné a decentní nehty,“ vypráví maminka Veronika, proč si začala upravovat nehty gel lakem.

Máme to štěstí, že žijeme v době, ve které můžeme věnovat péči o sebe dostatek času a hýčkat se. Nehty jsou vedle vlasů další součástí těla, která o nás prozrazuje víc, než se může zdát. Jak o ně pečovat, aby byly krásné, pevné, čisté a praktické?

Článek

Péče o nehty – praktičnost, upravenost a důstojnost v jednom

Snažím se mít krátké, čisté a barevné nehty na nohou, protože mi to zkrátka lahodí oku. Jejich úprava mi nezabere mnoho času, ale vydrží i déle než měsíc. Upravuji také nehty na rukách, od kterých očekávám hlavně praktičnost a upravenost. Nemívám je příliš dlouhé, barvy hledám podle svého vkusu a oceňuji hlavně jejich zpevnění. Nalézám v tom péči o sebe samu. Dotýkám se principu ženství. Ale naprosto reálně v upravených nehtech také znovuobjevuji svou důstojnost, protože jsem už mnoho let doma pro své děti.

Rozdíl v péči na rukou a na nohou

U mě osobně v péči o ruce a nohy rozdíl je, protože nehty na nohou mám pevné a odolné. Stačí kvalitní pedikúra, nehty sestřihuji na velmi krátko a potom natírám barevný gel lak se svou podkladovou i vrchní vrstvou, který zapékám v UV/LED lampě. Toto opakuji až ve chvíli, kdy mi nehty odrostou.

U nehtů na rukou mi toto nestačí. Mám je opravdu velmi slabé, a proto jim musím věnovat více podpory, pokud si nevystačím se zakrácenými přirozenými nehty, které jako by nebyly. Proto pod barevný gel lak přidávám ještě stavební gel, který nehtům dodá onu pevnost a díky tomu i trvanlivost.

Rozdíl v péči v létě a v zimě

V létě je vše více odhalené, a tak to nejspíš klade na úpravu nehtů větší důraz. Pro mě většinou ne. I v zimě, kdy prochladlá vlézám do teplé voňavé koupele a vidím své upravené nehty, potěší mě to. Upravuji si nehty proto, že se to líbí mně, a to v kterémkoliv ročním období. Co se ale mění, jsou bezesporu odstíny barev. V zimě intuitivně vybírám tmavší hlubší odstíny, mnohdy se nebojím ani velmi třpytivých pro rozjasnění. Jaro mi většinou přináší zelenou a růžovou něžnost a léto dovoluje vedle světlých tónů i ochutnávku něčeho veselého, třeba i bláznivého.

Proč jsem začala? Chtěla jsem se cítit krásně

Nemám dobrou časovou orientaci, možná už to bude rok, dva, co jsem s úpravou nehtů začala. Ale s jistotou si vzpomínám na to, proč: Chtěla jsem se cítit krásně. Chtěla jsem se podívat na své ruce a užívat si pohled na upravené, vkusné a decentní nehty. Přiznávám, že velkou roli hrála i ta extrémní jemnost mých vlastních nehtů. S touto úpravou jsou mé nehty pevné a stabilní a já vím, že se o ně můžu kdykoliv opřít.

Technika vytvrzení gel laku v UV/LED lampě

Když jsem se na začátku rozhodla vydat cestou zapékání gelových nehtů v UV/LED lampě, bylo pro mě důležité zvolit značku, které budu důvěřovat. Bála jsem se nekvalitních materiálů. I proto, že věřím, že skrze povrch našeho těla přijímáme spoustu toxických látek. Další věc, která hrála roli, je skutečnost, že jsem stále absolutní amatér a mohla bych si sama sobě nevědomky ublížit. Potřebovala jsem kvalitní návod, rady a zdraví neohrožující materiály.

To, pro co jsem se rozhodla, jsou pořád umělé nehty, což jde trochu proti mé ekologické duši. Nicméně mé slabé nehty v tuto chvíli potřebují oporu, a tak jim ji dávám. Na trhu ale existují i vyloženě ekologické gel laky, takže cesta tu vždy je.

Postup vytvrzení gelových nehtů od A do Z

Jak jsem se všude dočetla – základ je dobře upravený nehet. To znamená, že je začištěná kůžička, nehet zkrácený a čistý. Každá nečistota a nerovnost je potenciálem k defektům, které vedou k tomu, že se nehet odchlípne.

Na připravený nehet nanáším dvě vodičky (Primer a Bonder), které doporučují u značky, kterou používám, pro lepší přilnavost budoucí barevné vrstvy. První vrstva je Base, ta je základní tzv. nosná. Na tuto vrstvu nanáším stavební gel pro zpevnění, přičemž na něj volím barevný gel lak podle vlastní volby, toho většinou nanáším dvě vrstvy. A celé dílo zakončuji vrchní vrstvou Top laku. Každou výše zmíněnou vrstvu je třeba vytvrdit v UV/LED lampě po dobu 30 – 60 sekund.

Takto upravené nehty mi vydrží dva až tři týdny. Musím uvést, že je opravdu nešetřím.

Odstranit nehty je vždy potřeba pilováním. Existují elektrické brusky, které celý proces velmi urychlí, ale já je shledávám pro laika nebezpečné. Proto beru do ruky hrubý pilník a zkrátka piluji. Přiznávám, že velmi často nehty sundávám tak, že využiji nehtových tzv. odchlipů, a do těch tak dlouho šťourám, až nehty odpadnou celé. Je to ale dost invazivní metoda, nešetrná k vlastnímu nehtovému lůžku.

Jemnost a lámavost nehtů

Už jsem zde několikrát zmínila jemnost svých nehtů. Mé nehty jsou tenké jak papír, jsou schopné se ohnout a zlomit. Moje tělo toho za poslední roky mnoho dokázalo a nejspíš je toto odpověď. Nezlobím se, naopak svému tělu děkuji. Nezbývá než nehtům pomoci a pečovat o ně.

Něco málo o výživě nehtů

Nejsem dostatečně zorientovaná v potravinových doplňcích a popravdě mě otravuje myslet si na jakýkoliv pravidelný lék či tabletku s vitamíny, které bych měla užívat. Nehledě k jejich sporadickému účinku. Věřím, že stav mých nehtů se zase plynule srovná. Chce to jen čas a důvěru v sebe samu. Do té doby je budu ráda podporovat stavebním gel lakem, kterého třeba v budoucnu už nebude třeba a postačí pouze barevný gel lak. Nedám ovšem dopustit na pravidelnou péči o nehtové lůžko a kůžičku výživovým olejíčkem.

Stříhat nebo pilovat

Pro mě je příjemnější pilování, protože tak mohu snadněji korigovat tvar nehtu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz