Článek
Pokud je smyčcový kvartet složen ze samých krásných žen, sbírá plusové body ještě dřív, než vůbec vezmou dámy smyčce do ruky. V případě Beladona Quartetu to beze zbytku naplňují houslistky Patricie Theimerová a Zuzana Balkóová, violistka Klára Kunc Hegnerová a cellistka Pavla Jahodová.
Posluchači abonentních koncertů Kruhu přátel hudby však přeci jen chodí především za muzikou. Ani v tom se samozřejmě nedočkali zklamání. Program podvečera byl pestrý. První polovina se držela opery – jak známých předeher (Mozartovy Figarovy svatby, Rossiniho Viléma Tella a Bizetovy Carmen), tak vybraných árií v instrumentální úpravě. Došlo však i na zpěv: koncert zahájila žačka Základní umělecké školy Třebíč Zuzana Vláčilová, která zapěla árii Cherubína z Figarovy svatby Voi che sapete.
V podání smyčcového kvarteta dostaly krátce hudební slovo například Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, Bedřich Smetana nebo Antonín Dvořák. Byly to tedy docela ostré skoky. Dramaturgický výběr se soustředil hlavně na známé pasáže. Pavla Jahodová okomentovala každou skladbu drobnou zajímavostí.
Zatímco první polovinu vyplnily melodie, které jsou známé ponejvíce v pěveckém přednesu, po přestávce došlo na skladby, na které se obvykle tancuje. Beladona Quartet zahrál ochutnávku z baletů Louskáček Petra Iljiče Čajkovského a Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva. Na operu dámy navázaly operetou (Hofmanovými povídkami a Orfeem v podsvětí Jacquesa Offenbacha a Netopýrem Johanna Strausse mladšího) a potom, přesně podle hudebního vývoje, modernějším muzikálem (Mamma Mia, Pomáda, Čarodějka a Moulin Rouge).
Na rozloučenou přidal Beladona Quartet ještě jeden kousek: melodii z muzikálu Don Juan celou zahranou roztomilým pizzicatem, tedy bez smyčce.
Jarní sezóna Kruhu přátel hudby v Třebíči se blíží k závěru. Poslední koncert odehraje cemballista Martin Hroch v úterý 13. května 2025.