Hlavní obsah
Umění a zábava

Pět nejlepších reklam letošního Super Bowlu podle Tomáše Pflanzera

Foto: Tomas Pflanzer AI generované Grok

Super Bowl je nejen svátkem amerického fotbalu, ale i globální přehlídkou marketingového umění. Reklamy během přenosu sledují stovky milionů lidí po celém světě, a proto značky utrácejí astronomické částky za pouhých pár vteřin slávy.

Článek

Není to jen o tom, co reklamy prodávají, ale jak to prodávají — a hlavně, jestli o tom druhý budou lidé mluvit i další den.

Letošní Super Bowl opět ukázal, že reklamy nejsou jen nutné zlo mezi touchdowny, ale i pořádná zábava. Pokud by se udělovaly prsteny i za nejlepší spoty, tihle by je nosili s hrdostí. A není divu, když si uvědomíte, že letos stála jedna vteřina reklamního času kolem 7 milionů dolarů. Ano, za pouhou vteřinu. Celkově pak Super Bowl 2025 sledovalo více než 115 milionů diváků v USA a další desítky milionů po celém světě. A protože miluju spojení bystré kreativity s ostrým humorem, tady je můj osobní výběr pěti reklam, které to letos zvládly na jedničku s hvězdičkou .

1. Uber Eats – „A Century of Cravings“

Matthew McConaughey je chlap, který by dokázal prodat led i na Antarktidě. V téhle reklamě se pouští do teorie, že americký fotbal vznikl jen proto, aby lidé měli důvod objednávat jídlo. A víte co? Funguje to. Humor + hvězdy + chytrý nápad = recept na virál.

2. Hellmann's – „When Harry Met Sally Reunion“

Když vrátíte Meg Ryan a Billyho Crystala do kultovní scény z „Když Harry potkal Sally“, dostanete něco, co je tak absurdní, že to prostě nejde ignorovat. Orgasmus nad sendvičem? Proč ne. Reklama, která vsází na nostalgii a humor, nikdy nezklame.

3. Little Caesars – „Whoa“

Eugene Levy ochutná Crazy Puffs a jeho obočí doslova odstartuje do vesmíru. Ano, jeho obočí. Tady platí pravidlo: čím jednodušší nápad, tím lepší. Humor založený na čisté absurditě, který se vám zaryje do paměti jako… no, jako Levyho obočí.

4. Mountain Dew – „Kiss From a Lime“

Seal jako tuleň přezpívává svůj ikonický hit „Kiss From a Rose“ na „Kiss From a Lime“. Protože proč by ne? Tohle je typ reklamy, která vznikla pravděpodobně ve tři ráno v marketingovém oddělení po spoustě lahvích champagne, ale právě proto funguje tak svěle. Chytlavý song a vizuál, co se vám zaryje do hlavy.

5. Booking.com – „Get Your Stay Ridiculously Right“

Mupeti. Ano, Mupeti. Kermit a slečna Piggy plánují dovolenou přes Booking.com a je to geniálně jednoduché. Reklama si na nic nehraje, není tu žádná složitá metafora. Prostě Mupeti hledají hotel. Hotovo.

Reklama nemusí být nudná. Naopak, když máte nápad, odvahu (nebo koule, podle toho, jak moc si věříte) a přesně víte, komu mluvíte do duše, dokážete zaujmout i během několika málo sekund. V tom se skrývá skutečné mistrovství — schopnost vzbudit emoce, smích nebo dokonce změnit vnímání značky v tak krátkém čase.

Marketing je vlastně jako Super Bowl. Každý spot je strategická hra, kde potřebujete nejen skvělý plán, ale i tým, co ho zvládne doručit na hřiště. Ať už sáhnete po humoru, nostalgii nebo čisté absurditě, klíčem je autenticita. Protože divák pozná, kdy na něho mluvíte upřímně a kdy jen prodáváte.

Takže až příště budete koukat na reklamu, zkuste ji nebrat jen jako další přestávku na močení. Pod tím vším humorem a barvami se skrývá fascinující svět strategií, emocí a odvahy. A to je v marketingu stejné mistrovství, jako dát touchdown v posledních vteřinách.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz