Hlavní obsah

Advokát chudých: Můj první přečtený román, který jsem hltal od začátku až do konce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Brynda

Jsem dyslektik, který měl v dětství potíže s čtením a psaním. Přesto se snažím číst, obzvláště na dovolených. Na poslední dovolené jsem přečetl „Advokát Chudých“. Zde je recenze, nebo takový můj začátek čtenářského deníku.

Článek

Pokud jste už četli nějaký z mých článků, tak víte, že jsem dyslektik a v dětství jsem měl problémy hlavně se čtením a psaní. Tedy bylo pro mě vždy velmi složité se do knížky začít tak, aby mě opravdu bavila. Nic méně se snažím číst a čtu hlavně na odpočinkových dovolených, kde si tuto činnost opravdu užívám.

O knížce

Advokát chudý (originální název "The Street Lawyer"), napsaný spisovatelem Johnem Grishamem v roce 1998, je příběhem Michaela Brocka, nadějné vycházející hvězdy velké právnické firmy Drake & Sweeney. Michael pracuje až 90 hodin týdně a nemá čas na své rozpadající se manželství nebo sám na sebe. Jeho život se však změní, když se stane spolu s kolegy rukojmím ozbrojeného bezdomovce. Tento incident a smrt bezdomovce vedou Michaela k pátrání po jeho minulosti, přičemž odhalí podvod, do kterého je zapletena jeho vlastní firma. Toto odhalení donutí Michaela přehodnotit svůj život, opustit lukrativní práci a začít znovu, možná jako…

Foto: Václav Brynda

Akvokát chudých

O autorovi - pár faktů do čtenářského deníku

John Grisham je americký spisovatel, známý především pro své právnické thrillery, které kombinují vyprávění s důkladným právním zázemím. Narozený v roce 1955 v Arkansasu, Grisham začal svou kariéru jako právník, což mu poskytlo neocenitelné zkušenosti a vhledy, jež později využil ve svých knihách. Jeho první román „Čas zabíjet“ byl publikován v roce 1989 a rychle se stal bestsellerem, stejně jako mnoho jeho následujících děl.

Grishamův styl psaní se zaměřuje na etické dilema morální otázky v rámci právního světa (což se zrovna na této knize dosti projevuje). Jeho knihy se často zabývají tématy korupce, spravedlnostisociální nespravedlnosti, což činí jeho díla nejen zábavnými, ale i provokujícími k zamyšlení.

A teď už příběh a vlastní recenze

Tento román dokáže silně vtáhnout čtenáře do svého děje. Kniha se odehrává v chladném městském prostředí, a přestože jsem ji četl během letní dovolené, mrazivé popisy mě přiměly cítit zimu. Tento efekt dokazuje, jak autor efektivně používá detailní popisy k vytvoření sugestivní atmosféry.

V knize je zaznamenán život Michaela Brocka, právníka z velké korporace, jehož život se změní po setkání s bezdomovcem, který přišel vyloupit právě zmíněný korporát, nebo to bylo jinak?… Tento incident vede Michaela k sérii otázek o sociální spravedlnosti a etice ve světě práva. Stručný a přímý styl vyprávění Grishama pomáhá udržet tempo příběhu a udržuje čtenáře zaměřeného na hlavní děj bez ztráty pozornosti na méně důležité detaily.

Dalším silným aspektem této knihy je autorova schopnost detailně popsat prostředí a postavy, což vytváří bohatý a uvěřitelný svět. Grisham poskytuje dostatek detailů k vizualizaci scén a postav, ale zároveň nechává prostor pro čtenářovu fantazii, což umožňuje každému vytvořit si vlastní obraz děje ve své mysli.

Celkem vzato, tato kniha nabízí nejen suprový příběh, ale také poskytuje vhled do problémů sociální nespravedlnosti a morálních dilemat, se kterými se moderní společnost potýká. Příběh Michaela Brocka, jeho osobní transformace a etické rozhodnutí, které činí v reakci na nepravosti ve svém profesním životě, představují hluboký a promyšlený pohled na současný právní systém a jeho dopad na společnost. Nebudu lhát, ale v částech je knížka opravdu krutá a rozhodně se nejedná o komedii. Tato kniha je vhodná pro čtenáře, kteří hledají dílo, které je nejen zaujme, ale také donutí přemýšlet. A vzal jsem si z toho něco? Na první dojem bych řekl, že to byl pro mě velký oříšek, ale určitě v podvědomí každého něco zůstane. Dokonce mě tato kniha tak chytla, že si od autora chci přečíst další kus.

Na závěr, pokud jste dočetli až sem bych chtěl přes svátky přečíst něco trošku „lehčího“. Zde jsem si všiml, že je na prodej DUNA - viděl jsem film a tak budu rád za diskuzi, zda-li se vyplatí přečíst i knížku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz