Hlavní obsah

Návštěva Českého Krumlova: Poprvé přes noc v centru

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Brynda

Český Krumlov - horní patro zrcadlového bludiště

V Krumlově jsem byl mockrát. Nejčastěji jsem zde dělali zastávku jako vodáci. Párkrát jsem zde byli i na otočném divadle. Tentokrát jsem zde však byli na romantickém víkendu. Stojí to za to?

Článek

trochu historický pohled na Český Krumlov

Zajímavostí je, že od 13. století až do 20. století město patřilo třem různým rodům. První zmínka o městě pochází z roku 1253, kdy bylo založeno kolem hradu rodu Vítkovců. V 15. století převzali kontrolu nad městem Rožmberkové, kteří přispěli k jeho rozvoji a bohaté architektuře. Po bitvě na Bílé hoře v 17. století město přešlo pod Habsburky a postupně začalo ztrácet svůj původní význam, přesto zůstalo důležitým regionálním centrem. V 19. století se Krumlov stal součástí Rakousko-Uherska a zažil období industrializace. 20. století přineslo další změny, včetně přesídlení německého obyvatelstva. Dnes je Český Krumlov známý hlavně jako turistická destinace s historickým centrem zapsaným v roce 1992 na seznam UNESCO.

Jaké jsem zvolili ubytování a proč?

Upřímně, s manželkou milujeme hory a dobrodružství, avšak čas od času rádi strávíme společný čas romantikou mimo náš domov. Proto jsme si vybrali ubytování s wellnessem. Ubytování hledáme všelijak a tím, že cestujeme často máme dvě pravidla.

1) Pro cesty do zahraničí: Pokud cestujeme mimo ČR, tak nejčastěji hotely hledáme přes Booking. Zejména kvůli jednoduchosti při placení. Avšak se nám stalo, že když jsem potřebovali něco změnit, či jsem dostali ubytování (v méně turistických destinacích), které neodpovídali popisu, Booking nám nebyl nápomocný. Proto…

2) Pro cesty v ČR, případně na Slovensku: používáme méně známý server MegaUbytko, zejména kvůli případné podpoře z jejich strany. Často se nám totiž stane, že nám nalezne trošku „jiné“ ubytování, především menší chaty a chalupy. Bohužel však narozdíl od Bookingu nemají aplikaci a tak nedostanete slevy za „aktivitu“.

Použili jsem tedy vyhledávač ubytování a ejhle.. Na wellness už bylo jen poslední možné ubytování a to v hotelu Růže. Cenově na první pohled přijatelné a navíc vynikající lokaci nedaleko náměstí a s výhledem na zámek. Cena za noc byla (na vyhledávači) 2500 Kč bez snídaně. Hotel se nachází v centru, takže k němu není přístup autem a parkování stojí 750 Kč na den - což jsem se dozvěděli až na místě v recenzích psali 500…

Zkušenosti s hotelem

Při příjezdu jsme byli příjemně překvapeni vstřícností personálu, přestože jsme narazili na několik neočekávaných poplatků. Snídaně nebyla zahrnuta v ceně a stála 390 Kč na osobu, což musíte ráno hodně jíst, abyste tuto částku za mě projedli. Navíc jsme zjistili, že wellness centrum není součástí hotelu a vstup do něj je za poplatek (kromě menšího bazénu, který byl studený). Přestože pokoje na fotografiích vypadaly nádherně, náš pokoj byl malý a nábytek již poněkud opotřebovaný. Tím, že se jedná o pěti-hvězdičkový hotel jsem čekali pohodlnou postel. Ta naše vrzala a byla velmi tvrdá. Koupelna byla čistá, avšak dávkovače na mýdlo nefungovali a navíc z koupelny vanul zvláštní „chemický“ zápach.

Nic méně, stejně jsem chtěli na pokoji pouze přespat a užít si město, o kterém se bude psát níže. Co však poslední nepříjemná věc v ubytování byli župany. Protože jsme měli zaplacený wellness chtěli jsem se převléknout do plavek na pokoji a dojít do wellnessu v županu. Ten jsem na pokoji nenašli. Po dotazu na recepci mi bylo sděleno, že za župan si zaplatíme 100 Kč za použití.. Dopadlo to tedy tak, že jsem šli oblečeni a převlékli se v šatně.

Na druhou stanu výhled byl z pokoje na město hezký a s funkční klimatizací se nám spalo poměrně dobře.

Zážitky z Českého Krumlova a recenze města

Během našeho pobytu jsme navštívili řadu míst, včetně kavárny Zlatý Anděl, muzea voskových figurínzrcadlového bludiště, které doporučujeme. Večeři jsme si vychutnali v italské restauraci Papa's Living, i když jídlo nebylo úplně podle našich představ. Navštívili jsme také vinný bar Food & Wine Bar Klika, kde jsme si pochutnali na výborném víně a domácím chlebu.

Druhý den jsme vystoupali do Kaple Panny Marie Bolestné a sv. Kříže, která byla znovu otevřena v roce 2016. Vstupné bylo 50 Kč a celé místo působilo velmi kouzelně.

Jak již bylo v úvodu napsáno v Krumlově jsem nebyli poprvé. Tentokrát to bylo trošku jinak. Tím, že jsem zde byli na podzim mělo město trošku jiné kouzlo. My milovníci pohádky Anděl Páně, který se z části natáčel právě zde, jsem chtěli navštívit i filmové místa. (Bohužel jich nebylo tolik).

Celý výlet jsem tedy začali odpoledne kávou ve zmíněné kavárně Zlatý Anděl. Personál příjemný a hodnocení je určitě 9,5/10. Po dobití energie jsem přemýšleli co dál a doslova do nosu nás cvrnkli dveře od muzea voskových figurín.

Foto: Václav Brynda

Podzemí voskových figurín v Českém Krumlově

Recenze muzea voskových figurín + zrcadlové bludiště

Vstupné zde bylo, pokud se nepletu okolo 200 Kč/osobu ovšem včetně vstupu do zrcadlového bludiště nedaleko.

Na muzeu se nám líbilo nejvíce propojení s městem a historií. Nejednalo se tak o klasické muzeum voskových figurín jako naleznete například v anglii, ale expozici převážně s českými osobnostmi. A to jak historickými tak současnými. Pokud bychom měli ohodnotit tuto aktivitu tak dáváme 7/10. Figuríny byli krásné, ale rozhodně méně propracované než v jiných expozicích. Nic méně pro děti to bude určitě výborná volba!

Zrcadlové bludiště bylo kouzelné. Nachází se asi 2 minuty od muzea a jedná se od dvoupatrové provedení. V první řadě se jedná o klasické zrcadlové bludiště a v druhém patře pak o kombinaci zrcadlového a skleněného. Toto jsem si užili a dáváme 8/10. Body strháváme za místnost s „iluzními“ zrcadli, která byla spíše slabší.

Foto: Václav Brynda

Večeře v Českém Krumlově

Večeře a sklenka vína

Samozřejmě nesmí chybět večeře. My dostali doporučení na italskou restauraci Papa's Living (zde menu). Prostředí restaurace hodnotíme kladně, zajisté tak personál. Nic méně jídlo které jsem měli nebylo nic extra v porovnání s cenou. Ze subjektivního hodnocení dáváme 7,5/10.

Co se však povedlo byl výběr podniku, vinného baru na skleničku vína. Zde jsem si pozdní večer velice užili a ještě si dali něco trošku na zub. - 9/10.

Druhý den před odjezdem

Jeli jsem ještě na jeden výlet mimo Krumlov, a tak jsem neměli mnoho času. Nejdříve jsem chtěli na prohlídku zámku, který byl však zavřený a tak jsem se vydali na místo, které jsem obdivovali vždy, když jsem zde byli jako vodáci a to byla křížová hora.

Jedná se zhruba o procházku na hodinu až dvě. Nahoru do kopce to bude cca 1 km. Navrholu se nachází kaplička, která jak jsem již psal byla znovu otevřena. Uvítá vás pán, který kapličku spolu s manželkou udržuje. Dostanete dobrý čas a můžete si vyslechnout povídání o historii poutníků a další krásné zajímavosti. Toto je určitě místo, kam se vrátíme.

Foto: Václav Brynda

Český Krumlov

Závěrečné hodnocení

Celkové hodnocení Český Krumlov je úchvatné místo pro romantický výlet, i když by mohl být pro rodiny s dětmi méně atraktivní. Krumlov hodnotím 8,5/10, přičemž hlavními nedostatky byly vysoké ceny za parkování a náš výběr ubytování. Restaurační scéna však byla příjemným překvapením.

Pokud by si někdo chtěl udělat představu o ceně za dva dny včetně ubytování a večeře + pozdního oběda jsem zaplatili za pár zhruba 6.000 Kč. (v tomto rozpočtu bylo drahé wellness, které s procedurou stálo přibližně 1000 Kč/osobu.)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz